Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

Hej alle,

Til dem herinde der ønsker, at prøve at lære at Day Trade, vil jeg herunder lave én tråd med et system, hvor man for hvert aktieselskab man skal handle, får 2 grafer bestående af en regnskabs-oversigt, samt en teknisk graf, med 2 tekniske indikatorer, der fortæller ens entry-point ind i en aktie, og tilsvarende ens exit-point ud af aktien når det så senere er relevant.

De 2 tekniske indikatorer jeg bruger er ...

• RSI (Relative Strength Indeks): Positiv/negativ styrke-indikator
    • MACD: Din entry / exit indikator

Selve grafen:

• Data i den tekniske graf bliver en såkaldt dags-graf.

Så hvordan kommer det til at foregå?

• Man får som sagt de 2 grafer i tråden herunder, når konklusionen af de 2 grafer siger køb.
    • Tilsvarende får man den tekniske update, når den tekniske graf siger sælg.
    • Der bliver maksimum 10 cases man kan være inde i på samme tid.
    • Når en case er solgt, kommer der et nyt investerings-forslag. Så det bliver et rotations-princip.
    • Jeg dækker alle selskaber på hovedbørserne i Norden (Nasdaq OMX i Danmark, Sverige og Finland og Oslo Børs Euronext i Norge) Derudover kommer der udvalgte cases fra USA, Schweiz, Tyskland, Frankrig og Holland.
    • Samlet set dækker jeg ca. 800 selskaber over samtlige sektorer.
    • Sektorerne er ... og jeg bruger Nasdaq OMX's sektor definitioner:

___INDUSTRIALS
    ___HEALTHCARE
    ___CONSUMER GOODS
    ___CONSUMER SERVICES
    ___BANKS
    ___TECHNOLOGY
    ___INSURANCE
    ___MATERIALS
    ___REITS (kun udvalgte cases i USA)

Sidst med ikke mindst ... :

Ovenstående setup har jeg kørt med i årevis med meget stor succes, så hvis i ønsker dette setup ændret, så bliver det ikke af mig. Setup'et bliver med andre ord ikke ændret, bare så I ikke begynder at spørge om jeg gider at tilføje EBIT eller EBITDA, bollinger, ugegraf, fisher-variablen etc. for de bliver ikke tilføjet i den måde jeg handler på. Man skal, efter min mening, passe på med "information over load" i Day Trading.

Hvis I ikke tror på mit setup og det gode solide afkast der kommer ud af det, kan i evt. følge nedenstående cases passivt og over et stykke tid, for at se om det kan være noget for jer. Det er under alle omstændigheder en god idé, hvis man ikke har prøvet en mere aktiv strategi, lige at se setup'et an, for jeg har arbejdet med kunder som reagerer mere emotionelt på udsving i aktiemarkedet end hvad godt er. Med andre ord, så er Day Trading ikke for alle. Men til dem som har lyst til at prøve det, så starter det herunder fra i dag.

Vi starter med nedenstående 10 cases:

De 10 cases får hver deres eget indlæg med de 2 grafer. Hver gang en case er solgt, bliver der tilføjet en ny, så det bliver et rotations-princip.

So let's dive in ...

1 Reply Last reply
    28
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

Case 001:
      Land: Danmark
      Selskab: TCM
      Ticker: TCM
      Market Cap: Mid Cap
      Sektor: Consumer Goods
      Aktie kurs nu: 152,50 kr

• Selskabet kommer med deres Q2 2021 regnskab den 20.aug.
      • Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q1 2021 year-on-year på 10,6%.
      • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q1 2021 year-on-year på 9,3%.
      • I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
      • I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.
      • Selskabet har siden sin børsnotering i november 2017, ikke haft et eneste kvartal med en faldende omsætningsvækst i forhold til samme kvartal året før. Det er ikke så ofte man ser det.

95419__Nordic_stocks_fact_sheet_DK_TCM.jpg
      95419_TA_DK_TCM.jpg

1 Reply Last reply
      9
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Case 002:
        Land: Sverige
        Selskab: Husqvarna
        Ticker: HUSQ-B
        Market Cap: Large Cap
        Aktie kurs nu: 119,55 kr

• Selskabet har lige rapporteret Q2 2021.
        • Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 8,4%.
        • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 27,7%.
        • Selskabet har historisk ikke været den hurtigste knallert på havnen, og det har sjældent været en god aktie at have, hvis man er til buy-and-hold. Men rent teknisk, i kombination med den seneste regnskabs-udvikling, er risk/reward god nu, hvis man er til et kortsigtet trade.

95420_TA_SE_Husqvarna.jpg
        95420__Nordic_stocks_fact_sheet_SE_Husqvarna.jpg

1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

Case 003:
          Selskab: JM
          Ticker: JM
          Sektor: Real Estate
          Aktie kurs nu: 307,30 kr

• Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 1,6%.
          • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 89,1%.
          • Selskabet har øget sin profit-margin markant i Q2 2021 til 13,5%.
          • I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

95423_TA_SE_JM.jpg
          95423__Nordic_stocks_fact_sheet_SE_JM.jpg

1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Case 004:
            Land: USA
            Selskab: CVS Health
            Ticker: CVS
            Sektor: Healthcare
            Aktie kurs nu: 83,27 USD

• Selskabet har haft 5 år uafbrudt med stigende omsætning.
            • CVS Health rapporterer deres Q2 2021 rapport den 4. august 2021.
            • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q1 2021 year-on-year på 10,5%, hvilket er acceptabelt for et traditionelt etableret defensivt selskab.
            • Selskabet øgede sin profit-margin markant i Q1 2021 til 3,2%.
            • I den vedhæftede tekniske model er der lige blevet dannet et købs-signal i MACD.

95424__Nordic_stocks_fact_sheet_US_CVSHealth.jpg
            95424_TA_US_CVS_Health.jpg

1 Reply Last reply
            5
            • B Offline
              B Offline
              B.Andersen

Jeg har svært ved at finde ord. Denne tråd er en guddommelig gave til os privatinvestorer. Tusinde tak NordicStock.

1 Reply Last reply
              6
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Hej B.Andersen. Godt at høre at du kan bruge det 🙂

1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

Case 005:
                  Selskab: Trelleborg
                  Ticker: TREL-B
                  Sektor: Real Industrials
                  Aktie kurs nu: 211,50 kr

• Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 22,8%.
                  • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 75,0%.
                  • Selskabet har øget sin profit-margin markant i Q2 2021 til 11,3% mod 8,0% året før.

95427__Nordic_stocks_fact_sheet_SE_Trelleborg.jpg
                  95427_TA_SE_Trelleborg.jpg

1 Reply Last reply
                  6
                  • H Offline
                    H Offline
                    HanneP

Fantastisk NordicStock. Har fulgt dig på Twitter via Proinvestors retweets. Hvordan i alverden kan du overkommer at dække 800 selskaber?

1 Reply Last reply
                    3
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

Hej HanneP 🙂 Godt at høre at du kan bruge det.

Jeg kender Nasdaq OMX og Oslo Børs rigtigt godt, så jeg har styr på regnskabs-datoer.
                      Og så bruger jeg Excel og har været flittig Excel bruger siden programmet blev lanceret. Derefter kombinerer jeg det med Powerpoint for at det skal se pænt ud, og gemmer jeg som en jpeg-fil til upload her og på Twitter.

Mht. til det tekniske værktøj, så er jeg en af Borsdata's officielle test-personer, og de gutter bag det værktøj er nogle af de mest intelligente IT gutter jeg nogensinde har mødt.

Og når man har lavet setup'et, og har lidt diciplin, så er det faktisk ikke helt så svært at gennemgå 800 selskaber over en typisk regnskabs-sæson der varer ca. 6 uger. Derefter har man 6 uger hvor man kan læse op på udvalgte cases, så det hele ikke kun bliver teknisk analyse.

Men jeg er lidt bidt af aktie-markedet ... det indrømmer jeg 🙂

1 Reply Last reply
                      6
                      • 1 Offline
                        1 Offline
                        1996anders

Virkelig godt arbejde Nordicstock! Hvilken handelsplatform bruger du? 🙂

1 Reply Last reply
                        1
                        • M Offline
                          M Offline
                          madcat365

Hejsa Nordicstock

Tak fordi du deler at din store viden om aktier 🙂
                          bliver det her på proinvestor vi kan følge dine anbefalinger ?
                          har lige et par spørgsmål, håber du vil svare:
                          Du skriver om TCM at RSI momentum er positiv, er det når værdien er over 50 ? den var vel ret beset også over 50 for at par dage siden...?
                          du skriver også om MACD at et købs signal er opstået, det er vel når den røde linie krydser den blå linie nedefra går jeg ud fra, men det har den så gjort 1 mdr forinden..så hvorfor er x gang den blå krydser den røde nedefra ikke et købs signal ...?
                          ser frem til svar, og vil følge dig fra nu af
                          har du et sted man kan se din PF nordnet for eksempel ? eller hvor kan vi se dine afkast ?
                          mvh lars kristensen

1 Reply Last reply
                          2
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Hej madcat365,

Tak for de pæne ord 🙂

Ja, tanken var jeg jeg ville bruge denne tråd hele vejen igennem processen med en mere aktiv handels-strategi. Jeg har jo ligesom Helge Larsen, nogle aktier jeg meget sjældent sælger, som typisk har en lidt defensiv natur, og samtidig har jeg så en teknisk portefølje hvor der bliver handlet ret hyppigt ud fra kombinationen af de 2 grafer jeg lægger op i hvert indlæg.

Mht. RSI, så er momentum positiv når tendensen i RSI-kurven er stigende. Om den er over 50 er ikke afgørende imo.

MACDs købs-signal er når blå linje kommer nedefra og stiger og når den så krydser rød linje er det købs-signalet. Jeg oplever at det tit forvirrer, men du skal tænke på den blå linje som den afgørende af de 2 linjer.

• Når blå linje STIGER og krydser rød linje = KØB
                            • Når blå linje FALDER og krydser rød linje = SÆLG

Håber det er en hjælp, ellers må du lige sige til, så tager vi den enten over WhatsApp med et par forklarings-grafer, eller også kan jeg lave 2 tests-cases, hvor du skal prøve at fortælle mig hvad du ser, og så må vi se om du er på rette spor 🙂

Lad høre? 🙂

PS: Min handels-platform er på DeGiro, men det er en fælles for min både min kone og mig. Vi skiftede platform for 3 år og 2 måneder siden, vi er + 387% for den periode.

1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

Tak 1996anders. Jeg bruger DeGiro.

1 Reply Last reply
                              0
                              • M Offline
                                M Offline
                                madcat365

Tusind tak for svar Nordic
                                tror jeg har forstået, kan ikke andet end være imponeret over din tålmodighed og tid til at dette projekt med at investere OG dele ud, du er et dejligt menneske med overskud - respekt og flot flot gået med din portefølge - mere respekt. Tak igen

1 Reply Last reply
                                2
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

Tak for dit flotte svar. Det gav mig et smil på læben 🙂

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

Case 006:
                                    Land: Norge
                                    Selskab: Austevoll Seafood
                                    Ticker: AUSS
                                    Aktie kurs nu: 112,60 kr

• Austevoll rapporterer deres Q2 2021 rapport den 19. august 2021.
                                    • Selskabet havde en lille stigende omsætningsvækst i Q1 2021 year-on-year på 1,6%.
                                    • Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q1 2021 der var +43,6% højere end året før Corona (altså i 2019)
                                    • Selskabet fik sin profit-margin tilbage på sporet i Q1 2021 til 14,3%. Det er på niveau med Lerøy Seafood, men under niveauet for Mowi, SalMar, Bakkafrost og Norway Royal Salmon i samme kvartal.

95440__Nordic_stocks_fact_sheet_NO_AustevollSeafood.jpg
                                    95440_TA_NO_Austevoll.jpg

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      madcat365

tænkte lige på hvor længe du typisk er inde i en handel ? svinger det meget eks fra 2- 30 dage...
                                      hvad er din gennemsnitlige profit, ligger det i samme interval ?
                                      fortsat go regnful søndag - er lige blevet promedlem af borsdata terminal - perfekt vejr til at sætte mine aktier op i din tekniske analyse frame

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

@madcat365

Jeg skulle lige ind og tjekke lidt hvor lang tid jeg typisk er inde i de teknisk handlede aktier ... og det er ca. 3-6 uger ad gangen der er det mest normale.

Profitten for den periode lader til at ligge mellem 6%-11% (inkl. evt. udbytte-betalinger)

Jeg har dog en et stop-loss på ca. 1 ud af 10 handler ... altså der hvor den ikke gik med kombinationen af den tekniske analyse og regnskabs-analysen. Jeg prøver dog i denne tråd at være markant mindre risikabel og markant mere sikker i min udvælgelse, så det bliver endnu færre der skal sælges på stop-loss. Jeg skal jo ikke have et hav af sure folk efter mig herinde 🙂

Jeg overvejer også lidt om jeg skal anbefale et hedge eller til jeres portefølje. Et hedge er en investering som bevæger sig modsat af det generelle marked. Et eksempel på dette, som ser meget attraktiv ud lige nu, er high yielding plejehjems REITs i USA.

Og det er specielt Omega Healthcare (Ticker: OHI) der ser rigtig attraktiv ud lige nu. Omega Healthcare driver 954 plejehjem i USA, og det er vel en af de mest sikre og defensive investeringer man kan lave ... med undtagelse af at deres beboere selvfølgelig er ekstra sårbare overfor Covid19.

Selskabet giver et direkte udbytte afkast per kvartal på 1,8% eller årligt på 7,2%.

Jeg har vedhæftet deres regnskabs-oversigt, og Omega Healthcare øgede deres 1. kvartals indtjening year-on-year med 78,1% til en rekord historisk indtjening for deres 1. kvartal på 164,4 mio. USD.

Jeg har også tilføjet den tekniske model for Omega Healthcare, og der er købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI. Så samlet set, lader det til at være et godt hedge mod potentiel usikkerhed i markedet.

Men jeg er helt med at der næppe er high-fives fra vennerne hvis man fortæller at man køber aktier i plejehjem 🙂

95443_TA_US_OmegaHealthcare.jpg
                                        95443__Nordic_stocks_fact_sheet_US_OmegaHealthcare.jpg

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

Case 007:
                                          Land: Norge
                                          Selskab: Elkem
                                          Ticker: ELK
                                          Sektor: Materials
                                          Aktie kurs nu: 32,70 kr

Elkem er en af ​​verdens førende udbydere af avancerede materiale løsninger med henblik på udformning af en bedre og mere bæredygtig fremtid. Elkem udvikler silikoner, siliciumprodukter og kulstofløsninger, der hjælper sine kunder med at skabe og forbedre elektrisk mobilitet, digital kommunikation, sundhed og personlig pleje samt smartere og mere bæredygtige byer.

• Elkem har lige rapporteret deres Q2 2021 og det var et rigtigt godt resultat. Elkem øgede sim omsætning med 24,7% i forhold til samme kvartal i 2020 og tilsvarende øgede man sin indtjening efter skat for samme periode med 4784%.

95447_TA_NO_Elkem.jpg
                                          95447__Nordic_stocks_fact_sheet_NO_Elkem.jpg

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger