Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Matas - regnskabet misfortolket?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
44 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MatchM Offline
    MatchM Offline
    Match
    wrote on sidst redigeret af

Hej The Note

Tak for din ihærdighed, som jeg sætter meget pris på. Jeg har suppleret lidt, men er også dødtræt af de mange - tåbelige? - algoritmehandler, der præger omsætningen i Matas (og mange andre danske aktier).

Jeg har prøvet at motivere en række journalister til at undersøge sagen, men det har åbenbart ingen interesse. Jeg forstår stadig ikke meningen med handler med fra 25 og ned til 1 aktie løbende hen over dagen. Hvad pokker får de ud af det?

1 Reply Last reply
    2
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote

Matas, Hej match.

Jeg kan desværre ikke tilføje noget intelligent til dit spørgsmål. Kan kun tilføje at vi efter min mening ligger ca. 10 kurspoint lavere end vi burde, og formodentlig 20 kurspoint under hvad vi vil se efter regnskabet.

En profittagning under ultralav volumen kvæler aktien trods alle fremragende resultater.

Så pt. forstår jeg ikke meget af markedets indstilling til Matas når vi om nogle uger kommer til at se formodentlig et af de stærkeste kvartaler fra Matas "ever".

Imho.

mvh

1 Reply Last reply
      2
      • TheNoteT Offline
        TheNoteT Offline
        TheNote

Matas - et takeoff mod 115 ser ud til at blive initieret de kommende timer. vi er nu så tæt på man kan komme uden at ....

Vi krydser fingre.

Den hale har da også logret med hunden forbløffende længe.

https://invst.ly/vmwv7

I perspektiv:

https://invst.ly/vmwxk

mvh

1 Reply Last reply
        2
        • MatchM Offline
          MatchM Offline
          Match

Endnu en gang tak for din ihærdighed, TheNote. Jeg har mail-alarm på nyheder i tråden, så selv om den nu ligger noget tilbagetrukket på PI, følger jeg med.

Jeg tænker, at jeg lægger op til en ny tråd, når vi nærmer os den 18/8 med både regnskab og kapitalmarkedsdag.

1 Reply Last reply
          1
          • TheNoteT Offline
            TheNoteT Offline
            TheNote

Matas - Brud, nu begynder det da at ligne fremskridt !

https://invst.ly/vn03v

🙂

1 Reply Last reply
            3
            • MatchM Offline
              MatchM Offline
              Match

Ja, nu bliver det endelig lidt spændende. Jeg tænker, at algortimegutterne handler på teknik.

1 Reply Last reply
              2
              • TheNoteT Offline
                TheNoteT Offline
                TheNote

Matas - Det ligner brud op. Efter en uges forsinkelse ?, well ... Vi krydser fingre for at vi ENDELIG får lov.

Graf:

https://invst.ly/vqs60

1 Reply Last reply
                1
                • MatchM Offline
                  MatchM Offline
                  Match

Som sædvanlig, mange tak for dine streger 🙂

Mon ikke analytikerne/investorerne har indset, at Matas er for billig i forhold til Boozt, der på børsværdi koster det dobbelte!

1 Reply Last reply
                  1
                  • TheNoteT Offline
                    TheNoteT Offline
                    TheNote

Matas, solidt regnskab, pil op !

Fra Pxl/Pro:

https://www.proinvestor.com/investornyt/692788/matas-raises-guidance-after-earnings-top-estimates

Fra Matas selv:

https://investor.en.matas.dk/English/investors/financials/company-announcements/company-announcement-details/2021/Matas-grows-across-the-board-upgrades-guidance-and-launches-new-five-year-growth-strategy/default.aspx

1 Reply Last reply
                    2
                    • TheNoteT Offline
                      TheNoteT Offline
                      TheNote

Matas - Det var en hård kamp at komme på plads. Meget overraskende faktisk. TA viste vejen, men markedet brugte til det sidste ethvert krumspring for at ?? ... NÅ, men vi Bull´s fik ret.

Når jeg kigger på TA stregerne er det simpelthen forbløffende hvor eksakt de rammer de rigtige steder når de får "frit spil".

Graf: https://invst.ly/vsuiz

Her og nu tænker jeg at vi en rum tid vil ligge og konsolidere os i 119-122 området. Og dernæst burde en langsom stigning være forudseelig henimod næste R samt en formodentlig positiv nyhedsstrøm. Lige nu er der meget forventeligt noget profittagning.

Men Matas ligger på de velfortjente ca. 120 og så må det almene marked i den kommende tid tages i betragtning.

Matas har gjort det fremragende og det stopper næppe her !

🙂

mvh

1 Reply Last reply
                      1
                      • MatchM Offline
                        MatchM Offline
                        Match

Hej TheNote

Ja, det var spændende at se regnskabet afspejle mulighederne og værdierne. I dag kom Danske Bank med et nyt kursmål for Matas: 141 kr. Det tænker jeg, at vi når inden længe.

Både de fysiske butikker og især indsatsen på nethandel vil udvikle sig positivt, og man kunne godt forestille sig, at julehandelen 2021 bliver den bedste i mange år.

At Matas også satser på det internationale marked vil formentlig tiltrække udenlandske investorer, når resultaterne viser sig. Jo, det bliver spændende at følge udviklingen på stregerne og i virkeligheden!

Tak for stregerne, dem gemmer jeg!

1 Reply Last reply
                        2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger