Korrektion, eller værre på vej ?
-
Dax - Vi nærmer os de næste par uger en test af optrenden - ialtfald i DAX. Vi har en solid grøn støttelinje, men kan den holde til den strøm af nyheder der pt. tikker ind ?
Rsi på de lange tidsframes er stadig værd at tjekke. Vi har haft et par overraskende gode uger.
Jeg trækker lige Vestas frem igen - udelukkende til illustration, da RIGTIG MANGE aktier i store træk ligner ganske godt og med samme problem stilling.
Ugechart:
Aktien er brækket ned, har et midlertidigt opsving, men billedet kan være svært at tolke ultra kort. Men ligefrem optur ligner det jo ikke.
Ser vi på MÅNEDSCHARTET, så skifter billedet. Vi ser en klar topning, som dog endnu ikke er brudt ned. Men man kan jo tænke nogle uger frem og overveje hvordan billedet SÅ ser ud.
Rsi ER .. brudt ned, men macd endnu ikke.
Dette er ikke en facitliste, men nogle billeder som du kan tage med i din overvejelse af den kommende tids udfordringer, hvis bl.a. nyhedsstrømmen ikke er tilfredsstillende.
Men tjek dine egne aktier jævnligt for RSI .. på forskellige tids-frames. Også .. de lange ! Har du lært at bruge macd, så er den bestemt også værd at kigge på.
mvh
Ps:
Opening Bell: Investors Await Next Catalyst For Bonds, Stocks; Gold Recovers | Investing.com
Market Analysis by covering: Euro US Dollar, British Pound US Dollar, US Dollar Japanese Yen, S&P 500. Read 's Market Analysis on Investing.com
Investing.com (www.investing.com)
-
Her et bud fra Euro Broker på Investing.com
Euro Broker
2 hours agoDAX is testing again my 13,880 mark, which is the equilibrium between the buying and selling sentiment. Closing the day above 13,880 is bullish medium-term while the opposite bearish.
At the moment since we've breached the mark, it is more likely to see the day closer to 13,700. Keep in mind the 1D MA50 is at 13,750 currently and since November 9th, it has only been crossed once (on January 27th by 200 points). 1D ins now neutral (RSI = 49.589, MACD = 78.600, ADX = 22.345), that has typically been an early buy signal in the past 4 months.
-
-
-
Hvad i alverden sker der lige her ?

Prøver på anden vis:
Dax fut macd / weekly chart.
Ikke ligefrem et betryggende syn.
HVIS .. Den brækker ned, hvad det ser ud til, så kan det godt gøre lidt nas.
Jeg foretrækker bestemt kurver der bryder OP gennem noget, og ikke omvendt. Og især ikke på weekly.
mvh
-
USA øger de røde tal her sidst på dagen og Vix har de sidste dage været stigende.
Må indrømme at min bekymring er stigende og har valgt at øge min kontant beholdning. Billedet er mindre og mindre kønt.
Mange nye derude har aldrig prøvet at få et rigtigt svirp over fingrene. Det bliver ikke sjovt hvis det vender for alvor her.
Husker tydeligt hvordan man før sagde til sig selv, nå det retter sig nok. Det er ikke så slemt osv. Idag er politiken først og fremmest at bevare kapitalen. Og så i værste fald leve med en mindre afkast procent. Men pyt med det. Der er nok en dag imorgen at kæmpe videre med .. eller rettere .. når kurverne begynder at tegne opad istedet for nedad.
Men ok, jeg er en gammel og forsigtig mand som fik 2008 ind for fuld skrue.
mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind