Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - stærk start på 2021 fortsætter i Q2

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
140 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    Trafictrader
    wrote on sidst redigeret af

vi ligger fint hvor vi er 🙂 .... vi dykker altid inden et hop så måske helt ned i 90, men så bliver springet stort op hurtigt ville være helt naturligt.... passer egentlig meget godt med en opjustering lige om hjørnet ikke ? 😉 (sidst juni ) det lige om lidt (måske nogen samler op )

Man kunne håbe på der gik lidt gamestop i den i et kedeligt sommermarked 😉

Jeg køber først flere i 120 igen, men det taktisk og teknisk og det der andre der også gør ved jeg 🙂

1 Reply Last reply
    0
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Jeg er delvis uenig i at North Media skal udlodde deres kapitalberedskab.
      I forhold til deres fortid, så var de på vippen til at blive erklæret konkurs for år tilbage. Kigger man på fremtiden, så varer FK Distribution ikke for evigt, og der skal bruges penge til at skabe et nyt North Media.

Om kapitalberedskabet så er rigtigt, det kan vi tage en debat om. Jeg er delvis enig når vi taler om det nuværende beløb. Der virker det voldsomt at have 800 mio. kr. liggende i mere eller mindre likvide midler i et selskab der er værdiansat til 2 mia. kr.
      At deres stockpicking de seneste 3 år er gået over al forventning er jo blot en bonus, men de bliver nødt til at have en strategi for hvad denne bonus skal bruges til. Det nytter ikke noget, at selskabet siver omsætning, mens man har en enorm pengekasse som ret hurtigt ville kunne konverteres til vækst i selskabet. Det er åbenlyst ikke måden at drive en virksomhed på (det er jo heller ikke sådan de vil have de virksomheder de stockpicker i drives på!!!), og derfor bør man som udgangspunkt også have musklerne til at opkøbe på en ret ekspansiv måde.
      Dét tror jeg måske investorerne er ved at være lidt trætte af ikke sker. Særligt når det enorme overskud der nærmest en-til-en bliver omsat til cash blot går ind på en bankkonto/depot uden en særlig plan* om at vækste virksomheden.

*Den plan skal effektueres frem for at italesættes.

Den anden dag blev jeg spurgt om ledelsen er inkompetente. Det synes jeg bestemt ikke. De er jo absurd dygtige til det de laver.

Jeg synes derimod bestyrelsen er uambitiøse. Normalt ville jeg have opgivet for længst i en virksomhed som North Media, men alle nøgletal taler for sig selv. Det er "den mest veldrevne virksomhed på fondsbørsen". Derfor er jeg villig til at give dem muligheden for at drive den ind i et vækstniveau, for sker det, og virksomheden skal vurderes anderledes med en kraftigt stigende omsætning, så SKAL jeg simpelthen være ombord.

1 Reply Last reply
      1
      • TheNoteT Offline
        TheNoteT Offline
        TheNote

North Media .. Lidt TA ..

Jeg har tidligere vist jer denne 10.nde juni (94143).

https://invst.ly/v3d3f

............

Pt. ser situationen sådan ud, graf:

https://invst.ly/v8agw

Hvis nyhedsstrømmen er stærk er det ikke sikkert at "bunden" skal besøges men risikoen for det foreligger.

NielsC har selv defineret North som "illikvid" og det giver jo også i sure tider nogle problemstillinger.

mvh

1 Reply Last reply
        2
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Læs mere om Bekey's nye samarbejde med nemlig.com her:
          https://www.northmedia.dk/nyheder/

Det er lidt af en gamechanger for Bekey - som nok havde været rar at have fået en børsmeddelelse på...

1 Reply Last reply
          4
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Nu er det mig der står for skud, så derfor vil jeg også tillade mig at svare 🙂

Vi tegner ikke ens, og ikke med samme tidsramme - og derfor konstaterer jeg blot, at den har ramt min bund 3 gange indenfor det sidste år i et oversolgt område. Alle 3 gange er den derefter steget med 35-45%. Da den tidligere har opført sig efter trenden på den lange trend, så indregner jeg ikke SHS som andet end et opmærksomhedspunkt. Klarer den ikke min bund, så kan vi tage en snak derfra 😉

1 Reply Last reply
            3
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote

NielsC .. nu har du ikke tidligere nævnt at også din tidsramme er forskellig. Det ville måske være godt at vise din "tegning" så vi kunne se hvorfor vi tænker så forskelligt ?

🙂

mvh

1 Reply Last reply
              3
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Jeg gør et forsøg her i weekenden 🙂

1 Reply Last reply
                1
                • L Offline
                  L Offline
                  Labredoor

@Match - jeg synes det er OK at de har kontanterne stående i værdipapirer - det er langt bedre end ren cash. Det er ikke en gearet investering, da midlerne ikke er tilvejebragt ved hjælp af lån.

Så længe man er aktieinvestor, bør man kunne overskue at eje en portefølje af aktier.

Bl.a. som følge af værdien af porteføljen er North Media nok det selskab i Danmark med størst value og det højeste upside potentiale.

1 Reply Last reply
                  1
                  • L Offline
                    L Offline
                    Labredoor

Niels - det er perfekt at de nu skal til at tjene penge på opgangsmarkedet i Bekey. Det har vii set frem til

1 Reply Last reply
                    2
                    • T Offline
                      T Offline
                      TMSF

Et stærkt brand - Nemlig.com - der nu får adgang til opgangene. Mon ikke dette kan få andre store aktører til at vurdere og se potentialet i NM's BeKey ...

Flere af den slags nyheder fra North Media.

TMSF

1 Reply Last reply
                      2
                      • MatchM Offline
                        MatchM Offline
                        Match

Udviklingen fra morgenstunden i dag, fredag, kunne jeg ikke stå for, så jeg har købt op i morges.

Enten kommer der snart en positiv melding fra NM, eller også er nogle af algoritmehandlerne blevet fanget i et teknisk udbrud.
                        Men spændende med så heftig en kursudvikling på en fredag.

1 Reply Last reply
                        3
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria

Med den udvikling i kerneforretningen i henhold til effektiviseringer og den udvikling som selskabet har formået at skabe i vækstvirksomhederne er der ingen tvivl om, at der er tale om kanon dygtig ledelse. Kursen fremadrettet skal nok afspejle den sande værdi af selskabet.

1 Reply Last reply
                          3
                          • L Offline
                            L Offline
                            Labredoor

Har lige beregnet at North Media har et afkast på deres værdipapirer på 60M DKK (TRES millioner) i Q2 !

Det kommer oveni deres EBIT - hvad skal vi gætte på det bliver i 2 kvartal?

1 Reply Last reply
                            1
                            • P Offline
                              P Offline
                              Prof-Inv-DK

Mit bud er at de laver et ebit eller drift overskud om du vil på 60 millioner alene i andet kvartal. Det vil sige at deres samlede overskud før skat/bundlinje bliver på 120 millioner kr. på et eneste kvartal. Det er jo vildt

1 Reply Last reply
                              3
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Jeg er tilsyneladende blevet investing.com-retarderet... 🙂
                                Det vil i hvert fald ikke virke for mig - trendlinjen hopper konstant når jeg forsøger at tegne indikationer ind, så nu får du lige den gammeldags indtil jeg får sat mig ind i hvilke indstillinger jeg helt åbenlyst ikke fatter. Jeg beklager at mine salgspile er sat håbløst.

Som du kan se har jeg det sidste år haft to observationsrunder omkring hvornår der dannes en købsside fordi den er gået under bunden.
                                Jeg har ikke haft grund til at afvige fra min lange trendlinje på noget tidspunkt i min investering af North Media, så - indrømmet - sidder jeg ikke og laver kortsigtede linjer. Dertil er den for forudsigelig.

94744_chart_NM.jpg

1 Reply Last reply
                                3
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Efter mine beregninger bliver EBIT ca. 70 mio. kr. da der var 1-2 forskydning af leverance hos FK fra 1. til 2. kvartal.
                                  Derudover tror jeg Ofir kommer med et rekordregnskab.

Alt efter hvordan det går med deres værdipapirer i dag og i morgen, så er der meget der tyder på, at den stiger med ca. 65 mio. kr. fra 1. kvartal, hvilket jo i sig selv er ganske imponerende.

Hvad der kan være årsag til en manglende (normalt ellers for slut-juni) opjustering er nok at Boligportal stadig omlægger til abonnement-ydelser.

Den opjustering kommer til gengæld senere på året når der kommer sikkerhed over de mange abonnenter de får på den nye platform.

Bekey kommer nok til at hæve deres anlægsudgifter, da de får en markedsføringskanal til opgange via Nemlig.com

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    henningmaria

Ja 70 mio.kr bliver det i hvert fald. Tror også der kommer en oppjustering, men tror ikke kursen for alvor stiger før der kommer høj vækst i North Media Online og der indgås aftale med DP om 2 mio husstande. Det vil ske i H2. Tror kursen måske kommer op i 120-125 til regnskab

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • D Offline
                                      D Offline
                                      deleted-user

Jeg skal nok lige lave en opdatering på værdipapirerne i morgen eller over morgen, så vi har det mere rigtige tal.
                                      Forudsat selvfølgelig at der ikke er sket ændringer i porteføljen naturligvis.

1 Reply Last reply
                                      5
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        Trafictrader

Update fra sidelinjen 🙂

Hvis man lige tager et kig på trendlinjen og lige fordyber sig lidt i det så vil jeg sige man er meget tæt på at kunne komme med på vognen inden det for sent....

PS: der bliver købt godt ind når vi rammer 120

Vi ses der oppe 😉

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

North Media's værdipapirportefølje har pr. dags dato en værdi på ca. 644 mio. kr. forudsat at der ikke er handlet i den siden 30/4 2021. Det er ca. 65 mio. kr. år til dato.

1 Reply Last reply
                                          8

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger