Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Hej NordicStock
Jeg er gået ind i 8 af dem med stop loss på 10%. Jeg bruger Tradingview til at holde øje med dem rent teknisk.
Jeg kigger på momentum i RSI og når kurverne krydser i MACD og har en god ide om hvornår der skal købes. Det er straks værre med hvornår der skal sælges, "lidt" negativt udfald i RSI/MACD skal ikke nødvendigvis bevirke et salg, men hvor går grænsen.
/Claus
-
Jeg sælger ca. i 90% af tilfældene hvis krydset kommer i MACD. Det er kun hvis der er noget i regnskabet, der gør at jeg giver et selskab lidt ekstra snor.
Men jeg skriver herinde hvis jeg sælger, og jeg ligger en opdateret teknisk model op her, der viser hvorfor jeg sælger.
-
Hej Littau

Godt at høre at du er med

-
Hej Bankens,
Ja, der vil blive skrevet her i tråden, når der sælges og hvorfor, samt en opdateret teknisk model og/eller en regnskabs-opdatering.
-
Tak Noob fordi du er med. Der kommer opdaterede modeller når man skal ud

-
God tirsdag formiddag 17. august.
Herunder en status rapport på nogle af de 18 selskaber i tråden, hvor der måske er lidt nervøsitet:
Case 001 TCM: Det er nok det selskab jeg har været mest nervøs for, men det har rettet sig rigtigt pænt, og er i nu i kurs 158,00 dkr. og derfor også i plus 3,6% siden anbefaling.
Case 002 Husqvarna: Aktien har vendt snuden nedad, og vi er gået fra et fint plus, til et beskedent minus på -1,6% i aktien. På den gode side, så falder RSI i modellen hurtigere end selve aktie-kursen, og det betyder at Husqvarna aktien burde være oversolgt omkring ca. 115,00 sek ... hvorefter den burde begynde at stige igen. Det er trods alt et solidt vækst-selskab, og specielt deres Construction Division i Q1 og Q2 2021, og nu forventer man at deres Garden Division kommer med gode tal for specielt Q3 2021.
Case 008 Scandi Standard: Aktien har vendt snuden nedad, og det ser ud som om vi måske skal teste kurs ca. 56,50 sek igen, som er vores tekniske tripple-bund. Det er en aktie, som jeg virkelig ikke håber vi skal ud af, da det er færdiglavede fødevarer med gode distributions-kanaler i Norden. Og det gode ved fødevarer er, at det er det mindst følsomme område hvis/når vi ser stigende inflation.
Case 009 Kraft Heinz: Det er både en turn-around case, hvor Warren Buffet og Charlie Mungers Berkshire Hathaway har købt sig ind, og så er det også en 'genåbnings-case' efter Corona da mange af deres produkter, er noget man ser på café og restaurant borde (ketchup, mayonnaise etc.).
Jeg købte faktisk lidt flere aktier i selskabet i går.Case 017 Questerre Energy: Den holder sig på kurs Nok 1,23 og det er nok den mest spekulative aktie i porteføljen, men deres Q2 2021 regnskab var så mega godt med et kæmpe overskud, at risk/reward skal prøves imo.
Skriv hvis der er andre cases vi lige skal vende?
-
Update på Case 015 - SOM BØR SÆLGES NU:
Land: Tyskland
Selskab: Evotec
Ticker: EVT
Market Cap: Mid Cap
Sektor: HealthcareAktie kurs køb: 36,36 EUR
Aktie kurs nu: 41,61 EURSom man kan se i RSI i den vedhæftede model, er Evotec aktien ret overkøbt nu. Jeg sælger ... men holder øje med om man skal ind igen på et lavere niveau.
Se venligst opdateret teknisk model.

-
Tak fordi i 'Liker' så jeg ved at i har set indlægget.

-
En lille interessant update fra Dr. Michael Burry (kendt fra filmen "The Big Short").
I hans seneste SEC Filing, har han bl.a. købt CVS Health (case: 004) og Kraft Heinz (case: 009) som er 2 af vores cases i denne tråd.
Derudover har han valgt at shorte hele Cathy Woods's ARK Invest portefølje.
Hvis i ønsker at se hele hans seneste SEC Filing så er der en gennemgang her:
Det er altid interessant, hvad han har at sige samt hvad han gør. For der er mange der lytter til ham ....
-
Torsdag 19. august.
Av, lidt hård dag for porteføljen!
Case 012: Michelin er et af de selskaber, der snart skal sælges .... Hvis den ligger omkring de 145 Euro i morgen ved børs åbning, bliver den solgt. Det kan godt være det ender med at blive en lille gevinst. Jeg opdaterer dog lige den tekniske model i morgen hvis jeg sælger den, så I kan se hvorfor.
-
Case 019:
Land: Norge
Selskab: Kahoot
Ticker: KAHOOTME
Market Cap: Small Cap
Sektor: Consumer Service
Aktie kurs nu: NOK 45,50- Kahoot laver indlærings-platforme, og har en mission som de kalder "Make learning awesome".
Selskabet er en lidt klassisk Mads Christiansen (Fra Mio Klubben) case, hvor man køber ind i et selskab der har sit hoved fokus på toplinje vækst, og så må overskuddet komme senere i forløbet.
Det har været en lidt blandet rejse for Kahoot. Først løb alle med på aktien, og kursen susede helt op til ca. 140 Nok inden virkeligheden ramte selskabet. Aktien faldt helt tilbage til ca. 37,00 norske kroner, og rent teknisk har Kahoot nu dannet en tripple bund.
Jeg synes dog det er det seneste der er den reele game-changer, idet Kahoot nu giver overskud, og et seriøst overskud med en profit-margin på lige over 30%. Og det er i en periode, hvor Kahoot samtidig er vækstet i den årlige omsætning med +230%.
Det betyder at Kahoot altså har fat i noget, og når regnskabet ser godt ud, og at aktien samtidig er billig, og de tekniske signaler er der, så synes jeg man bør smide penge efter den case, selvom det er et relativt lille selskab.

-
Fredag 20. august.
Lige en opdatering på Michelin (Ticker: ML) i Frankrig - Case 012:
Den er nemlig lidt interessant rent teknisk, ud fra lidt undervisning. Jeg har opdateret den tekniske model og vedhæftet den.
Aktien lukkede i ca. 144 Euro i går, og i dag falder den så til kurs 140,25, så det tekniske signal havde ret i går.
Der er også kommet et salgs-signal i MACD, MEN læg mærke til (i den vedhæftede opdaterede tekniske model) at RSI falder hurtigere procentuelt, end selve aktiekursen gør. Forstået på følgende måde ...
- Selve aktie kursen er faldet -3,0% på 2 dage.
- RSI er derimod faldet -21,8% på 2 dage.
Så kan man faktisk fremskrive den tekniske model, og ca. omkring kurs 135 Euro vil Michelin være købs-klar igen.

-
Case 001:
Land: Danmark
Selskab: TCM
Ticker: TCM
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 155,50 krTCM er ude med deres Q2 2021 regnskab i dag, så her kommer et opdateret regnskabs-ark. (se vedhæftede).
- TCM stiger 11,7% year-on-year i omsætning
- TCM stiger 6,0% year-on-year i indtjening
Så med andre vækster man hurtigere på toplinjen end på bundlinjen, og TCM melder ud at det skyldes øgede priser på råvarer - samt problemer med tilgængelighed af råvarer.
Samlet set reagerer TCM aktien med en lille fremgang på 1,0%, men det er en aktie vi skal holde øje med i de kommende dage ... om den enten skal sælges, eller om der muligvis skal akkumuleres i aktien.
Se vedhæftet regnskabs-opdatering for TCM.

-
God mandag formiddag 23. august.
Det var ikke en god fredag for porteføljen, og jeg vil lige gennemgå alle cases, og hvad jeg synes vi bør gøre. Rentefrygt og inflations-frygt prægede markederne fredag, og så er der selvfølgelig også frygt for om Delta-varianten gør, at dele af økonomien lukkes ned igen.
Case 001 TCM: Alt er ok i kurs 160,50. Den er +5,2% i porteføljen.
Case 002 Husqvarna: Vi er i minus med -4,4%, men aktien er stadig over sin tekniske bundformation som er i kurs ca. 113,00 som nu er blevet testet tre gange. Og RSI stiger i dag, så jeg tror vi er ok med den aktie.
Case 003 JM: Alt er ok i kurs 320,05. Den er +4,1% i porteføljen.
Case 004 CVS Health: Alt er ok i kurs 84,85. Den er +1,9% i porteføljen.
Case 005 Trelleborg: Vi er i minus på denne aktie, da den nu er i kurs 205,20. Den gode nyhed er at RSI stiger i dag fra kurs 40, og det indikerer at der er pæn upside potentiale i aktien. Den er pt. -2,9% i porteføljen.
Case 006 Austevoll Seafood: Alt er ok i kurs 115,90. Den er +2,9%. Ud fra regnskab og teknisk analyse, bør der være ret pæn upside i denne aktie i den kommende tid imo.
Case 007 Elkem: Alt er ok i kurs 34,48. Den er +5,4% i porteføljen.
Case 008 Scandi Standard: Vi er i minus med -0,2%, men aktien er stadig over sin tekniske bundformation som er i kurs ca. 56,50. Det er stadig en af de aktier i porteføljen, som jeg tror har det største kurs-potentiale i den kommende tid.
Case 009 Kraft Heinz: Vi er i minus med -7,4%, og det er klart en aktie der er blevet ramt hårdt i de kommende dage af en mulig nedlukning af caféer og restauranter i specielt USA, grundet Delta-varianten. Rent teknisk er den faktisk stadig i 'køb' i MACD, men jeg mener ikke helt vi skal akkumulere endnu. Det er for tidligt, selvom dens forward P/E for 2022 ser meget attraktiv ud. Vi må lige se den an over de kommende uger imo.
Case 010 Boeing: Vi er i minus med -9,1%, og det er desværre også et selskab der er uhyre Corona følsomt på den korte bane. Rent teknisk er vi meget tæt på at teste støtteniveauet omkring kurs ca. 210 USD endnu engang, og generelt er det et selskab, hvor jeg er tryg ved at akkumulere løbende, da Airbus er så langt bagefter Boeing nu på alle parametre.
Case 011 Hannon Armstrong: Vi er i minus med -0,7%. Akkumuler løbende i dette selskab. Enhver der har læst regnskaber for dette ESG investerings-selskab, ved at det bliver en af de bedste investeringer i de kommende år.
Case 013 Levi's: Vi er i minus med -6,1% og vi vi tester nu kurs ca. 26,50 for femte gang. RSI er nede på 44 men der er ikke helt et købs-signal tilbage i MACD. Det er en case vi lige må se an i de kommende dage ...
Case 014 Compugroup Medical: Vi er +7,4%, og RSI er helt oppe på 84. Det er faktisk en aktie jeg vil anbefale at sælge i dag og tage profitten. Vi skal nok ind i aktien igen, men lige nu er den for dyr.
Case 016 Teva: Den stiger faktisk pænt i pre-markedet i dag, og jeg mener stadig det er en god teknisk Elliot Wave case. Vi har testet et bundniveau på kurs ca. 8,50 hele 4 gange, og Teva er nu overskudsgivende. Rent teknisk ser vi en såkaldt 50% retracement fra spændet mellem bundniveauet i kurs 8,50 og den seneste bølge op i kurs ca. 10,00. Jeg tror vi får et købs- eller akkumulerings-signal i denne aktie over de kommende 2 uger.
Case 017 Questerre Energy: Vi er -5,4% men aktien er stadig over sit tekniske bund-niveau på ca. kurs 1,18 som er blevet testet 4 gange.
Case 018 Blackrock TCP Capital: Den er lige blevet købt til porteføljen og det bliver en rigtig god case over de kommende uger imo.
Case 019 Kahoot: Vi er +15,9% og det bliver muligvis en aktie, hvor man skal overveje måske snart at tage gevinst, men gøre klar til at genkøbe. Det er nok et personligt temperament spørgsmål, men generelt, mener jeg at både seneste regnskab og den tekniske analyse indikerer at upside er ret stor i denne aktie.
-
Update på Case 014 - SOM BØR SÆLGES NU:
Land: Tyskland
Selskab: Compugroup Medical
Ticker: EVT
Sektor: HealthcareAktie kurs køb: 73,70 EUR
Aktie kurs nu: 79,90 EURSom man kan se i RSI i den vedhæftede model, er Compugroup Medical aktien ret overkøbt nu. Jeg sælger ... men holder øje med om man skal ind igen på et lavere niveau.
Se venligst opdateret teknisk model.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind