RTX Telecom i Hopla forud for regnskab
-
Regnskabet kommer i morgen, og der må være store forventninger siden den stiger 6% idag.
Det er vel ikke denne overskrift fra børsen der får den til at stige:
STORINVESTORER VIL HAVE FINGRENE I RTX-PENGEKASSE.
Flere tunge investorer vil stille krav om, at det børsnoterede selskab RTX åbner pengetanken og sender kontanter retur til aktionærerne. RTX har opbygget en kontantbeholdning på knap 250 mio. kr., og det er ifølge storinvestoren SEB ikke den optimale kapitalstruktur. (Forside, side 6-7)dejlig aktie!!!
-
Jeg har ikke aktier i selskabet, men har fulgt den kort tid. Finder det lidt kedeligt, at en storaktionær på denne måde udfordrer virksomheden. Det burde kunne afklares ved en dialog udenom medierne. Jeg kan frygte, at udmeldingen kan skabe en vis usikkerhed/uro. Så iøvrigt, at Fundamental Invest er glad for selskabet.
-
Nyheden er fra i går, så det har ikke bevirket usikkerhed på nogen måde, for den stiger som skrevet 6%.
Denne stigning kommer ovenpå de store stigninger der har været den sidste tid så der mås være noget i gære.
Man kommer til at tænke på om der er mon er nogen der har fået nys om en opjustering i morgen? -
Måske var der alligevel noget om det først jeg skrev, kombineret med et godt regnskab.
Fra Nordnet:
https://classic.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=554036013&sourcecode=ddkBlandt sidepapirerne havde RTX torsdag aften nyt til aktionærerne. Selskabet løfter sit igangværende aktietilbagekøbsprogram og har nu planer om at købe aktier tilbage for op mod 60 mio. kr. Tidligere var loftet sat til 20 mio. kr., og programmet løber fra 1. januar til 30. juni i år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind