Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Godmorgen madcat365 aka Lars :),
Ja, Boliden, Autoliv og SKF er alle klar. Du har fattet systemet, med krav om omsætnings-vækst, indtjenings-vækst, stigende RSI og købs-signal i MACD.
Du er første person der er klar til at handle selv.

Well done og god aktiedag tilbage

-
Hej Fie,
De charts du kan se, er lavet på Tradingview (den bliver brugt a flere hjemmesider). Jeg ved ikke om du kender den, men den er meget brugt og rigtig god, selv den gratis version.
TradingView — Track All Markets
Where the world charts, chats, and trades markets. We're a supercharged super-charting platform and social network for traders and investors. Free to sign up.
TradingView (www.tradingview.com)
-
Hej Fie,
Jeg bruger borsdata.se da det er både den bedste tekniske handelsplatform, og så er den tilmed gratis.
-
Hej,
og tak for denne fine tråd og at du deler den med os andre.
borsdata.se bruger nemlig også tradingview til sine grafer

-
Case 010:
Land: USA
Selskab: Boeing
Ticker: BA
Market Cap: Large Cap
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 234,10 USDBoeing har lige aflagt deres Q2 2021 regnskab, inden børs åbning i USA, og det var rigtigt rigtigt godt.
De har haft deres problemer med deres 737 Max, men det skulle være løst nu, og i alt har Boeing faktisk solgt 130 nye 737 Max i år, og samtidig er 190 af de fly der var 'groundede' på jorden nu alle i drift igen.
Derudover har Boeing lanceret en prototype af deres Taxi fly, som skal flyve inde i byer. Det bliver kaldt et "Passenger Air Vehicle".
I kan se en video på Boeing's hjemmeside af taxa flyet i linket her:
https://www.wired.com/story/boeing-air-taxi-uber/I regnskabet for Q2 2021, stiger omsætningen 44,0% year-on-year og indtjeningen stiger 123,7% i samme periode til en positiv bundlinje på 567 mUSD.
I pre-markedet er Boeing +5,3%.
- I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

-
Hej mlund,
Det er måske ret vigtigt at jeg lige får kommunikeret, at jeg vælger selskaberne ud fra min regnskabs-analyse, og derefter ser jeg på den tekniske model.
-
Hej Nordic.
Den er jeg med på.. fik mig ikke formuleret godt nok. men når du nu er nået til teknikken, er det så kun rsi og macd udfra på 1 dags graffen (som jeg kan se du har tastet ind øverst i dine indsatte grafer) hvad sætter du den samlede tidsperiode til (den der er nederst på dine grafer)
Synes man for forskellige signaler udfra hvilke tidsforløb man indstiller den til..
Hvad med f.eks tidligere støtte/modtands niveauer fra de seneste uger/måneder. Er det noget du også tager med?Håber det er til at forstå..
-
Hej mlund,
Du skulle meget gerne IKKE få forskellige signaler uanset tidsperiode.
Jeg ruller f.eks. tids-perioden vha. musen og det ændrer de tekniske signaler sig ikke af.
Hvis du derimod vælger - øverst i venstre hjørne, at skifte til en 5 års graf, så ændrer modellen sig til en ugegraf. Der skal du lige manuelt skifte tilbage til en dags-graf.
Håber det giver mening?
-
hejsa - der er noget underligt i macd alt efter om man kigger på tradingview ellers borsdata platformen. begge setups er ens, men alligevel forskelige udtryk. På borsdata har macd givet købsignal for over en uge siden, på tradingview er det ikke kommet endnu, nogen der kan komme med en forklaring ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind