Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Grøn aktie med kæmpe potentiale i helt ny branche

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
100 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    michaelnielsen
    wrote on sidst redigeret af

Det med at følge, hvad Lego gør er ikke altid så godt. Se f.eks. på Matas, den er næsten halveret siden de gik ind.

Interessant område at investere i, men jeg er skuffet over at Mcjean f.eks. skriver "mit target er 500-1000-2000-4000 afhængig af løbende udvikling...".

En upside på over 10.000 % alene baseret på mavefornemmelse og hype.

Folk som har læst tråden og som har købt sig ind i Quantafuel har alene gjort det som spekulation ud fra Mcjeans udlægning om afkast på over 10.000 %.

Den fælde er jeg selv faldet i før.

"X tænker at den kan stige 100 gange, shit selv hvis X tager fejl og den kun stiger 10 gange, så har jeg stadig tjent kassen, jeg går ind i aktien. Tager X 99 % fejl er det stadig 10 % i afkast. Ikke dårligt"

Ca. den tankegang jeg tidligere har haft når jeg har set lignende opslag. Jeg ved ikke om andre kan relatere.

1 Reply Last reply
    2
    • M Offline
      M Offline
      Medicinstuderende

Jeg har modtaget svar fra Saxo, og den kan ikke tilføjes, da "den handles på Merkur Market", som ikke understøttes af deres platform.

1 Reply Last reply
      0
      • P Offline
        P Offline
        Pappano

michaelnielsen. Som du sikkert ved, skal alle kursmål på aktier tages med et stort "gran salt" og forbehold. Der kan ofte være markant forskel på f.eks. forskellige bankernes kursmål og vurdering af konkrete aktier.

Jeg er ikke selv skuffet over Mcjean's meget løse og anslåede kursmål på aktien. Det kan i praksis ikke være anderledes med en aktie som Quantafuel.

Som Mcjean tidligere har nævnt i sin gennemgang, så mener f.eks. DNB ASA (Norwegian financial services group), at Quantafuel kan "stige op til 10 gange pengene inden for et år". Denne information kan du heller ikke under ingen omstændigheder bruge, som et isoleret beslutningsgrundlag for et eventuelt køb af aktien.

Vil anbefale dig, at undlade at investere i aktien - eller bruge lidt tid på selv, at indhente faktuel supplerende information om Quantafuel inden du evt. køber aktien.

Jeg har selv foreløbig investeret et mindre beløb i aktien og synes f.eks., at udgangspunktet med fabrikken i Skive og aftalen med BASF foreløbig ser lidt interessant ud.

1 Reply Last reply
        1
        • T Offline
          T Offline
          TeamAdvice

Jeg har kigget med på aktien og købte også en portion i 33.4. Det ser meget kontrolleret ud men jeg tror ikke det er støvsugning men mere kontrolleret salg med opfyldning på salgsordren. Den blev holdt stramt på 35 henholdvis 36.

Om det er det ene eller andet ved jeg ikke men det er ikke tilfældigt ????

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            Mcjean

Hvorfor er du skuffet over mit target, det er vel op til mig selv hvornår jeg vil vælge at sælge aktien eller hvad?

Jeg skriver den er højrisiko, hvilket åbenbart er et svært begreb at forstå, men det betyder faktisk at du nemt kan tabe det investerede beløb, hvilket altid vil være dit eget ansvar.

Hvis jeg endelig skal kritiseres så skal det være for de faktuelle fejl der sneg sig ind da jeg skrev indlægget, det vil jeg gerne stå på mål for. Det var ren prioritering da jeg havde travlt og ikke ville få tid til at skrive om Quantafuel før om et par uger, så jeg valgte at færdiggøre det mandag morgen under første kop kaffe, da jeg synes at mine investeringsvenner herinde skulle have muligheden for at agere hurtigt........hvilket betyder sætte sig ind i casen og investere på baggrund af informationer og ikke hvad en internettrold som jeg skriver;-)

1 Reply Last reply
            1
            • P Offline
              P Offline
              Pappano

NYHED kl. 8.00 d.d. vedr. opstarten i Skive (oversat til dansk)

Vores leverandør af pyrolysereaktorer ankommet i Skive for de endelige forberedelser til produktionsstart. Vi vil i den kommende periode gennemføre test og træning og forberede os på at introducere plast i systemet inden for kort tid.

Selvom der kun har været nogle få nye Covid-19-sager i Skive de sidste par uger, er kommunen blevet placeret i en rød zone af norske myndigheder som en del af Midtjylland. Vi arbejder tæt sammen med vores medarbejdere og underleverandører for at finde en arbejdsplan, der tillader tilstrækkelig bemanding på stedet under produktionsstart.

Kilde: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=511704

1 Reply Last reply
              4
              • M Offline
                M Offline
                Mcjean

Havde ikke set du var så hurtig, lagde den i aktiesnakken, super nyhed og meget spændende!
                Hvis det kører på skinner så regn med at de bygger flere fabrikker allerede næste år som så vil stå færdige primo 2022 hvis de er heldige.
                De aflægger regnskab om ca. 2 uger, som nok ikke indeholder en grøn bundlinie:-)

1 Reply Last reply
                0
                • P Offline
                  P Offline
                  Pappano

Skive regnskab for 2019: Ordinært resultat -8.636 mio. kr. Men det kan man ikke bruge til så meget lige nu:-)

Link Preview Image
                  Quantafuel Skive ApS - CVR-nr 38401637 - Spøttrup - Se Regnskaber, Roller og mere

Se virksomhedsoplysninger for Quantafuel Skive ApS. Oversigt med kontaktoplysninger, regnskabstal, ledelse og bestyrelse.

favicon

(www.proff.dk)

1 Reply Last reply
                  0
                  • J Offline
                    J Offline
                    Joch4mail.dk

Tak tak fantastisk godt skrevet det her skal jeg have kigget på hvor har du den viden fra

1 Reply Last reply
                    0
                    • P Offline
                      P Offline
                      Pappano

Quantafuel i Skive, ser ud til at (kunne) blive en vigtig brik i "Plastindustriens Strategi for 2020-2023":

Link Preview Image
                      Siden blev ikke fundet - Plastindustrien

favicon

Plastindustrien (plast.dk)

1 Reply Last reply
                      0
                      • P Offline
                        P Offline
                        Pappano

Finansavisen, Norge 11. aug. 2020

Skive fabrikken vil koste ca. 470 mio. kr.

Den første fabrikken selskapet bygger ligger i danske Skive, og vil komme i produksjon i løpet av kort tid. Fabrikken var opprinnelig budsjettert til å koste rundt 250 millioner kroner, men etter flere forsinkelser og kostnadsoverskridelser vil den endelige prislappen trolig bli på cirka 470 millioner kroner.

Den nye fabrikken i Kristiansund vil ha en produksjonskapasitet på det halve av den danske, og trolig koste rundt 100 millioner kroner å bygge, hevder Bøhn.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2020/08/11/7554782/quantafuel-investerer-100-millioner-i-kristiansund

1 Reply Last reply
                        2
                        • P Offline
                          P Offline
                          pauly

Og der skal hentes nye penge

1 Reply Last reply
                          0
                          • P Offline
                            P Offline
                            Pappano

Går ud fra at ledelsen tilstræber, at produktionen i Skive bliver endelig igangsat inden det kommende regnskab bliver offentliggjort om kort tid.

1 Reply Last reply
                            0
                            • P Offline
                              P Offline
                              Pappano

NY AKTIEKAPITAL OG KONVERTERING TIL AKTIESELSKAB REGISTRERET

Der henvises til børsmeddelelsen fra Quantafuel AS ("Selskabet") vedrørende den ekstraordinære generalforsamling afholdt den 3. juli 2020 ("generalforsamlingen"), herunder godkendelse af generalforsamlingen for en aktiekapitalforhøjelse ved en fondemission og en splittelse på 1:10 af selskabets aktier samt konvertering af selskabets juridiske form fra et privat aktieselskab til et aktieselskab.

Den nye aktiekapital og det nye antal aktier, samt konvertering af juridisk form og den tilsvarende ændring af selskabets navn, er nu registreret i det norske virksomhedsregister. Aktiekapital: NOK 1.256.635,50 Antal aktier: 125.663.550 Parværdien af ​​hver aktie: NOK 0,01 Virksomhedens nye navn: Quantafuel ASA Selskabets aktier handles ex split fra tirsdag den 7. juli 2020.

1 Reply Last reply
                              0
                              • P Offline
                                P Offline
                                Pappano

Oversigt over hovedaktionærer Quantafuel ASA (se nederst på linket)

favicon

(proff.no)

1 Reply Last reply
                                0
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Stockwatch1

Jeg har læst op på casen og læst to analyser (Pareto og DnB). Aktien er allerede løbet fra analytikernes kursmål, og det selv om fabrikken i Skive er forsinket, hvilket betyder yderligere omkostninger.
                                  Pareto har et kursmål på 25 og DnB på 23,1. Jeg ville ikke købe aktien, før den er faldet tilbage til 20-25 stykker.

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    Pappano

Vil du helt afskrive, at den seneste uges kursstigning, kan have baggrund i et strategisk opkøb af Quantafuel?

"Pareto åpner for Quantafuel kan bli en attraktiv oppkjøpskandidat, «ettersom noen av verdens største petrokjemiske selskaper, raffinerier og store oljeselskaper i dag sikter seg inn mot dette markedet".

Gider du vedlægge dine links til de to analyser, som du omtaler? Jeg har svært ved at finde helt aktuelle analyser og kursmål, der har været omtalt i medierne efter den ekstraordinære generalforsamling afholdt den 3. juli 2020 (se 86086 indlægget).

Jeg har selv investeret et mindre beløb i aktien, bl.a. på baggrund af BASF og Lego's holdingselskab Kirkbi, som har investeret et trecifret millionbeløb i selskabet.

Hertil kommer listen over de 12-15 største aktionærer i selskabet, som tilsyneladende stadig tror på selskabets fremtidsmuligheder.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Stockwatch1

Der er så mange ting i denne her case, som I slet ikke har tænkt over. Det helt store issue er finansiering. Quantafuel har ikke selv pengene til at opføre fabrikker, og der skal opføres rigtig mange fabrikker.

Den første fabrik i Skive kommer til at koste 470 mio NOK iflg de seneste tal, hvilket er næsten dobbelt så meget som de budgetterede 250 mio NOK. Og her er tale om selskabets mindste fabrik med en daglig produktionskapacitet på 60 tons.

Og dette er kun den første fabrik ud af 10. Den anden fabrik vil få en kapacitet på 240 ton pr. dag, og de resterende 8 fabrikker skal have en kapacitet på 300 ton pr. dag.

BASF har i marts investeret 20 mio EUR, og Kirkbi har i juni investeret 250 mio NOK. Kirkbis investering skete til kurs 18 NOK.

Iflg DnB har Quantafuel brug for at få tilført kapital for 95 mio USD i vækstfase 1 (de første 5 fabrikker). Dette skøn var pr. 28. maj 2020. Jeg ved ikke, om forsinkelsen af Skive-fabrikken har givet anledning til at hæve dette skøn, men det vil det formentlig gøre.

Altså skal selskabet ud og hente mindst 390 mio NOK fra investorer, og jeg tænker ikke, at professionelle investorer vil give mere end 20 NOK pr aktie.

Man skal også tænke på, at selskabet ikke forventer at give overskud før 2022.

Desuden er værdiansættelsen af aktien meget sensitiv over for udsving i outputpriserne. DnB kalkulerer med en gennemsnitlig salgspris på 650 USD pr. ton. Selskabet taber penge, hvis salgsprisen kommer under 450.

Der er også en del regulatoriske spørgsmål, der endnu mangler afklaring.

Endvidere er området omkring Skive ikke gearet til, at der skal køre mange lastbiler frem og tilbage dagligt. Og hvad med den negative miljøpåvirkning af al denne lastbiltransport?

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        Pappano

Glimrende besvarelse. Men du svarer ikke på mit spørgsmål - og på ønskerne om de links, som du refererer til mht. analyserne og kursmålene.

Vil du i øvrigt påstå, at BASF og Kirkbi etc ikke har gjort deres hjemmearbejde inden deres investering i Quantafuel?

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Stockwatch1

Analyserne er ikke frit tilgængelige og er kun for professionelle investorer.

BASF og Kirkbi har helt sikkert gjort deres hjemmearbejde.

Det ser ud til, at BASF har fået lavet en særdeles god aftale. For dem selv, ikke for Quantafuel. Man har nok strukket sig meget langt for at få dem ind som investor/partner.

BASF har skudt 10 mio EUR ind og er blevet partner. Dvs de skal have en del af overskuddet. Endvidere har de udstedt et konvertibelt lån til Qfuel på 10 mio USD, som de kan få tilbagebetalt i aktier.

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger