Kan vi øjne bunden midt i kaos?
-
Vi er ikke engang rigtig i gang med Corona.. næste er kredit
Analyse: Er det Trumps dybeste frygt – USA's enorme gældsbjerg og en finanskrise for fuld udblæsning?
Få vil påstå at kunne gennemskue bevæggrundene for præsident Trumps ord og gerninger.I corona-sammenhæng gælder det også præsidentens pludselige sving mellem at ignorere smitten, derpå at sætte en “st
borsen.dk (borsen.dk)
Kan man ikke læse den er hovedbudskab her:
Faldende indtjening
Samtidigt er virksomhedernes indtjening begyndt at falde allerede inden coronakrisen. Hvor slemt, det nu bliver, er umuligt at spå om, men flere iagttagere i USA peger på, at selv om redningspakken fra Kongressen med ca. 2 billioner dollar kommer igennem med meget direkte hjælp til virksomhederne, så er massekonkurser uundgåelige. -
Kongkurs Danmark overreagerer ikke. Antallet af tilfælde falder, fordi Heunicke og Mette trods anbefaling fra WHO havde valgt at teste mindre. Nu har piben fået en anden lyd de seneste 24 timer og antallet af tilfælde bør stige, hvis man ellers har test kits nok. Det har Tyskland, fordi de har forberedt sig siden januar. Man tog ikke mod tilbud om køb af test kits fra Sydkorea. Peru har mere end 2 millioner test kits. Danmark har mindre end 20 tusinde. Tak til Jack Ma Foundation, der donerer manglende hospitals-udstyr til Danmark.
Mens de danske sundhedsmyndigheder manede til ro, advarede WHO mere end 20 gange om coronavirus: »Vi kan forhindre en større global krise«
https://www.berlingske.dk/samfund/mens-de-danske-sundhedsmyndigheder-manede-til-ro-advarede-who-mere-end-20Jeg uploader et geografisk kort med udviklingen i tilfælde og døde over tid lidt senere i dag til min side:
https://www.tommycarstensen.com/covid19 -
Ifølge mine beregninger (fit til logistisk funktion), så har det allerede toppet i Danmark. Men kvaliteten af det resultat er ikke bedre end kvaliteten af data. Virkelig ærgeligt, at ministeren valgte ikke at teste. Myndighederne siger, at det topper om to uger. Jeg stoler mere på dem end mine beregninger. Især efter jeg så billeder af en propfyldt Kastrup lufthavn.
-
Ovenstående billede er incl. færører og grønland, så dine tal skal nok passe Tommy, men da indberetning, testning m.v. har ændret sig flere gange, kan vi nok ikke endnu helt stole på at tallene er retvisende, da underlaget ikke er konsistent. Sidst på ugen, kan vi nok se om tendens holder.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind