Corona virus, markedet og FED
-
Nææeh, jeg gider sgu' ik det praleri. Jeg er ikke backtrader

Den er bare meget omfattende, og jeg har siddet og handlet en del de sidste dage, så jeg har sgu' ikke totalt overblik medmindre jeg gør et stykke arbejde for at få klarhed over det
-
Ah okay på den måde. Jeg har også en ret omfattende portefølje, men jeg vil da gerne ud med mine seneste køb.
General Dynamics
Carlisle Companies
Brookfiels Asset Management
Brookfield Renewable Partners -
Jeg er skuffet over udviklingen i North Media, havde forventet den havde rettet sig øjeblikkeligt.FANG er godtnok lidt nede, men det er stadig højt og retter sig. Hvis DK-detail får afsætningsproblemer lukker de op for mere reklamer til postkassen. Der er udsigt til udbytte og tilbagekøb.
-
Der er en storaktionær som pt. er på vej ud. Han skal af med lidt over 10% af aktierne, og det ser ud til at han trykker på salgsknappen konstant. Jeg er rigtig fortrøstningsfuld hvad det angår. Der ligger et udbytte på 8% i dagens kurs og venter den 31. marts med et kontantberedskab på ca. 425 mio. kr., selskabet ejer 10% egne aktier og en P/E på ca. 4,75. På den baggrund øgede jeg min andel med 100%. De tal må enhver trader slikke sig om munden med. Tålmodighed er en dyd

-
NielsC..Du mener vel retteligt en tålmodig investor som ser på nøgletal og udbytter. En trader er i min optik noget helt andet.

-
-
Jeg er nok både det ene og det andet... Men ja

-
I øvrigt sender DR2 i aften kl. 23.00 et program om den spanske syge.
Her er foromtalen:
"Britisk dokumentar fra 2018. (The Flu That Killed 50 Million) Vi er i 1918, første verdenskrig er netop slut. Millioner er døde, men hele verden glæder sig over en lys fremtid. Men lige dér venter en ny rædsel - en virus, der vil dræbe mere end 50 millioner mennesker. En influenza, der har fået navnet Den spanske Syge. Med breve, dagbøger og øjenvidneberetninger fra læger, soldater, civile og politikere fortæller vi historien om pandemien - og vi undersøger, om erfaringerne fra dengang kan bruges, hvis en ny global influenza-pandemi skulle bryde ud."
https://www.dr.dk/drtv/program/den-spanske-syge-_-en-virus-der-draebte-50-millioner_139147 -
Lad mig komme med et bud på forskellen på 1918 og 2020. Vi ved i dag - time for time - hvor mange der er syge...
Ikke sagt at man ikke altid kan lære noget af tidligere episoder, men Covid-19 er rent hysteri. Men jeg er sikker på, at medierne får nogle reklame-kroner ind på deres mediedækning omend dækningen efterhånden er en smule komisk.Ingen ville jo ved deres fulde fem standse verdensøkonomien fordi der var 1.000 mennesker der havde fået influenza - som udviklede sig til 5.000 - som udviklede sig til 100.000 - som udviklede sig til 1.000.000. Det sker nemlig hvert år og der dør langt flere ved disse begivenheder.
-
Min kommentar på Twitter lige nu:
Helge Larsen
@HelgeLarsen2A gift can be viewed with distrust. Especially if the recipient feels that it is given under pressure and panic. Mistress Market knows that too.
-
Her link til tweet til de dovne som mig

https://twitter.com/HelgeLarsen2/status/1234933855649435648?s=19 -
Både ja og nej. For det her Corona-show føler jeg som egentlig ikke er udslagsgivende for en investor. Enhver investor kan jo sagtens navigere i selskaber som bliver påvirket og selskaber der påvirkes i meget let grad og så selskaber som bliver direkte påvirket.
Det der er udfordrende det er mediedækningen af "showet". Det virker påfaldende at hele markedet* korrigeres, og fra min stol virker det som om, at markedet bare har ventet på denne tricker - og nu hvor mediedækningen jo er hysterisk og du kan få medierne til at køre gule breaking news skilte over skærmen konstant, bare fordi man finder en der er smittet med en sygdom - som i vestlige lande har en meget lav dødelighed - så ville jeg som udgangspunkt også bruge denne mulighed.Jeg anskuer dog showet som rationel tænkende og har handlet i de selskaber som ikke (bør) påvirkes af showet. Jeg havde rigelig kontanter at handle for idet markedet var ATH mange steder.
- Der er jo nogle helt oplagte selskaber der taber omsætning på denne mediedækning og så er der ringene i vandet.
-
Det der rediger virker overhovedet ikke hos mig...
"...Enhver investor kan jo sagtens navigere i selskaber som IKKE bliver påvirket og selskaber der påvirkes i meget let grad og så selskaber som bliver direkte påvirket. ..."
-
Fjern situationstegn, så virker redigeringen. Virker arbejder på sagen, men kan ikke finden fejlen pt.
-
Det gør den så ikke fandt jeg lige ud af. Vi arbejder på sagen med de nye servere. Udfald kan desværre forekomme. Jeg beklager.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind