Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Kan vi øjne bunden midt i kaos?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
28 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af

Markettimer Tak for video 🙂 Jeg ville ikke være så bekymret over væksten i antal døde i USA i sig selv. Den er forventet. Deres Case Fatality Rate var og er meget lav, og de har ikke testet tilstrækkeligt, så dødstallet vil blive ved med at både vokse og accelerere i USA i en rum tid endnu.

Jeg har plottet her:
    https://www.tommycarstensen.com/covid19

83171_days100_deaths_en.png

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      Markettimer

Hej Tommy,
      Min bekymring (rent aktie- og økonomimæssigt) ift. dødstallet er, at det bliver sværere og sværere at ignorere for ledelsen, og der vil blive stort pres for at lukke alt ned længe. Har de pludselig 2-3000 døde i døgnet, så går alle i panik.

1 Reply Last reply
      1
      • K Offline
        K Offline
        koden

Jeg må indrømme at jeg synes det ligger lige til højrebenet og du har bare forklaret det med logiske tal i dag.
        Nuværende kurser har overhovedet ikke indregnet de dødstal som vi desværre nok får at se.

Amerikanerne flest ved sikkert ikke engang hvad der sker i Italien.
        Tit så ved de ikke ret meget.... før det rammer dem selv.

Men men...er de heldige bliver det ikke så slemt. men det kræver nok held.

1 Reply Last reply
        1
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

Markettimer Det er faktisk derfor, at jeg er lidt overrasket over hele situationen. Jeg tænkte, at diverse politikere nok kendte til eksponentiel vækst og ville tage de nødvendige forholdsregler tidligt i forløbet. Det skete bare aldrig. USA havde sit første tilfælde for mere end to måneder siden; 21. januar. Prævention er bare altid bedre. Jeg tænker, at de øvrige deltagere i markedet nok også kender til eksponentiel vækst og ved, hvad der venter forude mht antallet af døde. Men det må de næste par uger vise.

Boris Johnson har lige annonceret tre ugers karantæne. Har du set dette tweet fra Trump?
          https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1241935285916782593?s=19
          WE CANNOT LET THE CURE BE WORSE THAN THE PROBLEM ITSELF. AT THE END OF THE 15 DAY PERIOD, WE WILL MAKE A DECISION AS TO WHICH WAY WE WANT TO GO!

1 Reply Last reply
          1
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen

koden Jeg tror nu nok, at de læser avis hos Goldman Sachs 😉 Men spørgsmålet er, om dødstal og/eller usikkerhed om fremtiden styrer kurserne de næste par uger og måneder, eller det hele er indregnet, og om kurserne styres af panik-slagne retail-investorer eller mere koldblodige institutionelle investorer. Jeg har ikke svaret.

1 Reply Last reply
            0
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk

Det virker ikke som om markedet rent faktisk har forstået hvad der kommer til at ske i USA og Europa de næste par måneder...

Trump valgte bare at stikke hovedet ned i sandet. Hvis man ikke kan lide budskabet kan man altid "skyde" budsenderen....

1 Reply Last reply
              0
              • bgadkB Offline
                bgadkB Offline
                bgadk

Lige nu så sidder markedet og venter på hvilke godbider kongressen kan komme med. Uhmm, tusinder af milliarder USD. Bare ikke nok til at redde USA.

Jeg må i øvrigt indrømme at have taget fejl. Jeg troede at Demokraterne ville lade Trump sejle i sin egen sø, men der tog jeg fejl. Der skal nok komme en kæmpe redningspakke - den bliver bare ikke dikteret af Republikanerne i Senatet.

1 Reply Last reply
                0
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk

Det her forslag om "Helikopter Money" fra Greg Mankiv (konservativ økonom), er i øvrigt rigtig fornuftigt.
                  Det burde vi også indføre i Danmark.

1 Reply Last reply
                  0
                  • bgadkB Offline
                    bgadkB Offline
                    bgadk

Ups. glemte link:
                    http://gregmankiw.blogspot.com/2020/03/a-proposal-for-social-insurance-during.html

1 Reply Last reply
                    0
                    • C Offline
                      C Offline
                      cilmar

Nej, det er ikke nok til at redde USA, det er der ingen hjælpepakker der kan, men vi får et mindre rally op et par dage.
                      Så må vi også erkende, at ved meldingen omkring åbning af samfundet i næste uge, kalkulerer man nu med menneskelige ofre, kontra økonomiske ofre.

1 Reply Last reply
                      0
                      • KongkursK Offline
                        KongkursK Offline
                        Kongkurs

Tak for godt indput HH 🙂
                        Tænker lidt, at vi i DK overreagerer lidt, men det er svært at sige med sikkerhed.
                        Nu er dagens tal for DK (incl. Færøerne og Grønland) endnu ikke kommet, og desuden er der skiftet metode for både testning og indberetning flere gange, så der er stadig usikkerheder.

MEN - ser vi isoleret på DK, så er kurven allerede knækket f.s.v.a. smittede, mens den mht. døde stadig stiger på den logaritmiske skala, men døde er a. 2 uger bagefter antal smittede.

Personligt tror jeg, at vi er ved at være ovre det værste...

Se vedhæftede billede

83192_Screenshot_2020_03_24_COVID19info_live.jpg

1 Reply Last reply
                        0
                        • KongkursK Offline
                          KongkursK Offline
                          Kongkurs

Hvis tallene ellers går i den rigtige retning - faldende antal smittede - så er det mit bud, at i det mindste en del af restriktionerne løftes efter påske - sådan ca.
                          P.t. tror jeg, at der er en - tildels overdreven - frygt for Spanske/Italienske tilstande, men når tallene bekræfter at sådan er det ikke i DK, så må man lette på tingene - ellers falder samfundet fra hinanden, og der skabes en større krise end det selve sygdommen er.
                          At det gå amok i US er jeg ret enig med HH om, men det er ikke givet, at den afsmittende effekt på aktierne i DK er så stor som det antages. Det kommer an på tallene, og på hvordan "eksperimentet" i Sverige forløber.

1 Reply Last reply
                          0
                          • K Offline
                            K Offline
                            koden

Hvis USA aktiemarked falder kraftigt, så rammer det DK med en hammer uanset vi er ude af corona. Det kan jeg slet ikke forestille mig andet...

1 Reply Last reply
                            2
                            • K Offline
                              K Offline
                              koden

Vi er ikke engang rigtig i gang med Corona.. næste er kredit

Link Preview Image
                              Analyse: Er det Trumps dybeste frygt – USA's enorme gældsbjerg og en finanskrise for fuld udblæsning?

Få vil påstå at kunne gennemskue bevæggrundene for præsident Trumps ord og gerninger.I corona-sammenhæng gælder det også præsidentens pludselige sving mellem at ignorere smitten, derpå at sætte en “st

favicon

borsen.dk (borsen.dk)

Kan man ikke læse den er hovedbudskab her:

Faldende indtjening
                              Samtidigt er virksomhedernes indtjening begyndt at falde allerede inden coronakrisen. Hvor slemt, det nu bliver, er umuligt at spå om, men flere iagttagere i USA peger på, at selv om redningspakken fra Kongressen med ca. 2 billioner dollar kommer igennem med meget direkte hjælp til virksomhederne, så er massekonkurser uundgåelige.

1 Reply Last reply
                              1
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen

Mon ikke det er derfor aktierne er faldet 30%
                                Aktiemarkedet er foran.
                                Solsen

1 Reply Last reply
                                1
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen

Kongkurs Danmark overreagerer ikke. Antallet af tilfælde falder, fordi Heunicke og Mette trods anbefaling fra WHO havde valgt at teste mindre. Nu har piben fået en anden lyd de seneste 24 timer og antallet af tilfælde bør stige, hvis man ellers har test kits nok. Det har Tyskland, fordi de har forberedt sig siden januar. Man tog ikke mod tilbud om køb af test kits fra Sydkorea. Peru har mere end 2 millioner test kits. Danmark har mindre end 20 tusinde. Tak til Jack Ma Foundation, der donerer manglende hospitals-udstyr til Danmark.

Mens de danske sundhedsmyndigheder manede til ro, advarede WHO mere end 20 gange om coronavirus: »Vi kan forhindre en større global krise«
                                  https://www.berlingske.dk/samfund/mens-de-danske-sundhedsmyndigheder-manede-til-ro-advarede-who-mere-end-20

Jeg uploader et geografisk kort med udviklingen i tilfælde og døde over tid lidt senere i dag til min side:
                                  https://www.tommycarstensen.com/covid19

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • KongkursK Offline
                                    KongkursK Offline
                                    Kongkurs

Incl. dagens tal, som skævvrides af ændrede indberetningsmetoder - i det mindste på døde.
                                    Men på log skala flader kurven ud. Vi får se de kommende dage.

83201_Screenshot_2020_03_24_COVID19info_live_1_.jpg

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • KongkursK Offline
                                      KongkursK Offline
                                      Kongkurs

Reviderede tal, middag 24/3

83202_Screenshot_2020_03_24_COVID19info_live_1_.jpg

1 Reply Last reply
                                      0
                                        tommycarstensenT Offline
                                        tommycarstensen

Ifølge mine beregninger (fit til logistisk funktion), så har det allerede toppet i Danmark. Men kvaliteten af det resultat er ikke bedre end kvaliteten af data. Virkelig ærgeligt, at ministeren valgte ikke at teste. Myndighederne siger, at det topper om to uger. Jeg stoler mere på dem end mine beregninger. Især efter jeg så billeder af en propfyldt Kastrup lufthavn.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • KongkursK Offline
                                          KongkursK Offline
                                          Kongkurs

Ovenstående billede er incl. færører og grønland, så dine tal skal nok passe Tommy, men da indberetning, testning m.v. har ændret sig flere gange, kan vi nok ikke endnu helt stole på at tallene er retvisende, da underlaget ikke er konsistent. Sidst på ugen, kan vi nok se om tendens holder.

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger