North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
TMSF hvor var det at du havde 20-23 mio hustande fra?. Jeg fortolker det som om at de fra i 2021 sksl pakke til 2 mio husstande men at potentialet er meget større. Mfn utrolig ukonkret kommunikation angående det samarbejde med Deutche Post
-
Henningmaria: Deutsche Post 'udgiver' og omdeler produktet 'Einkaufaktuell' til 20-23 mio. husstande i udvalgte byområder i og tæt befolkede dele af Tyskland.
Ugentligt har dette produkt små 15 mio. læsere.Sammen med 'Einkaufaktuell', der er en tryksag i et lukket 'wrap' med tv-programmer, indeholder distributionen også tryksager for andre firmaer lige som FK Distribution omdeler tryksager for mange firmaer i FKs eget, åbne omslag.
Læs mere her: https://www.deutschepost.de/de/e/einkaufaktuell.html
FK Distribution har til DP udviklet et papir-wrap til 'Einkaufaktuell',som DP omdeler i Flensburg. Derfor er det min tro/påstand - you name it - at hvis dette er en god/unik løsning for DP i Flensburg, så kunne man vel lige så godt udrulle samme til de øvrige husstande i Tyskland, der modtager 'Einkaufaktuell' ?
Eller ... måske jeg mangler en brik eller tre med information, hvorfor man ikke gør dette/kommer til det?
Kåre Wiig, siger i den aktuelle video, at de kan flytte FKs pakning og uden større ombygning samle denne i Taastrup. Hverved frigør de pakkeriet i Tilst og får op til 2 mio. pakninger fri om ugen, der kunne gå til Tyskland.
Om det er denne limit, der gør, at man måske fortsat forhandler om en løsning/udviddet samarbejde for de øvrige områder ved jeg heller ikke. Måske jeg blander æbler og ønsketænkning sammen? Logikken tilskriver bare, at DP burde vinde mest ved købe hele ordren fra samme leverandør.
Måske der kan være noget logistik/miljø, noget lokalt i de enkelte delstater eller overordnet politisk, der forhindrer denne løsning, ved jeg heller ikke. Men jeg synes, den er interessant og lidt af en 'game changer', hvis den bare har det mindste på sig.
Norht Media (FK Distribution) er ved at få deres løsning patenteret, der har også stået i en af deres investorpræsentationer. Så noget unikt er dette nye 'papir-wrap' og/eller deres software til pakkerierne.
Kåre Wiig siger i hvert fald i den aktuelle video, at ingen andre steder i verden, gør man brug af en løsning som deres.
Meget spændende og positivt 2021-2023! Det håber jeg i hvert fald.
TMSF
Fra et af mine tidligere skriv:
FK Distribution pakker/omdeler i dag ugenligt til ca. 1,8 mio. husstande inkl. de 143.000 forpakninger, som Deutsche Post (DP) selv omdeler i Flensburg. I ovenstående står der, at DP overvejer samme løsning til mellem 20-23 mio. husstande. Jeg ved godt, at der her er 'kun' tale om pakning/logistik for DP, men det er jo vildt mange husstande, der potentielt er i spil.ABG Sundal Collier skriver i 'Equity Research' torsdag 10. december 2020 om North Medias FK Distribution:
This is in line with North Media's plans for 'international expansion', 'new products' and 'further optimisation' ...
Fakta om EinkaufAktuell:
EINKAUFAKTUELL er en uadresseret direct mail (kommerciel) fra Deutsche Post AG, der distribueres ugentligt i visse leveringsområder i Tyskland til alle husstande, der ikke har nej-tak til reklamer. Levering finder som regel sted på lørdage, undtagelsesvis også på fredage. Bæremediet for reklameproduktet er et tv-programoversigt med det aktuelle tv-program i den følgende uge, udvalgte, overvejende reklamefinansierede tv-kanaler. Sendingen indeholder også regionale og nationale tillæg og reklamer. Direct mail er blevet distribueret siden efteråret 2002. -
Baseret på udtalelserne fra Kåre Wiig, at man simpelten er unik i verden på en ting som har så stor værdi og at Det er Deutche Post som måske har opsøgt North Media i forhold til dette samarbejde er meget bemærkelsesværdigt. Hvis man har en unik position til at levere en sådan tjeneste, er det mærkeligt man ikke selv opsøger det potentiale selv og kommunikerer om det. Der er jeg fuldstændig enig med NielsC
-
Værdien af porteføljen er ca. 620 mio. kr. pr. 8/1-2021 forudsat at NM som forventet har positioneret sig i Nvidia. Jeg er stadig usikker på, om de var i gang med at positionere sig i Mercadolibre ved aflæggelse af Q3 - var de ikke færdige, så skal værdien tilskrives med yderligere 15-18 mio. kr.
Så denne gang bliver jeg nødt til at understrege at min opgørelse er med store forbehold. Omvendt kan man sige, at hvis de ikke har købt/solgt, så er pengene jo i kassen

I forhold til størrelserne på deres positioner, så har Amazon tidligere lignet at den var uopnåelig at fange, men jeg skal love for Ørsted og Genmab vil lege med i toppen nu.
-
Jeg mener, at kontakten til DP er skabt den anden vej rundt; At NM/FK hørte om DP's udfordring med og modstanden mod deres plastwrap (miljøhensyn), og NM derfor har 'udviklet' det nye, lukkede papirwrap og emballeringen/forpakningen og herefter har kontaktet DP. På den baggrund blev husstandene i Flensburg testområde.
I og med denne test er faldet positivt ud, så vejrer NM/FK nok et større udenlandsk marked. Måske endda udover det tyske?
Måske NM/FK ovenikøbet selv er blevet overrasket over, hvad man kan levere.
Enig med jer begge, at det er underligt, at NM ikke melder klarere ud - positivt eller negativt.
Ser som sagt frem til 10. februar 2021 for en forhåbentlig 'kødfuld' strategi.
TMSF
-
Noget af en sjat aktier, NM har samlet sig.
620 mio kr. plus det løse (gætter på du har ret omkring de yderligere 15-18 mio kr.).
Ja, Ørsted og Genmab-puljerne snuser til Amazon, der ikke har kunnet følge med udviklingen på markederne siden november (Q3).
TMSF
-
Det bliver ekstremt spændende og jeg har høje forventninger
-
NielsC: Lige et par af de lovede kommentarer til dit skriv fra fredag;
Jeg høre også Kåre Wigh sige med, at de står med en meget mere unik ydelse og nyt wrap (logistikken /forpakningen), end hvad man måske tidligere har vurderet.
Spekulation: I og med at NM/Richard Bunck allerede nu sidder på høj andel af egne aktier, vil det pt ikke koste 'spidsen af en rumraket' at købe op af resten af aktierne og/eller helt afkøbe NM af fondsbørsen. Kunne dette blive et scenarie, hvis man allerede nu ved - eller har en idé om - at NM går en super økonomisk vild fremtid i møde? Scenariet dukker hele tiden op hos mig.
På baggrund af min spekulation - vel nærmest konspirationsagtig
- ville det kunne give mening ikke at 'flashe' med 'guldet' mere end nødvendigt.Gad vide hvor lang tid det vil tage at få godkendt et eller flere patenter. Er det mon et maraton, der kan vare flere år?Jeg kan også frygte en fuser af en præsentation i februar 2021, men noget siger mig, at der denne gang også kunne være betydeligt mere kød på menuen ... også selv om man så kunne være uenig i den kommende strategi.
Enig i din holdning til løbende opdatering af salg/køb af aktier og en generel åbenhed, nu aktiebeholdingen er så stor i forhold til hele børsværdien af selskabet - pt svarer aktierne jo til ca. 40 % af børsværdien.
TMSF
-
Richards stockpicks er ret vilde.
Sea
Mercadolibre,
Terradyne, og
GenmabAlle i ATH i dag. Det de har i urealiseret afkast på Sea, Terradyne og Mercadolibre det sidste halve år ville de kunne købe et mindre børsnoteret dansk selskab for! Og det får de ingen kredit for. Det er helt skævt.
-
Det er for vildt de afkast de har havt på deres portefølje. Jeg gætter ikke det er nogen investeringsfond der tilnærmelsesvis har de afkast
-
Pudsigt, jeg har lige lynregnet lidt på Genmab, Sea og MercadoLibre. Siden 1. november og til i dag er deres værdi øget med ca. 55 mio kr. fra 106 til 161 mio kr. Vel også en sjat.
Jeg sidder og håber på, at NM siden 1. november har øget sine andele i MercadoLibre og Sea, men indtil 10 februar regner jeg med ovenstående.
Vildt.
Ja, ikke megen kredit til NM, men før eller siden må raketten gå af.
TMSF
-
Uden at North Media har ændret noget som helst, så har de siden 31/10-2020 tjent 94 mio. DKK på værdipapirer pr. dags dato. Det er flott. Det er 20% stigning på 10 uger
-
De sidste 3 år har været ganske enestående. Det sidste års picks har været exceptionelle. En investeringsforening vil sprede sig langt mere end Richards portefølje, og så skal man selvfølgelig have en lidt længere trackrecord at måle sig på.
Jeg fik dog ganske stor respekt for Richard's picks efter dette interview:
http://www.northstarinvestor.com/north-media/Det er første gang jeg har hørt ham uddybe tilgangen til investeringerne. Jeg synes stadig deres portefølje er alt alt for høj for et så lille selskab, hvor selskabets ledelse ikke formår at forklare markedet deres værdi, men det finder jeg forhåbentlig et svar på om 3 ugers tid

Casen Teradyne blev jeg i efteråret selv nødt til at investere i. Det har jeg ikke fortrudt.
-
De har med garanti ikke forøget deres andel i Sea

Men Mercadolibre med den sidste 1/3 (deres positioner er ca. 30 mio.) og Nvidia med 2/3 ekstra.
De skal tage stilling til om deres bet i MA og V bærer frugt og så er de gået ud af Vestas i foråret, hvilket måske er en snært af indikation af at de kunne være på vej ud af Ørsted - alt dette er gæt. -
De har det seneste år sat en position omkring 30 mio. DKK. Jeg ved godt det er en spekulation, men jeg tænker, at det er en rimelig anskuelse med deres trackrecord in mente.
-
Jeg følger denne tråd og North Media med stor interesse.
Kan se HC Andersen Capital har lavet en ny analyse som kan findes her:
For mig er det utroligt hvorfor der ikke er flere der har fået øjnene op for denne case.
Jeg har ca. 5 k aktier i NM hvilket svarer til 30% af min portefølje. Det er nok lige i overkanten at ligge så stor en andel i samme aktie, men det er absolut den aktie jeg ser mest value i af alle..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind