ANAVEX. NY TRÅD NY TRÅD over 100 % indrulning i Alzheimer!
-
Hvis dagens fald bliver ved; er vi nede hvor vi var før den publikation blev udgivet i går, meget skuffende må man sige, kan da ikke værre rigtigt at den ingen betydning har.
Mon ikke den kommer lidt igen i eftermiddag.
Lad os håbe at de kommer med RETT data før de har den konference på fridag. -
En smule TA .. Anavex (kender intet til FA !).
Som I kan se er gode nyheder i illikvide aktier altid en god jumper, men efterhånden begynder der jo at vise sig et mønster. Altså:
Vi kan her på se et spike, som trods alt var for meget. Aktien er på vej i konsolidering og udfra en "normal" betragtning kunne forløbet se sådan ud:
Dagschart:
Der er nu etableret en modstand i "rød linje". Der er 2 support linjer (Grønne) og efter brud af første kanal op og test at næste "top" begynder vi nu at ane nogle ensartede trading kanaler.
Det tyder altså på at aktien nu skal igennem en form for konsolidering (profittagning) mellem 16-18 (Fibonacci grøn kanal) før den stigende kurs vil blive jer til gavn. Jeg har anslået tidsforløbet men hvis FA er god og nyhedsstrømmen ditto kan det naturligvis gå hurtigere.
Trækker vi chartet ud i uge-plan (mellem horisont) ser vi at macd er ved at bryde op. Det er faktisk et fint signal der typer på fortsat optur men accelerations fasen er ved at fade ud. Så den næste tid bliver ikke nødvendigvis så "potent" men ser positiv ud måske afbrudt af mindre profittagninger.
Så alt ialt ser det fornuftigt ud.
Brug chartene som en form for arbejdskladde .. på hhv. kort og mellemlang sigt .. og .. held og lykke ! Spørg endelig hvis ...
mvh
-
Anavex Kommentar til nyeste review 2-73
Nej-hatten slår lige et slag her i tråden. Mange fine indslag i går, men jeg maner endnu engang til besindighed. Jeg tror ikke 2-73 er den hellige gral. AD kan formentlig ikke "behandles i bund" uden at man rammer flere intracellulære pathways. Jeg tvivler stærkt på, at man bare ved at tage en enkelt tablet så at sige kan holde sig mentalt ung og stærk. Sådan fungerer biologi bare meget, meget sjældent.
Jeg fatter ikke helt, at review artiklen fra i går rykkede +30% på kursen (men jeg klager ikke). Forklaringen må være nyhedsværdi alene. Der er INTET nyt i det review - igen. Det er publiceret i et tidsskrift med en impact factor på ca. 4. Det indikerer, at tidsskriftet er OK, men vi er altså langt fra New England Journal, hvor der stilles meget højere krav til videnskabelige redelighed og ikke mindst nyhedsværdi. Der refereres primært til dyrestudier, hvilket giver translationelle udfordringer. Kliniske studier er anderledes uanset hvordan man vender eller drejer det. Der er altid et hav af confoundere, når mennesker skal behandles. Og så er effekten af en type medicin i mennesker ofte dårligere end den man ser i dyr. Dyrestudier kan give et fingerpeg, men mange typer medicin knækker altså halsen i kliniske studier - årsagerne er flere og er tidligere omtalt i et af mine skriv.
Nok negativitet. Der er jo flere gode indikationer på, at Anavex sagtens kan få medvind på cykelstien. Jeg anser det også for muligt, 2-73 kan blive godkendt til både PDD og AD. Den hellige gral? Næppe. Forbedre livet og prognosen for PDD og AD? Absolut en mulighed.
Og nu har jeg læst et par gange, at en eller anden forsker selv ville tage 2-73, hvis hun havde muligheden. Nå jo, ja, måske. Engang gik man også og småspiste hjertemagnyl, fordi det var "sundt". Siden er man blevet lidt klogere. Sjældent noget er "gratis", når det kommer til farmakologisk behandling. Der er dog studier som tyder på, at en sigma-1R agonist kan udskyde udviklingen af AD; så hvis man feks er genetisk disponeret til neurodegenerativ lidelse, så vil jeg da ikke afvise, at det ville være et godt profylaktisk middel. Lige netop dette er der faktisk store kliniske studier som tyder på.
Jeg har stadigvæk min portion af Anavex. Den beholder jeg. Kommer vi op i nærheden af kurs $100-150, så vil jeg begynde at overveje situationen. Indtil da jeg er fortsat alt for tungt lastet.
Jeg tjekker dagligt for PDD nyheder... Rett er bare en form for sikkerhed i mine øjne.
Held og lykke til os investorer i den kommende tid.
-
Du er jo bullish boersboe, når du tror på at 2-73 nok kan godkendes i AD og PDD.
Det er helt klart, at stoffet ikke kan hjælpe alle. Men hvis man på forhånd kan finde de der vil have gavn af stoffet med analyse af patientens genom er man kommet langt.
Artiklen giver et interessant indblik i MOA og hvordan SIGMA1 receptoren hos AD pts ikke er så fremtræden, som hos andre, hvorfor netop 2-73 har mulighed for at kompensere dette.
Nu gælder det hardcore data fra forsøgene !
-
Anavex FA og TA
Igen ser vi styrken i vores lille tråd, hvor vi med forskellige input ud fra forskellige tilgange får analyseret Anavex casen.
Fint med lidt TA, da det efter min mening giver mening, når mange handelsalgoritmer har en stor del TA indbygget - og derved giver en selvforstærkende påvirkning af kursen.
Man skal også huske på, at det ikke kun er short og gevinsthjemtagning, der lige som en dag som i går - tirsdag, presser kursen ned.
( Hele markedet var i øvrigt presset )
Større og fremtidige investorer kan også have interesse i at få aktier til en lavere kurs.
En konsolidering giver også en eller anden form for tryghed, fordi man får afprøvet hvor bunden er henne - der hvor et flertal mener, at nu er den blevet for billig ifht. det fundamentale.På dage som i tirsdags, kan jeg anbefale, at man lige går et skridt tilbage og kigger på kursen over en 6-12 mdrs. periode - her tror jeg mange ville være tilfredse med, hvis denne trend forsætter på samme måde fremadrettet.
Biotek og Anavex er dog i høj grad styret af nyheder - og her kommer TA ofte til kort på dagen, men sætter så ind igen, når bølgerne har lagt sig.Anavex og 2-73/3-71 er måske ikke "Den Hellige Gral", men set ifht. de muligheder der er i dag og især som Biogens ADU., så nærmer vi os noget, der som minimum vil revolutionerer CNS området og bane vejen for næste generation af innovative behandlingsformer inden for CNS - og få hævet forskningen ud af en fastkørt retning.
I det sidste Peer Review var der som sagt ikke noget nyt, men en blåstempling fra 3. part, som ved en publicering giver nye investorer kendskab til Anavex casen.
Rigtig mange havde og har aldrig hørt om Anavex og skal først til at find ud af, hvad dette selskab indeholder.Den øgede opmærksomhed, giver nu et bedre grundlag for at de ventede gode data fra PDD og RETT også bliver afspejlet mere retvisende og fundamental i kursen.
Vi har også fået de første opgraderinger fra analytikere, som H C Wainwright fra 17$ - 25$ - netop fordi FDA og Biogen har gjort vejen lettere til en endelig markedsgodkendelse.
H.C. Wainwright analyst Raghuram Selvaraju raised the firm's price target on Anavex to $25 from $17 and reiterates a Buy rating on the shares. The analyst updated his market model in response to changes in the regulatory outlook for drug candidates in development for treatment of Alzheimer's disease. His approval for blarcamesine in Alzheimer's has increased to 40% from the previous 20%.
Som tidligere nævnt, er Mr. RETT (Walter Kaufmann) på fredag den 18. juni med en opdatering i RETT.
Skal interesserede og markedet have tid til at sætte sig ind i evt. nye data fra Peer Reviewen, så må vi få en PR. i dag eller torsdag - forudsat den er klar.NB: Håber at Anavex lige som sidst i feb., har fået styrket sin finansielle situation endnu mere og solgte et par mill. aktier ved kurs + 20$.
-
Tasso dine betragtninger er som altid meget velovervejet og intelligent skrevet og tilmed så alle kan forstå dem, mange tak for det.
TheNote er virkelig god til TA som jo er en hel videnskab i sig selv, tak forbi du tog tiden til at kigge forbi og kigge lidt på vores "darling", som jeg kan forstå det har du ingen aktier her?
Boersboe, det er helt udmærket det du skriver og få os lidt ned på jorden igen, du er vel nok den på tråden der ved mest om Bio da du vist nok selv er i branchen som jeg husker det. Glad for at du ligesom mig selv er alt for overvægtig i AVXL så du trods alt tror på casen, eller at vi nok kommer igennem med mindst et par af indikatorerne.
Hvis der er nogle der vil ha TA kan men få det i rå mængder her:
-
Nej, har ingen aktier i Anavex og betydningen af FA kender I naturligvis langt bedre end jeg og min vurdering var ud fra en "normal" betragtning. Hvis markedet perceptionerer FA som stærk og entydig har det naturligvis væsentlig indflydelse på kursen.
Min erfaring er at TA næsten altid har ret, men forskydninger tidsmæssigt er bestemt ikke unormalt.
Jeg aner ikke hvor aktien ender, men pas nu på ikke at tro at en åbningskurs nødvendigvis er en indikator på en lukke kurs.
Mine charts er stadig gode som arbejds kladder da rammerne er udstukket. Men hvis markedet REELT mener at de gode nyheder er altafgørende, så flytter kursen sig naturligvis med en anden hastighed end den normal betragtning jeg udlagde.. I ved langt mere om betydningen af FA end jeg. Så .. good luck !

mvh
-
Biogen-partner opfordrer til global indsats mod Alzheimers
-
Markedet synes allerede at have fattet budskabet

https://marketcomposite.com/topic?name=Alzheimer Treatment -
Anavex Ekstrem stor fokus på Alzheimer!
Tak for link Helge.
Eisai udviser måske lidt moral - de erkender, at ADU ikke er hele løsningen på Alzheimer.
Ja - hele sektoren er ved at blive brandvarm Thorkild01!Insider Financial har lidt om Anavex igen - de har fulgt Anavex i min. 5 år.
"There has been increased investor attention on companies involved in developing Alzheimer's disease therapies in the wake of the Biogen approval. This may be very good news for AVXL shareholders who are hoping AVANEX will be the next big breakthrough in the field."
De nævner i samme indlæg også AMC, hvor Reddit nok har spillet en væsentlig rolle i AMCs kursstigning.
Tror også Reddit var involveret i Anavex og SAVA den 6. februar med de voldsomme udsving.Så Ekstrem høj fokus på AD, forhåbentlige gode resultater fra PDD og RETT - samt mulighed for at Reddit dukker op igen, kan gøre det til et par meget volantile næste uger!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind