nu står kampen mellem bull og bears
-
Hov - fejl i ovenstående ang. timing af retrace. Ikke på mandag, men fra imorgen. Når DET så er sagt ser futterne ikke særligt grønne ud. Så måske får du ret mht. "iaften" freddikim. Der burde være et lille grøn pip tilbage men markedet er "jumpy". vi får se. :-))
-
Ja, man skal helst have lidt på kistebunden. Skiftede min strategi markant da helt faldet startede. Så fik jeg købt halvt ind på et uheldigt tidspunkt. Fx troede jeg Lundbeck i 250kr var billigt, så der er også tabt lidt rundt omkring. OV, BrainCool, Simcorp, Danske bank og Orpha har jeg bestemt ikke været heldige med. Men heldigvis ser det store billede for mig helt ok ud.
Jeg har gået og tænkt meget på aktier det seneste stykke tid, tænkt for meget, og det er sgu ret utrygt at være i marked lige nu med de store bølger. Så nu har jeg besluttet at tage gevinsten og trække mig indtil alle er i voldsom panik igen og næste bund er ramt. Tror USA bliver altafgørende og deres strategi virke håbløs. Når flere og flere store amerikanske byer begynder at ligne New York, så ramler det.
Pøjpøj
-
Det kommer til, at ramle endnu mere i US og bunden kommer igen.
Jeg har tjent kassen på shorting og set flere herinde hyle som ulve i natten, der ikke kan finde ud af investere uden, at der er kun en vej OP OP OP i aktiemarkedet... det marked er væk pt og jeg kan ikke se, hvornår vi kommer tilbage til de tider.
Jeg er også gået kontant i et stykke tid, og der er ingen shorting og ej heller fået købt bull her på de sidste 15 % stigninger, det havde jeg ikke set.
Det er NU, det bliver spændende!
Lad os se, hvor meget det CRAZZZSHER og lad os få lavet nogle penge

-
Haha, fik et godt grin af at læse dit indlæg. "Det er NU, det bliver spændende."
Jeg fornemmer lidt pulsen og stresset. I morges sad jeg med opsmøgede ærmer, høj puls mens jeg forsøgte at få klikket mine ordre på plads. Og min netbank var i et slow-mode. Fra klik til udført klik var gennemført gik der 5-10sek. Og der blev råbt! Det var ikke kønt.
Som jeg ser det, så har de seneste stigninger været et resultat af alle de hjælpepakker og tiltag regeringer har lavet. Men der går luften af ballonen på et tidspunkt. Bang. Og når USA til sidst er nødt til at æde nedlukning og økonomisk tab, så er det ned. Og det er for alvor ned.
-
Robert Kiyosaki er bullish på guld
https://www.youtube.com/watch?v=A2VTw5M-vcY -
Jeg har i denne uge købt ETF guldproducenter, og jeg regner med at øge min beholdning. Guld er som udgangspunkt et rigtig dårligt investeringsobjekt for metallet giver af sig selv ingen afkast. Men guld er til gengæld god til at opbevare værdi (eller kapital).
For mig at se har beslutningstagerne (både de finans- og pengepolitiske) ikke andre muligheder end at forsøge at reflatere økonomien. Hvis det lykkedes vil det naturligvis have meget stor negativ betydning for dem med opsparing, for der vil samtidig komme inflation. Det vil også være en fordel at have ejendom, hvis man altså kan betale afdrag og ikke har finansieret ejendommen med korte rentetilpasningslån.
Når jeg har købt ETF guldproducenter, så er det også fordi der er en indbygget gearing, hvor man ikke bare køber fysisk guld med samtidig også al den guld producenterne har liggende under jorden nede i minerne. Det er tale om en gearing på 4-5 gange. Der er heller ingen begrænsning (eller grænse) ved køb af ETF til de skattebegunstigede opsparingsordninger.
Vi ser desuden i starten af denne krise at dollars-is-king sådan var det slet ikke under Henry Paulson lige efter finanskrisen 2008-09 (noget med at han hele tiden gentog at I-believe-in-the-strong-dollar). Euroen (og de europæiske økonomier) vil sikkert blive hårdere ramt end USA.
Efter finanskrisen steg ETF guldproducenter (opgjort i euro) i øvrigt med cirka 400 procent i løbet af 2 år.
https://i.ibb.co/VJjHb4B/downloadggg.png

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind