North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
Scenariet kunne jeg også frygte - jf. tidligere skriv - men det, der umiddelbart taler imod det, er, at Kåre Wigh i podcastet 'Ophelia Invest' (er ikke sikker på om det er den helt rigtige titel), siger at NM sigter efter gode udbytter til investorerne.
Det lyder i mine øre mere langsigtet.
Men, men, men ...
Ja, NMs kommunikation skal være skarpere, det vil komme både NM selv og os aktionærer tilgode.
F.eks. ville det ikke være for meget, hvis man lagde sin aktieportefølje op online, så vi alle kunne følge udsving, køb, salg uden, at man (oftest NielsC) skal sidde og regne værdien ud fra mulig sammensætning af aktieporteføljen.
Kom nu, North Media, I har fat I noget, der kan blive mega stort, rul det nu og oplys os! Fyldigt.
TMSF
-
Hej Niels
Det sidste afsnit du skriver angående at majoritetsaktionæren ønsker at afnotere virksomheden imens markedet ikke kender FA. Hvorfor skulle det holde store spillere væk?
Vi vil vel blive købt ud til overkurs i et sådan setup, eller?
(Ikke fordi jeg ønsker dette. Jeg vil hellere med på rejsen :-)) -
Hej Henrik
Hvis en virksomhed tilbageholder kurspåvirkende informationer, så kender markedet jo ikke den reelle værdi af virksomheden, så den hypotetiske overkurs er ikke markedsværdien.
Det er ikke det jeg skriver er tilfældet i North Media, jeg skriver blot at det er påfaldende, at virksomheden ikke er langt mere åbne overfor informationer som helt åbenlyst er kurspåvirkende.
Jeg ønsker blot gennemsigtighed. Det er ikke for meget at forlange af en børsnoteret virksomhed.
-
motoren er startet og trenden bliver støttet godt op af alle
... sidste chance for at komme med på "the big jump" i morgen kigger vi på kurs 100 og onsdag brager vi igennem 
Mvh
-
Hvornår kommer regnskabet i dag?
-
Mens vi venter:
North Media er med på InvestorDag 9. marts 2021 (live stream)
https://www.introduce.se/artiklar/2021/02/abgsc-investor-day-livestreamed-seminar-9-march/
-
Hvad foregår der?
-
Det giver ingen mening at de endnu ikke har fremlagt årsregnskabet i dag. Der må foregå noget
-
Det er i hvert fald sent med en årsrapport, og 2021-2023-strategien som den lovede toppings ... hvilket minder mig om, at jeg godt kunne spise en pizza.
Hvis man skulle have nogle indspark til årsrapporten, så er det sent, da 11. februar 2021 er seneste dato for at få optaget forslag til dagsordenen på den ordinære generalforsamling 26. marts.
Underligt - spændende - og lidt nervepirrende ...
TMSF
-
hmmm... ja der foregår noget det da helt sikkert men hvad de har gang i det lidt mystisk...
-
hvad siger Niels c ??
-
Det er ude nu
-
Stort udbytte 5 kr. - og rekordindtjening i 2020
North Media A/S offentliggør årsrapport 2020 samt ambitioner frem til 2023
Selskabsmeddelelse nr. 01-2021
10. februar 2021Koncernen fik i 2020 sit hidtil bedste driftsresultat og årsresultat. FK Distribution leverede hovedparten af fremgangen efter effektiviseringer. North Media Online (BoligPortal og Ofir) tredoblede driftsresultatet efter høj vækst, mens Bekey nedbragte driftsunderskuddet trods udgifter til ekspansion.
Omsætningen på 1.045 mio. kr. var på niveau med året før.
FK Distributions omsætning faldt 2%.
North Media Online og Bekey realiserede hhv. 20% og 17% vækst.
Det primære driftsresultat (EBIT) før særlige poster blev 240 mio. kr., 74 mio. kr. højere end i 2019.
Årets resultat blev 307 mio. kr. (2019: 205 mio. kr.) efter et værdipapirafkast på 155 mio. kr.
Pengestrømmene fra driften udgjorde 219 mio. kr. mod 132 mio. kr. i 2019.
Bestyrelsen indstiller til et udbytte på 5 kr. pr. aktie for 2020.
Indtjeningen i 2021 forventes på niveau med 2020
I 2021 forventer North Media at koncernens primære driftsresultat bliver på niveau med indtjeningen i 2020 og ved en lidt lavere omsætning.
Det primære driftsresultat (EBIT) før særlige poster ventes at blive 230-255 mio. kr. ved en omsætning på 985-1.025 mio. kr.
Forretningsområdet Digital Services (BoligPortal, Ofir og Bekey) ventes at få en samlet omsætning på 145-155 mio. kr. og et EBIT-resultat før særlige poster på 25-30 mio. kr.
Væksten i BoligPortal vil være lavere i første halvår pga. omlægning af betalinger til abonnement.
Forretningsområdet Last Mile (FK Distribution) ventes at nå en omsætning på 840-870 mio. kr. og et EBIT-resultat før særlige poster på 210-230 mio. kr.
Usikkerheden er fortsat højere pga. COVID-19. Den fortsatte nedlukning af store dele af detailhandlen påvirker forventningerne til omsætning og driftsresultat negativt.
Strategi og ambitioner for 2022 og 2023
Digital Services skal levere ~20% organisk vækst årligt og øge overskudsgraden til ~25% i 2023. Last Mile skal i 2023 fastholde omsætningen på niveauet fra 2021 og opnå en overskudsgrad på niveauet 24%.Der afsættes op til 200 mio. kr. til opkøb, primært af virksomheder, hvor der er positive synergier og skaleringspotentiale, som matcher koncernens aktiviteter og kompetencer.
Last Mile undersøger international ekspansion med pakning fra eksisterende terminaler i Danmark for at øge aktiviteterne. Større investeringer er ikke påkrævede.
Der ventes en årlig vækst i niveauet 3% i koncernens omsætning i 2022-23 (ekskl. opkøb).
Koncernens overskudsgrad ventes i 2023 at blive på niveauet 24% (ekskl. opkøb).
Hvis målene opfyldes, er det ambitionen at udbetale 5 kr. i udbytte pr. år i 2021-23.
"Vi ser et spændende vækstpotentiale for Digital Services virksomhederne. Under de senere års fokusering af North Media har vi styrket de digitale platforme og etableret stærk infrastruktur, så virksomhederne nu er klar til skalering i Danmark og senere også gerne internationalt.
Vækstvirksomhederne suppleres af valuevirksomheden FK Distribution, som med sin avancerede logistikplatform vil fortsætte med at styrke kerneforretningen og udvikle nye services, herunder udvikle samarbejdet med Deutsche Post og potentielt også pakke for andre kunder i nærmarkederne."
Det hele skal vist lige tygges ordentlig igennem ...
SPÆNDENDE!
TMSF
-
Jeg er ikke ret imponeret, slet ikke.
Specielt forventningerne er lidt sløje. Vi må se i morgen om det kan give lidt på kursen
VH
MM -
Denne er interessant:
FK Distribution
Internationalt er målet at udvikle samarbejdet med Deutsche Post. Samarbejdet blev indledt i 2020 med, at FK Distribution udviklede en miljøvenlig papirbanderole til at afløse det plasticwrap, som Deutsche Post bruger til at indpakke tryksager til 22 mio. husstande.
Som en udløber af projektet begyndte FK Distribution i 2020 at pakke tryksager til 143.000 husstande i Flensborg, og parterne forhandler om en udvidelse af samarbejdet, så FK Distribution i givet fald skal pakke til flere nordtyske husstande.
På terminalerne i Tilst og Taastrup er der kapacitet til en væsentlig volumenvækst.
Og denne:
Der afsættes op til 200 mio. kr. til opkøb, primært af virksomheder, hvor der er positive synergier og skaleringspotentiale, som matcher koncernens aktiviteter og kompetencer.
(Mon ikke det kunne være Boliga, som det også tidligere har været nævnt her i tråden?)
TMSF
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind