Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Sikkerhed på nordnet og saxobank

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • G Offline
    G Offline
    GreenTea
    wrote on sidst redigeret af

Jeg bliver lettere irriteret over nordnet og saxobank ikke kører med samme lette/høje sikkerhed som fx en bookmaker gør

Hvad er den letteste / bedste måde øge sikkerheden på fremfor simpelt login på nordnet og saxobank?

Jeg vil helst have en løsning ligesom med NemID hvor hvis jeg mister telefonen så kan jeg enten bruge papir eller i det mindste rimeligt let genetablere nemid ved installere på en anden telefon og så vente på opsætning

Jeg vlle virkelig ønske der var en indstilling som tvang nemid godkendelse

...

Er der nogle som ved hvilken garantier der er hvis jeg bliver hacket?(Ved godt saxo bank har lidt beskyttelse med penge ikke bare kan overføres til en ny konto osv.)

Skriv gerne alt i føler man med rimelighed kan gøre for sikre og/eller mitigere skadesvirkninger på teknisk og juridisk.

Det er blevet mere og mere relevant for mig efterhånden som jeg er begyndt investere størstedelen af hvad jeg har.

1 Reply Last reply
    0
    • tumultT Offline
      tumultT Offline
      tumult

Du kan kun overføre penge til en i forvejen godkendt konto, så sikkerheden er vel større i Nordnet end i din bank.

1 Reply Last reply
      3
      • G Offline
        G Offline
        GreenTea

Både ja og nej... synes ikke det er nok sikkerhed - se evt. her:
        https://www.version2.dk/artikel/adgang-saxo-bank-online-kraever-kun-simpelt-login-chokerende-1088543

Derfor vil jeg gerne have et ektra lag af sikkerhed såsom nemid

mener saxobank tilbyder noget andet end nemid så man kan verificedre på telefon... nogen som har erfaring med det?

1 Reply Last reply
        0
        • A Offline
          A Offline
          AJE

GreenTea, jeg er helt enig med dig ang. Login på Saxo. Jeg har selv Saxo, og har ofte undret mig over deres simple Login. Jeg tror at grunden til at Saxo ikke bruger Nem-ID, er at størstedelen af deres kunder er udenlandske.

1 Reply Last reply
          0
          • G Offline
            G Offline
            GreenTea

Jeg tror de tilbyder en to-faktor løsning. Jeg vil afprøve den selvom jeg er lidt nervøs ved hvordan den virker. (Fx hvis jeg mister mobilen skal jeg let kunne re-authenticere til bruge en ny mobil. Gerne lidt ligesom NemID hvor jeg i absolut worstcase skal rundt omkring brogerservice for et nemid kort og så er jeg igang igen)

1 Reply Last reply
            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger