Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Case 016:
Land: USA (Hoved listing i Israel)
Selskab: Teva Pharmaceutical
Ticker: TEVA
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 10,99 USD=========== Teva historik i denne tråd ============
Tråd 95802 08.aug 2021 - Køb kurs $ 10,01
Tråd 97280 25.sep 2021 - Status kurs $ 8,95
Tråd 97672 08.okt 2021 - Status kurs $ 10,00
Tråd 98011 23.okt 2021 - Status kurs $ 10,01
Tråd 100139 13.jan 2022 - Status kurs $ 9,21
Tråd 102409 25.mar 2022 - Status kurs $ 8,17=========== Teva historik i denne tråd ============
Det er tid til at sælge Teva. Den tekniske model fortæller at aktien er overkøbt. Med et salg nu i kurs 10,99 får vi en gevinst på 9,8%
Jeg holder dog øje med Teva aktien, i tilfælde af at den falder tilbage, for at se om den så bliver købs-klar igen.
Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i får solgt?

-
Case 004:
Land: USA
Selskab: CVS Health
Ticker: CVS
Market Cap: Large Cap
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 104,16 USDGod onsdag eftermiddag den 10. aug. 2022. Det er tid til at sælge CVS Health (Ticker: CVS).
Rent teknisk, fortæller RSI os, at aktien er overkøbt. Derfor tager vi en gevinst på 10,7% efter at have haft aktien ca. 3 uger i denne omgang.
Gider i at like opslaget, så jeg ved at I får solgt?
=========== CVS Health historik i denne tråd ============
Tråd 95424 27.jul 2021 - Købt kurs $83,27
Tråd 97988 21.okt 2021 - Akkumuleret kurs $86,03
Tråd 98412 09.nov 2021 - Solgt kurs $93,76
Tråd 104657 23.jul 2022 - Købt kurs $94,06=========== CVS Health historik i denne tråd ============

-
Case 027:
Land: Sverige
Selskab: Concentric
Ticker: COIC
Market Cap: Mid Cap
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 209,00 SEKConcentric AB is a Sweden-based company, mainly active in
designing, development, and manufacturing of hydraulic and
engine applications for Agriculture Machinery, Construction
equipment, Trucks and Industrial applications. Its products
include oil pumps, transmission pumps, coolant pumps, water
pumps, compressor pumps, variable flow oil, Licos friction
clutches, belt drives, gear pumps and motors, electro-hydraulic steering units, hydraulic power packs, and other products.The company manages its business in two product groups, namely engine products and hydraulic products and two geographical segments-Americas and Europe & (Rest of the world).
Se vedhæftede tekniske graf samt regnskabs-oversigten:
1.) Der er stigende momentum i RSI og et friskt købs-signal i MACD.
2.) Man har leveret et rekord regnskab i Q2 2022, hvor man vækster year-on-year med hele 115,9%.
3.) Indtjeningen vækster i Q2 2022 year-on-year med 57,6%.

-
God søndag aften 21. august.
Kun til orientering, så har jeg hørt teknisk analyse på alle selskaber de 4 ledende index i Norden (C25 i Danmark, S30 i Sverige, H25 i Finland og OBX25 i Norge).
... og konklusion er, at der en ret stor overvægt af salgs-signaler.
Så jeg tror man skal forberede sig på nogle volatile kommende måneder med 'downside' risiko.
-
God eftermiddag onsdag 24. august,
Jeg har lige kørt den tekniske analyse igennem på samtlige selskaber i følgende index.
C25 i Danmark
S30 i Sverige
H25 i Finland
OBX 25 i Norge
DAX 40 i Tyskland... og de eneste købs-signaler jeg får er i mine-udviklings selskaber, som primært er listet i Sverige og Finland. Så jeg holder øje med selskaberne, og der kommer snart et par nye cases, der enten kan købes ... og et enkelt af dem vi er investeret i, som skal sælges.
De selskaber som er tættest på at få købs-signal ... og som samtidig har voksende omsætning og indtjening i sammenlignlige kvartaler, er ... (MEN DE ER IKKE KØBSKLARE ENDNU)
Royal Unibrew
Lundin Mining
Biotage
Boliden
Metsä Board
Store Enso
UPMFællesnævneren for 4 af de ovenstående 7 selskaber, er at de er mine-selskaber. De er listet på Nasdaq OMX eller Oslo Børs, under den den sektor, der hedder MATERIALS. Og den anden fællesnævner for disse MATERIALS selskaber er, at de har haft det første tilbagefald efter Elliot Wave bølge 1. De er derfor snart klar til den store bølge 2 op. Men som sagt, vi er der IKKE endnu, men jeg holde øje med dem 2 gange om dagen.
-
Hej madcat365

Herunder et link, der kort og pædagogisk beskriver Elliott Wave teori.
-
Case 008:
Selskab: Scandi Standard
Ticker: SCST
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 45,40 krScandi Standard er ude med deres Q2 2022 regnskab i dag, og aktien stiger +13,0%.
Q3 2022 regnskab: Omsætning er +19,2% year-on-year
Q3 2022 regnskab: Indtjening er -82,9% year-on-yearEt lidt spøjst resultat, men det er klart salgs-væksten der driver denne aktie-kurs lige nu, og så må indtjeningen komme lidt senere. Det vigtigste er dog, at bundlinjen stadig er positiv, selvom den er faldende. Det betyder, at fokus er på salg og det at vinde markedsandele.
Vi er nu samlet +3,0% på denne investering. Det er IKKE tid endnu til at akkumulere i denne aktie endnu, men jeg holder øje med den i de kommende dage.
======== Scandi Standard historik i denne tråd =========
Tråd 94455 26.jul 2021 - Købt kurs 57,80 sek
Tråd 99375 26.jul 2021 - Akk. kurs 41,60 sek
Tråd 99937 07.jan 2022 - Akk. kurs 41,65 sek
Tråd 102269 22.mar 2022 - Akk. kurs 35,30 sek
Tråd 104517 17.jul 2022 - Status kurs 36,96 sek======== Scandi Standard historik i denne tråd =========

-
Case 008:
Aktie kurs nu: 47,72 krLige endnu en opfølgning på Scandi Standard efter børs-luk. Aktien lukkede +18,8%, og vi er nu samlet +8,2% på denne aktie. Rent teknisk er aktien nu overkøbt med en RSI på 79.
Derfor forventer jeg et mindre tilbagefald i kursen i de kommende dage, men så forventer jeg at den stiger yderligere.
Se den tekniske model herunder.

-
God aften torsdag 1. sep 2022
Det er dælme ikke sjove tider, at være i aktier lige pt.
Jeg har over de sidste par dage, kørt ca. 200 selskaber igennem den tekniske analyse, og jeg får 178 salgs-signaler. De få købs-signaler jeg får er meget svage, og de ligger på de meget dyrt pris fastsatte defensive aktier.
Der er ikke andet for, end at vente på, at alt bliver for billigt, eller at FED og/eller ECB kommer med en melding, der gør at aktierne vender snuden opad. Den rente og/eller inflations frygt der stadig præger markedet, må snart aftage, men det kræver som sagt nok en udmelding fra de ledende centralbanker FED og ECB.
Et selskab, som jeg tror bliver interessant at købe/akkumulere, i løbet af de kommende dage, vil være guldmine-selskabet Barrick Gold. Vi er meget tæt på en dobbelt-bund omkring 19 canadiske dollar, og der tror jeg, at der vil være kæmpe upside. Ligeledes tror jeg at de 2 ultra defensive høj-udbytte REITs Omega Healthcare (ticker: OHI) og Sabra Healthcare (Ticker: SBRA) bliver interessante. Det er og blir et godt sted at beskytte sig imod den høje inflation.
PS: Lau Svendsen har allerede købt sig ind i Barrick Gold, og han fortalte i MillionærKlubben, at det er første gang nogensinde, at han har købt guld.
-
God fredag aften 2. sep,
a.) Jeg har opdateret mit Regnskabs Excel-ark, med næsten alle de seneste Q2 regnskaber, og har gjort klar til de kommende Q3 regnskaber. Der er tale om regnskaber for ca. 600 selskaber i primært Norden, og så nogle enkelte udvalgte andre steder i Europa og USA.
b.) Konklusionen er, at regnskaberne er markant bedre end ventet, og modsvarer ikke den ret negative udvikling vi pt. oplever i aktiekurserne. Derfor forventer jeg også, at de tekniske købs-signaler vender tilbage snarligt.
c.) Jeg kommer også til at sende det midlertidige opdaterede Excel regnskabs-ark til dem som er på min mailing liste snarest muligt.
d.) I kan så vælge maks. 3 selskaber om dagen, hvor i kan få den tekniske analyse sendt enten via mail, eller i denne tråd (eller måske er det bedst med en separat tråd?). Bare så i ved, at jeg ikke sidder og sover i timen

I kan skrive til mig på [email protected] hvis i vil tilføjes til min mailing liste på dette Excel ark.
PS: Hvis i undrer jer over mit mail navn, så er det fordi jeg har en fortid som journalist på Formel 1's feeder serie, der hed GP2, før det blev til Formel 2.
-
Hej Nordicstock
Jeg købte Concentric i kurs 213. Nu er den i kurs 182. Du akkumulerer nogle gange. Vil du fortælle om hvad der skal til for at du gør det?
Hilsen Lars -
God eftermiddag onsdag 7 sep.
Så har jeg igen kørt alle aktier igennem, både på Index og i Large Caps og Mid Caps. Der er stadig stort set kun salgs-signaler, og de få købs-signaler der er, er stadig meget svage. Det eneste positive man kan sige, er at vi rammer "over solgt" territorie på stort set alle aktier. Og det mest positive man kan sige er, at regnskaberne stadig er virkeligt gode, især på indtjeningen, hvorimod omsætnings udviklingen er svagere men dog stadig positiv. Det må slå igennem på et tidspunkt i selve aktiekurserne og begynde at sende dem opad ...
Og som en side bemærking, så vil den øgede indtjening, betyde at mange selskaber, kommer til at hæve udbytte betalingerne for finansår 2022 (til udbetaling i 2023), og måske kommer der også såkaldte 'ekstra udbytte betalinger'.
-
God eftermiddag igen onsdag 7 sep.
Herunder er min opdaterede watch list over 9 selskaber, der nu er MEGET tæt på at gå i køb, og som har både vækst i omsætning og indtjening i deres seneste regnskab og samt som en general tendens.
IMCD i Holland (Sektor: MATERIALS)
Lundin Mining i Sverige (Sektor: MATERIALS)Biotage i Sverige (Sektor: HEALTH CARE)
Getinge i Sverige (Sektor: HEALTH CARE)
Coloplast i Danmark (Sektor: HEALTH CARE)Assa Abloy i Sverige (Sektor: INDUSTRIALS)
DFDS i Danmark (Sektor: INDUSTRIALS)
BTS i Sverige (Sektor: INDUSTRIALS)Addnode i Sverige (Sektor: TECHNOLOGY)
-
Hej Lars Schultz,
Jeg vil gerne sikre mig, at Concentric ikke kommer under kurs 174. Rent teknisk nærmer den sig kraftigt 'over-solgt' territorie ... og jeg tror den danner en dobbeltbund omkring kurs 174-176. Lige nu handles aktien på en P/E på 13,8 og har en forventet Forward P/E på 13,2 for 2023. Så det er en ret billig aktie når man tænker på at den historisk har fordoblet sin indtjening ca. hvert 5. år.
-
Case 008:
Aktie kurs nu: 49,72 krDet er tid til at sælge Scandi Standard for nu. Momentum har toppet for denne gang, men jeg tror det er en aktie vi skal ind i igen lidt senere.
Gider i at like opslaget, så jeg ved at i får solgt?

-
God eftermiddag igen fredag 9. sep.
Nu hvor vi har solgt lidt ud i den seneste tid, er her to nye virkelige gode og solide svenske cases, som jeg vil anbefale at købe sig ind i. Det er ...
Addnode i Sverige (Ticker: ANOD-B)
Biotage i Sverige (Ticker: BIOT)Begge cases har som sædvanligt vækst i både indtjening og omsætning, samt købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI.
Herunder er de to sædvanlige regnskabs-oversigter, samt de to tekniske modeller.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind