Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ETF og SKAT

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • AliazA Offline
    AliazA Offline
    Aliaz
    wrote on sidst redigeret af

Frie midler/frit depot. Hvis man køber en etf nu og den enten er faldet eller steget ved kommende nytår - kan SKAT automatisk håndtere fradrag eller beskatning? Eller skal man selv registrere noget manuelt? Jeg ved enkeltaktier købt fra 2010 kører automatisk i forhold til SKAT.

Beskatningen er enten aktieindkomst eller kapitalindkomst afhængigt af ETF'en.

Hvis det er kapitalindkomst og tab er der så ikke direkte fradrag i kapitalindkomst? (Negativ kapitalindkomst).
    Det er ikke fremførsel af tab til senere modregning i gevinst vel?

1 Reply Last reply
    0
    • doodhaD Offline
      doodhaD Offline
      doodha

Ja, det er kapitalindkomst. Det blev jeg klar over ved den seneste opgørelse fra Skat.

Jeg havde en gevinst i 2020 på Majinvest Kontra - og disse blev modregnet i tilsvarende fradrag. Og det skete helt automatisk, uden at jeg selv skulle angive noget.

det besvarer vist nogle af dine spørgsmål...

1 Reply Last reply
      2
      • A Offline
        A Offline
        AJE

Mener ikke det er helt korrekt hvad du skriver. ETF'ere er lagerbeskattet, men beskatningen er som regel beskattet som aktieindkomst.

Listen over aktiebaserede foreninger/ETF'ere findes her.

Link Preview Image
        404

favicon

skat.dk | skat.dk (skat.dk)

1 Reply Last reply
        1
        • AliazA Offline
          AliazA Offline
          Aliaz

Ja, beskatningen om det er aktieindkomst eller kapitalindkomst - afhænger af om ETF'en optræder på SKAT's positiv liste eller ej.

1 Reply Last reply
          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger