Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Medical eauipment !

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
33 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TheNoteT Offline
    TheNoteT Offline
    TheNote
    wrote on sidst redigeret af

Vi har fornylig fået præsenteret casen af ledelsen selv og omsætningen kommer til at sige drastisk og dermed cash-flow. Der har heller ikke været lagt skjul på at investeringerne er tunge MEN .. med verdens største medico marked for øje. Jeg fastholder at Ambu henimod februar kører på alle hjul og vi derfra er færdige med pres på marginaler og cashflow som tværtom vil begynde at stige stabilt.

Dette år har været hårdt men festen begynder nu. Juan og ledelsen har vist sig både troværdig og realistisk. Derfor ingen grund til mistillid.

Der er risiko, som i al forretning, men alt er fremlagt åbent og fuldt transparent. Ambu har som FIRST MOVER travlt med at være i front - og det er den eneste rigtige vej !

Imho.

1 Reply Last reply
    4
    • J Offline
      J Offline
      joman18

Ja - aktiekursen bestemmes heldigvis af forventningerne til fremtiden og det ser i mine øjne godt ud!

1 Reply Last reply
      1
      • N Offline
        N Offline
        NyNovice

@ TheNote og joman18,
        Jeg er absolut ikke uenige med jer når det gælder Ambu's strategi og eksekvering heraf, samt perspektiverne på mellem og lang sigt, MEN.....
        Det virker unægteligt som om der er "nogen" som ønsker at få kursen ned på den helt korte bane.

1 Reply Last reply
        0
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote

Vi tager den lige igen:

Annonceret q2/Juan:

"The single-use market today is about $500 million, and we estimate that this market is going to grow to $2.5 billion by 2024"

Annonceret q3:

"The market is today, $700 million to $800 million, the single-use endoscopy market, with a penetration of 1% to 2% of the total endoscopy market. And we expect that this market is going to become $2.5 billion by 2024."

..............................

"with a penetration of 1-2 %" .. det tal kommer jo til at flytte sig helt ekstremt. Mit gæt er at vi vil nærme mellem 10-20 % ret hastigt ! Dvs. at Ambu's omsætning kan 15 dobles inden for en kortere årrække.

At shorte på dette og det medfølgende kommende nyhedsflow er da fuldstændig forrykt ! De næste 3 år bliver EN lang række af perler. Wace har skidt i nælderne .. og er nu i en desperat kamp for at redde stumperne.

Shortere kan på kortere sigt voldtage en aktie, men de kan ikke stoppe fremtiden.

Imho.

1 Reply Last reply
          0
          • N Offline
            N Offline
            NyNovice

Vi er fuldstændige enige, men Wace & co. har jo fundet nogle "bannerfører" for deres desperation, hvis man skal følge din argumentation.

Lykkedes deres mission kan man i dag sælge i niveau 200, men mon ikke også man får en opsamlingsmulighed under 180 i løbet af nogle dage her inden jul, tænker jeg.

1 Reply Last reply
            0
            • J Offline
              J Offline
              joman18

Med den pipeline ambu har, ser jeg trygt fremtiden i møde og supplerer på tilbagefald.

1 Reply Last reply
              1
              • TheNoteT Offline
                TheNoteT Offline
                TheNote

For et par dage tilbage lå vi i 210. Så er der en artikel der grundlæggende siger, .. hvis det ikke lykkes, så er det ikke så godt. Og det vil da være irriterende. Men/Og nu er vi så i kurs ca. 198 (støtten). Og hvilken risiko taler vi om. En kvartals skuffelse ? Nogle en cifrede negative afvigelser ? ...

Inden toget med god hastighed tøffer videre.

Dette her marked er ved at eksplodere og Ambu er med på bølgen. Vil vi få skrammer ind i mellem ? Jeps ..

Er casen og potentialet intakt i tilfælde af afvigelser ?

JEPS !

De korte tekniske svingture er i den kontekst ikke relevante.

Hvis du er en trader, så har du et andet beslutningsgrundlag. Og held og lykke med det !

🙂

1 Reply Last reply
                1
                • N Offline
                  N Offline
                  NyNovice

Tak i lige måde:)

PS.: Vi ses sikkert lagt højre oppe i kursniveau om et par 2 eller 3 😉

1 Reply Last reply
                  0
                  • tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensen

NyNovice Jeg foelger ikke danske aktier og er ikke Ambu-ekspert. Jeg faldt bare tilfaeldigt over artiklen via Twitter og huskede at have set denne Ambu-traad og taenkte jeg ville dele. Ambu er populaer blandt shorterne, kan jeg se.

89023_lineDK0060946788_.png
                    89023_pieDK0060946788_current.png

1 Reply Last reply
                    3
                    • J Offline
                      J Offline
                      joman18

Vil AMBU blive udsat for Short squeeze på et tidspunkt!?

1 Reply Last reply
                      0
                      • TheNoteT Offline
                        TheNoteT Offline
                        TheNote

Det håber vi, når fakta bliver så overbevisende at shorterne ikke længere har "frit spil". Pt. er vi istedet for bruddet over de 208 blevet smidt tilbage i trading kanalen.

https://invst.ly/t19h8

Og uden at jeg har nogen anelse om hvad shorterne er is tand til så BURDE .. vi være ca. på bunden nu. Fake spikes kan også forventes. Personligt ville jeg anse dette niveau som et solidt køb, men man kan jo lige afvente om ikke de store nu snart sætter en stop klods i shorter festen.

Ambu er sku'en vild aktie .. men mon ikke vi snart starter på en ny runde og så må Juan godt have lidt i posen til os så vi kan få kvalt de fc 200 "for good".

Men giganterne slås, og jeg skal ikke råde nogen hvad angår kort sigt.

mvh

1 Reply Last reply
                        4
                        • J Offline
                          J Offline
                          joman18

Tror det snart er tid til at købe en portion ambu!

1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hyst

Er der ikke noget med at det er ved at tømme pengekassen ved at ansætte en hær af sælgere i US?
                            Jeg er ikke så teknisk!

1 Reply Last reply
                            1
                            • N Offline
                              N Offline
                              NyNovice

@tommycarstensen,
                              Mange tak for endnu en af dine nydelige grafer - det er lige præcist min pointe.
                              Som jeg har forstået shorternes adfærd, er det lige præcist sådan en tidligere "himmelstormer" af en aktie, som de elsker at kaste sig over og meget gerne i kombination med noget negativt pressedækning.

Hvem der vinder slaget har jeg ingen anelse om, men af rent forsigtighed og med min smertelige Pandora oplevelse, har jeg reduceret min beholdning til det halve - i mit tilfælde ca. 2% af porteføljen.
                              Lige nu kan jeg genkøbe til en 5% lavere kurs, men efter at have nærstuderet TheNote 1's streger har jeg mere is i maven.

Uanset disse kortsigtede krusninger er det mit bud at Ambu er i en helt anden prismæssig liga når vi kommer til 2025 og senere.

1 Reply Last reply
                              2
                              • TheNoteT Offline
                                TheNoteT Offline
                                TheNote

Hvis grafer, også mine, kan hjælpe som beslutningsgrundlag, uanset om man vil være inde eller ude, så har de, til min tilfredsstillelse, opfyldt deres mission.

🙂

mvh

1 Reply Last reply
                                3
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Ambu - En lille Ambu streg

https://invst.ly/t1cqh

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • N Offline
                                    N Offline
                                    NyNovice

Smiler og mange tak, TheNote du er et af mine aller største idoler.
                                    Jeg er en stor fan af dine streger også selv om jeg i bund og grund er en fundamental investor.

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • N Offline
                                      N Offline
                                      NyNovice

johnlau - tak, det er et interessant perspektiv du kommer med her.
                                      Nu kan det godt være at en novice som jeg udi TA læser grafen, som en vis mand læser i biblen, men er pointen ikke at der evt. kan være en opsamlingsmulighed helt nede i kurs 161, hvis shorterne m.fl. får overtaget?

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

NyNovice , nu er jeg ikke så meget for ytre mig om hvornår man skal købe, men for en gangs skyld at sætte tal på, satser jeg i første omgang på ca. 184, så skulle gap være lukket, om den for nuværende vil ned og lave en test i ca. 161 kan være en mulighed.

Vi ser nok ikke noget nyt før Q1 den 27/1 2021, så shorts kan måske lege videre et stykke tid endnu.

God ide at holde øje med handelsvolumen, er den lav, så lukkes der nok ikke shorts - ligeledes tjekke finanstilsynets hjemmeside vedr. shorts.

Dette er ikke en købs/salgs anbefaling, blot min tanke.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • TheNoteT Offline
                                          TheNoteT Offline
                                          TheNote

FA bruges til at vælge aktien. TA, til at time køb og salg. Så de har god gavn af hinanden ! 😉

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger