Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Dansk (Ennogie) solcelleselskab vil være verdens største

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
37 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    PMPirate2
    wrote on sidst redigeret af

Ja, der er et simpelt flertal på 60%, så vidt jeg kan forstå. Men kræves der ikke et kvalificeret flertal på 2/3 af stemmerne i SCD for at gennemføre fusionen? Jeg har ikke vedtægterne, så jeg ved ikke om det er tilfældet, men sådan er vedtægter normalt udfærdiget.

Modsat B35 er jeg ikke nervøs for, om dele af de 60% har solgt ud, for det må formodes, at næsten alle køberne de sidste par dage vil støtte fusionen. På den anden side tror jeg, at de ejere i SCD der har solgt især har gjort det fordi de ikke tror så meget på potentialet i fusionen, og derfor er blandt de 40% der endnu ikke har meldt ud de vil støtte den.

Selv har jeg ikke handlet SCD på baggrund af dette. Jeg synes kursen er for høj lige nu. Hvis kursen kommer under 9 kunne jeg overveje at købe.

1 Reply Last reply
    2
    • StockBullS Offline
      StockBullS Offline
      StockBull

Svært, at sige hvad der er dyrt. Sidste tegningsrunde var til 8kr og jeg tvivler på dem der har tegnet, sælger sådan lige med det samme. Tror man skal se casen som langsigtet, 5år-10år. Vil mene Ennogie har potentiale til, at rykke pænt over 50kr inden for 5 år. Det er jo et kæmpe marked de står overfor.

1 Reply Last reply
      3
      • troldmandenT Offline
        troldmandenT Offline
        troldmanden

PMPirate2 du har helt ret. Det er 2/3 af kapitalen der skal stemme for. Er der flertal på GF, men ikke 2/3 af kapitalen, så indkaldes der ny EGF hvor det er simpelt flertal.

Så derfor er det done deal det kommer til at ske. Det er primært et timings spørgsmål

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/dfca1af7-36c0-41a8-b732-8963444d5e04

I og med Ennogie endnu ikke har præsenteret deres prospekt, så er det de færreste der ved så meget om selskabet endnu. Derfor er de her kurser også kun sket fordi "meme" bølgen har ramt SCD. Private der køber en stigende aktie uden de reelt ved noget som helst om casen.

Det er FA nyheder fra Ennogie der skal sende kursen op. Og dem ser jeg masser af muligheder for de kommende år.

1 Reply Last reply
        1
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør

Ennogie og Small Cap Danmark omtales her.

1 Reply Last reply
          2
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden

Haha tak for den Helge :-)Det er i sandheden spændende hvad der sker. også selvom jeg ikke er fan af SÅ stor en stigning på dette tidspunkt

1 Reply Last reply
            3
            • K Offline
              K Offline
              koden

Med hensyn til selve taget, så håber jeg de kommer med nogle andre produkter der ligner tagsten bedre. Som det hollandske firma der har eksistreret nogle år nu.

Ellers får Ennogie ikke fat i de gamle 20'er og 50'er villaer. Men måske kan de nøjes med resten 🙂

1 Reply Last reply
              1
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Hej Koden

Jeg tænker ikke umiddelbart der kommer sådan et produkt fra dem. Der findes en stor "gravgård" af virksomheder der de sidste 10 år har udviklet sådan tage/systemer som efterfølgende er gået konk. For det giver et MEGET dyrt system at skulle putte en lille solcelle på hver enkelt tagsten. Og derefter tager det rigtig lang tid at installere med et haaaaav af ledninger på dit tag.

Kort sagt det er meget meget få personer der har købt den type systemer.

og markedet er rigeligt stort til ikke at kunne adressere samtlige typer huse. Som tidligere nævnt bliver der installeret over 70 mio m2 nyt tag i Tyskland alene hvert eneste år. vel at mærke tag med taghældning. Det har en BIPV markedspotentiale på plus 70 mia dkk om året.

Dertil kan Ennogie også levere deres tag i teglrød farve

Vh
                T.

1 Reply Last reply
                3
                • S Offline
                  S Offline
                  SL_VH

Hvad skete der lige i dag? ????

1 Reply Last reply
                  0
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden

Pas. Jeg har også trawlet google igennem for at se om der har været nogle nye artikler i dag. Men kan ikke finde noget.

Det tætteste er det indlæg de selv postede i fredags på deres SoMe omkring deres refurb tage. Som jo er rigtig godt for miljøet, men hvor de også skriver de nu har udsolgt. Så der må være rykket noget igennem.

Men ellers kan jeg ikke lige finde noget.

Håber ikke vi skal igennem endnu en periode hvor lykkejægere handler den vildt op uden konkret nyt, som det skete sidste sommer

1 Reply Last reply
                    0
                    • B Offline
                      B Offline
                      B35

Omsætningen er ikke voldsom!
                      Debatten herinde med gode indlæg og links til bla. Tyskland kan få enkelte deltagere til at købe, som derfor tømmer salgsblokkene!
                      Vi ser om tendensen forsætter :-))

1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Det er den ikke nej. Omend gårdagens omsætning vel var 500% højere end "normalt" 🙂

Jeg vil gerne op at have mindst 2 promille likviditet per dag af deres aktier. Altså at vi runder 50k stk om dagen i snit

Keg kan skam også sagtens se en vej for dem hvor kursen bliver fordoblet fra det nuværende niveau i år. MEN det kræver en lang række ting falder rigtigt ud. Herunder bla Tyskland

1 Reply Last reply
                        1
                        • troldmandenT Offline
                          troldmandenT Offline
                          troldmanden

Nu er kursen i 14,5. Hvad filan sker der. Nogen der kan se nogle artikler i et medie?

1 Reply Last reply
                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger