Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Novo/Corona

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
42 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af

Weee Jeg er helt enig med Helge. Det er ikke alle diabetikere, der er lige usunde. Jeg ville vaere mere bekymret for cancer-patienter med nedsat immun-system, hvis jeg endelig skulle bekymre mig. Der er mindre end 10k doede af COVID19 i hele Asien, hvor der bor mere end 2 milliarder mennesker. Det virker ikke rationelt at saelge sine aktier i Novo Nordisk, fordi man frygter, at der ikke er nogenlunde samme antal diabetikere i verden om 12 maaneder. Poej poej med det, uanset hvad du beslutter dig for.

1 Reply Last reply
    4
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør

Der er mange mennesker i alle aldre som får immun-suppressiv medicin for flere forskellige slags lidelser. Dem har jeg nogle stykker af i omgangskredsen. De er nervøse i disse dage.

1 Reply Last reply
      3
      • KongkursK Offline
        KongkursK Offline
        Kongkurs

Den muterer rimeligt meget. Tallene fra Italien viser, at dødeligheden stiger med alderen. i 70+ gruppen af smittede i Italien nærmer dødeligheden sig 15%.
        Kan dette omsættes til DK, her har vi ca. 1. mill personer i 70+ gruppen.
        Så kan i selv regne ud hvor galt det kan gå hvis alle smittes, og også selv om det så kun er 1/3 af den gruppe der smittes, så kan det altså give rigtig mange døde.
        Dertil kommer alle der i forvejen er svækket, astma, sukkersyge, diverse autoimmune sygdomme m.fl.
        Ovenstående tal er ikke fremlagt officielt endnu - men cirkulere kun i det de lægefaglige kredse - sikket for at undgå panik, men det sådan det forholder sig, og det er derfor der reageres så kraftigt fra politisk side.
        Det kan godt være, at den samlede gennemsnitlige dødelighed ligger på omkring 1%, men i nogle grupper er det altså voldsomt meget mere.
        En heftig influenca i DK kan tage op mod 3.000 med sig, her snakket vi teoretisk potientale for meget store antal.

1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          Martin7100

Weee, jeg har ikke læst om de 19% af de døde i Wuhan, skulle være diabetiker, men ok.

Jeg er selv eksponeret på aktier i bio og diverse amerikanske med diabetis, som har været en god investering de seneste par år.

Jeg solgte ud, da corona virussen begyndte, at florere og jeg kunne se aktierne stadig stige.... men en klog beslutning.

Det KUN dårlig reguleret diabetiker, der betegnes som værende i denne gruppe for covid19 - og dermed betegnes som kronisk syge og i farezonen!

PS jeg vil så påstå i denne tid, at kigge efter netop aktier (medicin - som er livsnødvendigt) og jeg er på vej tilbage i samme aktier, som før, men venter lidt endnu indtil galskaben har lagt sig lidt.

NB Jeg har IKKE Novo - men at det skulle tynde ud i deres kundegrundlag - NOPE, der bliver konstateret flere og flere diabetikere både 1 og 2 i verden og + deres pille!

1 Reply Last reply
          5
          • bgadkB Offline
            bgadkB Offline
            bgadk

Covid-19 er ikke specielt dødelig - heller ikke blandt ældre . Så det bliver så få "kunder" som kommer til at dø, at det kommer til at drukne i fedme epidemien (som dræber langt flere) og den stigende alder af verdens befolkning.

1 Reply Last reply
            4
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk

Italien har verdens værste dødelighed på Covid-19. Sydkorea den bedste. Jeg tror Danmark vil ligge meget tættere på Sydkoreas tal end Italiens.

1 Reply Last reply
              2
                tommycarstensenT Offline
                tommycarstensen

Martin7100 Jeg er helt enig, og kursen er naesten tilbage paa samme niveau som 20. september, da Rybelsus® blev FDA-godkendt til T2D. Der er andre farma-virksomheder, som er faldet tilsvarende i pris og er endnu billigere, som jeg hellere vil eje, men hvis man gerne vil eje Novo Nordisk, saa er det nok ikke helt ufornuftigt at koebe en portion i morgen tidlig.

Her mit seneste blog-indlaeg om Novo Nordisk efter kvartals-regnskab:
                Novo Nordisk poised to fire on all new GLP1 cylinders following the fourth quarter of 2019, but shares fairly valued
                https://blog.midgardfinance.com/2020/02/08/novo-nordisk-poised-to-fire-on-all-new-glp1-cylinders-following-the-fourth-quarter-but-shares-fairly-valued/

1 Reply Last reply
                3
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk

Myndighederne er meget transperente, og der findes præcise tal for hvor gamle dem som bliver smittet og dem som dør er. En hurtig googling kan finde det.

Link Preview Image
                  Coronavirus Age, Sex, Demographics (COVID-19) - Worldometer

Age, sex, demographic characteristics such as pre-existing conditions, of coronavirus cases of patients infected with COVID-19 and deaths, as observed in studies on the virus outbreak originating from Wuhan, China

favicon

(www.worldometers.info)

Du behøver ikke engang søge i "The Lancet"

1 Reply Last reply
                  3
                  • H Offline
                    H Offline
                    HeyimnotCram

I Italien er der pt. 15113 smittede og 1016 dødsfald. (1016/15113)*100=6,7. Det tal er da højt.

1 Reply Last reply
                    3
                      tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensen

HeyimnotCram Døds-frekvensen er højere tidligt i forløbet; det så vi i Kina. Det kan også hænge sammen med et overbelastet italiensk sundhedsvæsen og demografi.

9 charts that explain the coronavirus pandemic
                      https://www.vox.com/future-perfect/2020/3/12/21172040/coronavirus-covid-19-virus-charts

The WHO Estimated COVID-19 Mortality at 3.4%. That Doesn't Tell the Whole Story
                      https://time.com/5798168/coronavirus-mortality-rate/

1 Reply Last reply
                      4
                      • W Offline
                        W Offline
                        Weee

bgadk Du har hele tiden de positive briller på - håber af hele mit hjerte du får ret:) De tal du henviser til er fra 29 feb og jeg vil vove at påstå at situationen har udviklet sig dramatisk siden d 29. Specielt i Italien. https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-03-12-noedraab-fra-italiensk-laege-det-er-som-et-jordskaelv-hver-dag
                        Hvis alle bliver smittet på et tidspunk og dødeligheden for mennesker 70+ er ca 15% vil det i dk svare til 150000 stk. Jeg kender ikke tallene på hvor mange af dem der har sukkersyge. Hvis det så (gæt) er 8% for de 60 til 70 årige - hvad så? Og hvis man så bruger % terne på verdensplan - puha.

1 Reply Last reply
                        1
                        • W Offline
                          W Offline
                          Weee

Der er jeg ikke enig - når US lukker ned bliver det for alvor grimt. Men over til noget positivt:) Har set på div debatsider at du er nervøs for Novos insulin salg til trods for at de er på vej med en ugentlig udgave der er ligeså god/bedre end lantus. Mads K mener selv at det kan blive til en 3 dobbelt blockbuster:) God vind med dine investeringer!

1 Reply Last reply
                          2
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk

Du kan ikke regne det ud på den måde. Langt de fleste smittede bliver ikke opdaget. De er enten ikke syge nok til at de går til lægen, eller de bliver ikke testet fordi lægen ikke har udstyret.
                            Kun de mest syge bliver testet på hospitalet.
                            I lande som sydkorea hvor man tester rigtig meget opdager man flere og får derved en lavere ratio mellem smittede og døde. Og selv det tal er for højt pga udetekterede smittede selv i Sydkorea

1 Reply Last reply
                            7
                            • H Offline
                              H Offline
                              HeyimnotCram

Så må vi håbe, at de danske læger er lige så dygtige som de kinesiske, og at den procentuelle dødlighed ikke bliver lige så høj som i Italien. Jeg ønsker de danske læger held og lykke med arbejdet.

1 Reply Last reply
                              0
                                tommycarstensenT Offline
                                tommycarstensen

HeyimnotCram Hvor har du 1016 doedsfald i Italien fra? De officielle tal siger 252. Pas paa med at misinformere bevidst eller ubevidst.

1 Reply Last reply
                                1
                                • KongkursK Offline
                                  KongkursK Offline
                                  Kongkurs

https://covid19info.live/
                                  1266 døde i Italien.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • W Offline
                                    W Offline
                                    Weee

@ tommycarstensen Du tager alt for let på det. Tænker at det er dig der misinformere. Som sagt før bliver du nødt til at reviderer dine antagelser om farligheden af covid 19 https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • W Offline
                                      W Offline
                                      Weee

Det er virkelig skræmmende tal. F.eks closed cases = 42% døde

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • W Offline
                                        W Offline
                                        Weee

1441 døde i Italien:(

1 Reply Last reply
                                        0
                                          tommycarstensenT Offline
                                          tommycarstensen

Weee Ja, vi snakkede vist forbi hinanden mht dagens doedstal og kumuleret antal doede. Jeg synes Mette Frederiksen har taget nogle gode og noedvendige tiltag af hensyn til isaer udsatte grupper. Af hensyn til folkesundheden skal der ikke tages let paa det. Jeg har familie i Norditalien og er bekymret for min tante. Men jeg synes markedet overvurderer virus fuldstaendig for udvalgte virksomheder og sektorer. For eksempel betyder det ikke forfaerdelig meget for Apple paa lang sigt, at de saelger mindre fysisk udstyr i marts og april maaned (og maaske lidt mere i maj og juni). Om 10 aar kan ingen huske, at salgstallene var lavere i Q1 i 2020. Verden gaar ikke permanent i staa. Jeg haaber ikke, at du har solgt dine aktier lige praecis paa grund af frygt for virus. Tag en dyb indaanding og syng som Italienerne 🙂

Watch: Quarantined Italians are singing their hearts out. It's beautiful.
                                          https://www.vox.com/culture/2020/3/13/21179293/coronavirus-italy-covid19-music-balconies-sing

Jeg har forresten lavet min egen side, hvor jeg forsoeger at beregne, hvornaar antallet af nye tilfaelde topper i forskellige segmenter:
                                          https://www.tommycarstensen.com/covid19/

Here's why the coronavirus death rate is so high in Italy

Link Preview Image
                                          Here’s why the coronavirus death rate is so high in Italy

Italy has the highest number of fatalities from the coronavirus besides mainland China, with at least 827 deaths and almost 12,500 infections.

favicon

New York Post (nypost.com)

For one, the Italian population is the oldest in Europe, with about 23 percent of the inhabitants age 65 or older - and with a median age of 47.3, compared with 38.3 in the US, according to Live Science, which cited the New York Times.

Coronavirus tests in Italy also may not have been picking up many of the milder cases of the illness, Gordon said. When testing expands, milder cases are detected and the overall death rate goes down, she said.

82688_COVID19_sigmoid_Italy.png

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger