Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - update inden 1. kvartal.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
100 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Jeg havde som nok lige beholdt en lille position, men fair nok at tage en gevinst, hvis man har mistet tilliden til stigninger 🙂
    (jeg ved ikke om du nogensinde tegner en trend på dine investeringer, men her kan du let øve dig, for NM følger helt præcist trenden!)

Du har ret i at størrelsen på investeringerne er høje - og man kan let tale for, at de er for høje. I min verden bør der - nu hvor investeringerne er så høje i forhold til selskabets værdiansættelse - skabes et minimum og et maksimum for hvad investeringernes værdi i forholdet til selskabets værdi. Det er for svært som investor at vurdere selskabet ud fra så stor en vægtning af (spekulative) likvide midler uden de bliver brugt til at skabe "normal" vækst. For så er selskabets oprindelige virksomhed jo ikke ret dygtige til - på sigt - at skabe det forhold som man normalt tilgodeser som investor - vækst. Det bliver med andre ord for tungt.

Skal vi se på de investerede midler fra den anden side som taler for dem, så har deres investeringer nu en værdi som HELE selskabet var vurderet af aktiemarkedet i foråret 2020. Så på bare 1 år har deres investeringer skabt en base, således at selskabet i deres nuværende form er totalt økonomisk uafhængige. De kan "gøre hvad de vil". Det har de forsøgt italesat ved at fortælle markedet, at de vil udbetale et udbytte på 5 kr. pr. år pr. aktie - et ret højt yield med den kurs hvor det blev italesat. At det ikke blev modtaget af markedet er helt åbenlyst - det gjorde det IKKE.

Jeg ville ønske, at de havde nogle lidt lavere margin-regler for selskaber der skulle opkøbes med et potentiale af højere vækst på sigt, og så skal de altså ud over rampen med at opkøbe - det virker ganske ikke særlig professionelt at have fortalt markedet at man vil opkøbe og så sidde på hænderne. Det indrømmer jeg. Jeg er også uenig i, at man har allokeret et beløb, som til enhver tid kun vil skabe rod i forhandlinger med en potentiel sælger.

1 Reply Last reply
    3
    • MatchM Offline
      MatchM Offline
      Match

Hej Niels

Dejligt at læse dit kompetente indlæg. Jeg har likviditet til at gå i NorthMedia igen, når fornemmelsen er der.

Det er aldeles uprofessionelt at handle på fornemmelser, men med ca. 45 års erfaring med aktiehandel sidder en lang række "triggere" i mulige investeringer på rygraden, og det er kun ganske få gange gået galt. Faktisk var de værste AGAT ejendomme og SAS i 2019 og 2020. Og Covid19 effekten var svær at gennemskue i december 2019.

Jeg følger som nævnt NM tæt, og det ville glæde mig, hvis de blev kursmæssigt belønnet for deres flotte præstationer.

Ps: Jeg har både tjent på CBrain og Chemometec, men min største - erkendte - brist ved investeringer er manglende tålmodighed!

1 Reply Last reply
      4
      • H Offline
        H Offline
        henningmaria

Med den vækst Ofir har i 2021 og den vækst Boligportal kommer at have i 2. Halvår, samt aftalen om pakning af 2 mio husstande i Tyskland kommer at give et væsentligt boost til kursen i 2. Halvår

1 Reply Last reply
        4
        • MatchM Offline
          MatchM Offline
          Match

Nemlig, henningmaria. Men tvivlen om "belønning" kursmæssigt af aktionærerne er jo afhængig af kursudviklingen på NM's aktieportefølje, og falder tech-aktierne i H2 udligner det sandsynligvis vækst i overskuddet på driften.

Det kommer vi ikke ud over, så længe NM fastholder deres aktieportefølje, og det gør givetvis også store fonde og pensionskasser tilbageholdende med storindkøb i NM.

Ellers er jeg grundlæggende enig med dig i mulighederne, men det har de hårdnakkede debattører og investorer fastholdt og debatteret igen og igen her i forum.

1 Reply Last reply
          2
          • T Offline
            T Offline
            Trafictrader

Markedet vil tage den op nu 🙂 tro mig har været der 1000 gange før og alt er lige efter bogen ( side 1 første linje for professionale Tradere ) ..... mine excel ark over køb/salg de sidste år tilbage plejer ikke at glippe 😉

1 Reply Last reply
            3
            • FieF Offline
              FieF Offline
              Fie

Stærk start på året for North Media

NUVÆRENDE KURS: 118,00 DKK KURSMÅL: 103-156 DKK

Om North Media
              North Medias væsentligste driftsmæssige aktivitet er omdeling af ugeaviser og tilbudsaviser via FK Distribution. Derudover har selskabet online-aktiviteterne BoligPortal, Ofir og Lead Supply, digitale adgangsløsninger (BEKEY), investering i aktier samt ejendomsbesiddelse.

Præciserer forventninger til 2021 i den øvre ende af tidligere udmeldt interval
              North Media opnåede i første kvartal en omsætning på DKK 243 millioner og en indtjening før skat på DKK 65 millioner, hvilket var i overensstemmelse med ledelsens forventninger. Alligevel præciseres forventningerne til helåret til den øvre ende af de udmeldte intervaller for omsætning og indtjening, da selskabet nu har større sikkerhed i budgetteringen af resten af året. Således forventes nu en omsætning på DKK 995-1.025 millioner og indtjening før skat og finansielle omkostninger på DKK 235-255 millioner.

ABG Sundal Collier hæver kursmål markant
              North Medias indtjening og værdisætning er i høj grad afhængig af FK Distributions evne til at fastholde indtjeningen omkring nuværende niveau, hvilket er betinget af stabile konkurrence- og markedsforhold. ABG Sundal Collier har tidligere set en risiko for hurtigt aftagende aktivitet indenfor omdeling af uge- og tilbudsaviser. Over de seneste kvartaler har der dog ikke været større ændringer i antallet af modtagere af uge- og tilbudsaviser. På denne baggrund hæver ABG Sundal Collier deres kursinterval markant til DKK 103-156 per aktie. Aktien lukkede i fredagens handel i kurs DKK 118 per aktie.

1 Reply Last reply
              3
              • T Offline
                T Offline
                Trafictrader

Hold øje med MSE & JPAG 😉

1 Reply Last reply
                0
                • MatchM Offline
                  MatchM Offline
                  Match

Og hold øje med den politiske behandling af evt. Ja-tak ordning! Her kommer kort citat fra dagens udgave af Politiken:

"...Nu skal Folketinget se på, om ordningen skal vendes på hovedet, så landets cirka 2.750.000 husstande som udgangspunkt ikke modtager trykte reklamer, medmindre de aktivt tilmelder sig en Ja Tak-ordning for at få dem."

En politisk beslutning om ændring af reglerne for modtagelse af trykte reklamer kan få omfattende konsekvenser for NM:

1 Reply Last reply
                  0
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Denne JaTak-ordning er allerede blevet vendt og drejet tilpas mange gange, at hvis et politisk parti føler trang til at fremture med dette, så er det et kæmpe selvmål. Det vil koste ca. 20-25.000 danske arbejdspladser. Al politik handler i dag om populisme og symbolpolitik uanset hvor (ir)rationelt forslaget eller beslutningerne end er. Det her er bare decideret idioti - hvilket hele branchen og de faglige organisationer der har berøring med trykte medier har været ude at sige - så god fornøjelse til de venstreorienterede at gå direkte imod deres vælgere.

North Media har allerede været ude at sige, at det ikke har en særlig betydning for dem, da en JaTak-ordning blot vil føre til forhøjede priser, da produktet så også er anderledes - nemlig et directmail produkt, hvor modtageren i højere omfang er en potentiel kunde.
                    I bedste fald kan det betyde, at FK Distribution kan få en langt bedre bundlinje, da det vil betyde enorme besparelser af omkostninger.

EDIT:
                    Men jeg glæder mig da til at høre hvor dumme politikere kan lyde i populismens spor.

Her er sammenslutningens svar:
                    https://www.danskerhverv.dk/siteassets/mediafolder/dokumenter/01-analyser/analysenotater-2020/brv_falles.pdf

1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      henningmaria

Det kommer ikke til at ske at der kommer en ja tak ordning. Det er alt spil for galleriet fra ministeriet, så det i henhold til deres støtteparti ser ud som de arbejder på det

1 Reply Last reply
                      2
                      • T Offline
                        T Offline
                        TMSF

Enig. Den ordning har ikke gang på jord. Unuanceret og populistisk som bare ...! Debatten er lige nu (kl. 20) live på Folketingets egen tv-kanal.

TMSF

1 Reply Last reply
                        0
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria

Ee forslaget fremlagt af SF eller ministeren og er der nogen hints om hvorvidt hele rød blok vil vedtage det her forslag????

1 Reply Last reply
                          0
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user

Carl Valentin (SF) er decideret udygtig. Hvordan sådan en mand kan være blevet valgt ind med så ringe en præference for god skik er mig en gåde. Han havde sendt sin EGEN medarbejder i byen som lobbyist på vegne af grønne organisationer. Jeg er dybt rystet over den måde at føre politik på. Godt han blev taget i sit bluff.
                            De organisationer må være helt absurd tossede at være blevet taget ved næsen som en politisk spiller. Deres troværdighed er helt væk.

Alle hans argumenter er komplet idiotiske og understreges blot om, at manden aldrig selv har haft et job. I bedste fald aner han ikke hvad han taler om. Det er i min verden hans eneste undskyldning.

Jeg plejer ikke at høre disse debatter (jeg sad og blev helt arrig, hvilket slet ikke ligner mig!), men kæden er jo totalt hoppet af. De venstreorienterede lød fuldkommen blæst, men nu skal jeg nok prøve ikke at blive politisk. Deres argumenter var jo helt væk og havde stillet præmissen om en grøn debat op, med organisationer - som var - DEM SELV. Hvor klamt kan det lige blive. Og indrømmede gudhjælpemig selv, at det var helt normalt, at SF både agerede som politisk parti OG lobbyister i behandlingen af forslag. Jeg var lige ved at droppe ned af stolen.

Radikale smuttede heldigvis. Det ville de alligevel ikke stille sig model til! S kunne heller ikke se sig selv i det.

Ja Tak er helt ude - med aftenens debat er den komplet død.

God tur i morgen 🙂

1 Reply Last reply
                            3
                            • T Offline
                              T Offline
                              TMSF

Forslaget er stillet af SF. Socialdemokratiet vil ikke stemme for. Radikale stemmer blankt, men vil heller ikke afvise senere at gå ind for en eller anden ordning, såfremt høring i EU ender med, at gå ind for fx en Ja tak-ordning. Venstre og Dansk Folkeparti imod.

1 Reply Last reply
                              0
                              • T Offline
                                T Offline
                                TMSF

NielsC: Jeg måtte slå væk, da Enhedslisten smågrinende forsøgte at joke sig ud af det hele. Tænk sig det er folkevalgte. Så mit temperament løb samme vej som dit - og jeg er ellers relativ rolig af natur!

1 Reply Last reply
                                1
                                • T Offline
                                  T Offline
                                  TMSF

PS Gode facts fra De Radikale: Alle distribuerede tryksager er svanemærket, 88 % af papiret er genbrugspapir og den samlede CO2-udledning er - som jeg hørte det - 0,07 ton. Prøv lige at sammenligne det med onlineudledning ...

TMSF

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    Prof-Inv-DK

Meget flot udvikling at de radikale venstre nu ikke støtter forslaget om en ja takordning.

93462_F125149D_7D45_4B28_A571_413189DA761A.jpeg

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • P Offline
                                      P Offline
                                      Prof-Inv-DK

Socialdemokraterne stemte også imod forslaget.

Hele højrefløjen inklusiv venstre, konservativ , liberal alliance og de andre små stemte også imod.

Eneste partier der stemte for var SF selv ( som selv har stillet forslaget ) samt Enhedslisten. Så det kommer sf ikke langt med....

God nyhed.

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        Prof-Inv-DK

Glemte lige at ham på billedet vedlagt her også stemmer imod forslaget om ja tak.

93464_A4D32271_15E8_42E2_81EA_2B9A75C7C1BB.jpeg

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          henningmaria

Så burde kursen stige

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger