Hvad foregår der ?
-
Såvidt jeg husker, er den gængse økonomi-teori, at en øget pengemængde i et samfund vil give tendens til inflation.
Men det behøves vel ikke nødvendigvis være prisstigninger på varer, tjenester og arbejdskraft - det kan også være prisen på aktier: aktiekurser - vi får en boble på aktiemarkedet. Nøjagtig som vi havde en boble på boligmarkedet i 0'erne, hvor inflationen var på boliger.
-
Jeg syntes at have læst 80-90% i USA ikke ejede aktier i deres egne private depoter. Tror ikke at tallet afviger væsentligt andre stæder. Så det er ikke det som har den store bevågninghed.
Hvad angår NIO, nævnte HH at den Kina og dermed stat som ejer 50%, aldrig ville lade NIO går konkurs. Tror det er sandt og dermed et sikkerhedsnet for alle. Sea Limited har deres egen religion i Asien, hvor Amazon og andre vil får svært ved at gøre sig gældende.Dermed nærmer vi os også indholdet i denne vision (se video), som jeg fandt på facebook og dermed en af flere forklaringer på at verden er af lave (-: https://www.youtube.com/watch?v=15pFQxG9wko&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1YqgFjRDHVJYK0x3ao6VcM9VvmTUolJpuKN2Dg2giWFeiR7mBfJSUtQGs
-
https://www.euroinvestor.dk/podcast/millionaerklubben-tendenser-og-trends-i-aktiemarkedet Lyt navnlig til Jakobsen, cheføkonom i Saxo Bank
-
Måske ikke lige dem som trænger til mest hjælp!
-
Tak for at du valgte at dele denne udsendelse, der berørte en masse yderst relevante emner, man helt sikkert SKAL forholde sig til som investor uanset om man er 15 eller 85.
-
-
I Danmark har den årlige stigning i forbrugerprisindexet været under 1 % de sidste otte år. https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/priser-og-forbrug/forbrugerpriser/forbrugerprisindeks
-
Da Coronaen lukkede Verden ned, blev jeg blev handlings-lammet ift aktiemarkedet. (Jeg nåede heldigvis at sælge meget ud med gevinst). Usikkerhed og tvivl ramte mig alvorligt, og jeg kom ikke i markedet igen i opturen.
Jeg har siden gennem-pløjet utroligt mange analyser, tekster, grafer, pod-casts, opslag fra erfarne investorer på bl.a. Twitter osv. osv. (Ikke at jeg forstod alt, men noget måtte da lagre sig i min hjerne)I dag fandt jeg så frem til en aktie, som på sin vis er udtryk for at Verden er af lave (?), men som samtidig fik mig til at trykke på KØB-knappen kurs 107,40 USD. IPO 2019 kurs 28 USD (!!!)
Symbol Lookup from Yahoo Finance
Search for ticker symbols for Stocks, Mutual Funds, ETFs, Indices and Futures on Yahoo! Finance.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
Vi må se hvad fremtiden bringer. Med ydmyg uforståenhed overfor hvad der kan foregå i risiko-fyldt farvand.
-
-
-
Gigantbanker forbereder sig på konkursbølge – glem alt om hurtigt opsving
Tre af de største amerikanske banker har afsat store beløb på tab på udlån og forventer heller ikke en hurtig vending i amerikansk økonomi. Det V-formede opsving er helt aflyst. Især blandt små og mellemstore virksomheder er en konkursbølge forestående, mens fortsat høj ledighed også kan give større tab.
Berlingske (www.berlingske.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Jeg gør i alt fald.