Transport - Early warning !
-
Dejlig med sådan her en information og belysende tråd.
Jeg gik ud af DVS ved kurs 480 (DUMT, indrømmet!), men jeg synes allerede den gang prissætningen var stukket helt af og var alt for høj.Lidt senere og i stedet for (DSV) kastede jeg min kærlighed på NTG og her har der været en fest. Forretningerne og de bagvedlæggende business planer liger hinanden, med små nuancer ud over størrelsen.
Jeg er og har været superglad for NTG, men tog toppen af porteføljen ved kurs 292 og solgte ca. 1/3.
Kursen har som bekendt forsat op og ligger meget højt, hvilket gør jeg overvejer at sælge helt ud, med henblik på at samle op på et lavere niveau, hvis det måtte komme. her håber jeg på kurs 260-265.Til orientering har NTG, henholdsvis DSV maksimalt været oppe på 3,5% af min pension.
-
Final call - NTG - Nordic Transport Group - korrektion.
Macd ser nu klart ud til at toppe ud. Rsi er dog stadig høj så aktien er populær. Ikke desto mindre korroderer det tekniske underlag og volumen er gået helt i stå. Inden for 72 timer ligner det en korrektion.
Stigningen har været imponerende og branchen har det godt. Hvad det konkret medfører af "bundstøtte" kan være svær at nuancere. Normalt vil en fibonacci støtte antyde et støtte område i 290-300 omådet. Og så må tidsrammen i lyset af indeværende sommersæson tages hen ad vejen.
Fibonacci:
mvh
-
DSV, knapt så langt i sin cyklus kontra NTG, men macd ligger ekstremt. Så også her ligner det et snarligt retracement.
Tidsramme og effekt dog endnu lidt mere "flydende" men "forsigtighed" ser ud til at være fornuftig.
mvh
-
Du har da fuldstændig ret, men jeg kan nu godt lide at realisere gevinsterne når de er blevet (for mig) overraskende gode, på meget kort tid.
Kun tiden vil vise om det er dumt at jeg har tømt mit depot for NTG nu.
Omvendt synes dette her ridt opad som markederne generelt kører også at være lidt vildt - jeg vil ikke blive overrasket hvis der snart kommer en 5 til 10% korrektion.
Af samme årsag er jeg generelt ved at gå mere kontant har inden sommerferien. -
Transport - TA - weekly nedbrud på chartet. Kan medføre en negativ undertone de kommende uger.
mvh
-
Transport - bare som illustration kan man her se udviklingen i momentum på månedschartet som iøvrigt for første gang i meget lang tid har en måned med korrosion i underbygningen. Vi kan ikke bruge chartet til noget konkret. Men viser dog den EKSTREME udvikling vi har gennemgået det sidste halve år og at vi muligvis nærmer os en langsigtet vending.
Graf:
-
TA - transport.
Situationen er faktisk lidt sær og må vel i en eller anden forstand kaldes ambivalent.
Den løbende nyhedsstrøm er positiv. Pæne rater skabt af efterspørgsel og flaskehalse, men på den anden side når vi ser på charts'ene kan vi se at indeks er toppet og Rsi gennem et stykke tid er faldende.
Ikke desto mindre holder de danske transportvirksomheder fanen højt endda med prisstigninger visse steder og det ser ud som om profittagning er afskaffet.
Kan de danske virksomheder som DSV, NTG og Maersk virkelig løbe fra de overordnede indeks ? Eller køres der på de sidste dampe ?
DJ Transportation, Graf:
mvh
-
Transport - Nordic Transport Group !
Macd ser ud til pt. at gennemgå et stærkt forløb.
DSV er også lige blevet "opgraderet". Raterne er stærkere end nogensinde .. well .. Macd, graf:
Et foreløbig target kunne ligne 380.
mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind