Grøn aktie med kæmpe potentiale i helt ny branche
-
Fremragende skriv Mcjean. Tak for det.

-
Mange tak, mega flot. Har byttet lidt Chemometec ud med denne. Så er jeg nu officielt også med på den grønne bølge. Så pyt med den lidt større risiko her til en start
respekt
Morten -
Vedr DB, Så søg på NO0010785967
-
Super spændende indlæg! Jeg har anmodet om at få instrumentet tilføjet til Saxo.
-
Men Nordnet har problemer med Oslo børs
-
Mcjean Tusind tak, fordi du tog dig tid til at skrive saa langt et indlaeg. Jeg faar helt sikkert lyst til at undersoege virksomheden naermere. Har du noget negativt at sige om virksomheden? Hvem er deres stoerste konkurrent? Hvorfor er de best in class? Hvorfor har DD eller BASF ikke allerede koebt dem? Hvorfor mener DNB, at den kan stige op til 1000% inden for et aar (jeg har ikke lyttet til interviewet paa SoundCloud endnu)? Hvad skal der ske, for at dit target er 4000 frem for 500; en forskel paa knap en faktor 10?
Drowning in plastic
Visualising the world's addiction to plastic bottles
https://graphics.reuters.com/ENVIRONMENT-PLASTIC/0100B275155/index.html -
Negative ting kunne være:
BASF forbruger så vidt jeg husker 20 mill tons nafta om året og Lego vil elske genbrugs-lego, jeg mener de forbruger omkring 25 mill. men kan ikke verificere den påstand på stående fod.
Vitol skal bruge den lette olie som drivstof rundt om i verden. De 3 har selvfølgelig lavet lukrative aftaler med Quantafuel, så noget af overskuddet vil nok forsvinde afhængig af hvor lukrative aftalerne er.
En anden ting som kan indvirke er at nogle mener det er bedre at hive ny olie op da processen er billigere end at genanvende gammelt plastic i stedet for bare at brænde det.
Lidt som diskussionen i tidernes morgen om Vesta og subsidierne der skulle til før de blev rentable.Quantafuel har ikke brug for støtte eller subsidier de kan klare sig selv og har store koncerner i baghånden med penge klar, hvilket de forskellige landes stater elsker da de ikke skal til lommerne direkte og samtidig kan de komme af med det kedelige affald og derfor vil den akademiske diskussion om C02 aftryk, gammelt vs nytosv. forstumme da der er billige point for politikerne at hente ved at sælge affald til genbrug.........genbrug er et buzz-ord i politikerverdenen.
Så vidt jeg kan se og som jeg skriver er de first in class hvilket betyder at konkurrencen er ikke-eksisterende eller meget langt væk da ingen andre har så massiv kapital i ryggen og slet ikke rent know-how kan hamle op med Quantafuel. Branchen er stort set hel ny og de har et kæmpe forspring.
Mine target er meget positive hvilket folk fra Genmabchatten ved:-) men leg selv lidt med tallene. CEO siger i podcasten eller et andet sted at hvis du f.eks. tager en stat som Texas med 25 mill. indbyggere så har de brug for 40 fabrikker med en kapacitet på 100.000 ton. Indtil videre er der bygget nada, zero eller nul da branchen er helt ny......vi taler om ægte innovation.
I EU skal der bruges værker der kan kapere 30 mill tons plasticaffald, hvor mange 100.000 tons værker er det? Det er 300 fabrikker og på verdensplan taler vi om 3000 fabrikker, hvoraf det første rigtige værk ligger i Skive.
Nu er det ikke realistisk at de skal bygge alle værkerne, men de kan udlicitere og lade andre få en del af kagen. Der er plads til meget konkurrence men de er som sagt langt foran konkurrenterne indtil videre og det ser ikke ud til de ligger på den lade side.Jeg tror ikke at kurs 500 er længere væk end 10 fabrikker som de jo regner med at have bygget inden 2022, men det afhænger så af effektiviteten på Skiveværket.
Hvis de så 5 år efter har 50 værker så sætter kun fantasien grænser for kursen og det kunne være udnyttelsesgraden stiger og derved giver endnu bedre kapacitetsudnyttelse. 50 værker er kun 1/60-del af de der er brug for på verdensplan.
En meget vigtig ting ved hele set-uppet er deres samarbejdspartnere der garanterer dem afsætning og distribution og det kan ingen andre matche, de har så at sige hele paletten og er krystalklar........first......mover! -
Spændende aktie du har fundet.
Igen er Ålborg med på den grønne omstilling.
I dette tilfælde aftagelse af Ålborgs plastik affald.Ålborg fjernvarmeanlæg modtager overskudsvarme fra Asetek's Datacenter. Asetek køler computere ned med vandkøling.
Asetek er børsnoteret på den norske børs.Begge disse "Grønne" aktier er ledende inden for deres felt.
Begge aktier hører til i et grønt depot.
Men HUSK, begge aktier har en høj risiko profil. -
Aktiesplit kombineret med det jeg vil kalde spekulationsudsving på den norske børs som de er verdenskendt for. Omkring 20 juni går LEGO ind i aktien og vi skal lige huske på at værket skulle have været oppe at køre, så kolde fødder er ikke usædvanligt og fuldt forståeligt, der er tale om højrisiko-aktie indtil teori bliver lavet om til praksis og afhængig af succes så vil den gå fra exploreaktie til produktionsaktie og blive væsentlig derisket hvilket nok vil få den til at stige markant selvom der er taget noget forskud på glæderne, men nu får vi se.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind