De bedste tilbud i markedet
-
CDC confirms first possible 'community spread' coronavirus case in US
https://www.cnbc.com/2020/02/26/cdc-confirms-first-possible-community-spread-coronavirus-case-in-us.htmlDet kommer sikkert til at tage 3-4 uger, foer det har toppet. Det kan blive hoej boelgegang de naeste par uger.
-
Japan's Abe to Shut Schools Nationwide to Fight Coronavirus
-
Nu har Corona ikke eksisteret lige så længe som influenza. Jeg mener at, man bestemt burde tage Corona seriøst. Husk, Corona er ikke rullet ud i hele verden endnu, som influenza er. Og det er kun lige er kommet til USA. Så perspektivet holder nok ikke før vi kender det fulde omfang. Håber dog det bedste.
-
Jeg er overordnet enig i, at der reageres for voldsomt på nogle punkter med Corona, særligt på aktiemarkedet, da en aktiesværdi ikke bestemmes af om den misser et kvartal eller to, men derimod af dens langsigtede indtjening, som for de fleste selskaber vil være næsten uændret.
Men jeg vil dog lige pointere end ting ved dit billede: Hvis vi bare antager, at tallene er sammenlignelige og indsamlet på ensartet metoder, så dræber influenza i USA 1 person pr. 1.812,5 smittede svarende til 0,06%. Corona derimod dræber en pr. 33,75 smittede svarende til 2,96%. Hvis Corona fik lov til at løbe amok, og hvis de dræbte samme procentdel i USA ville de svare til 859.228 døde på et år - noget mere end influenzaen må man sige.
Så det er nok ikke helt uden grund, at der er et værre hysteri omkring det hele lige nu.
PS: Jeg ved godt, at jeg sammenligner pærer og bananer her, og at man ikke kan gøre det op på denne måde, og der er statistisk stor usikkerhed mv. Men syntes det beviser en pointe alligevel.
-
Tror han henviser til dette Tweet som @Thorkil01 linkede til længere oppe: https://pbs.twimg.com/media/ERt3npRUcAEzMXq.jpg
-
Nu skal vi huske på, at under svineinfluenza pandemien i 2009 var de fleste tal også, at den dræbte omkring 2 procent, hvorimod de endelige tal, da støvet havde lagt sig, at den reelt kun dræbte 0,2 procent.
Vi kan ikke sige noget om dødeligheden før det hele er overstået, og til den tid vil den med alt sandsynlighed være markant lavere end der vi tror i dag.
-
Okay! Jeg kunne ikke dy mig, jeg har købt en smule General Dynamics. Ultra langsigtet position.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind