Enestående mulighed - invester i en pre IPO runde i Ennogie
-
Sagt på jysk så er det også ret spændende...

Men det er en ærlig sag at denne type investering ikke er for alle personer. I forhold til deres risiko profil, selvom risiko nu er signifikant lavere end da jeg investerede i en ren ide i en forretningsplan

-
1000 Volt - "Det dør man af...." Nej - det gør man IKKE, da det er jævnspænding. Det blev demonstreret for mange år siden, så det er noget sludder.
Der imod er det rigtigt, at der kan opstå en lysbue, men det kan der også nemt på vekselstrøms installationerne - det afhænger af Amperene.... Så det er ikke nødvendigvis en speciel stor risiko.
Det sagt, så er det da smart med et tag, der producerer strøm. Ingen tvivl om det.
Mht. batteriløsningerne - så er der et hav af muligheder på markedet, med meget forskellig robusthed, og hvad der er bedst at vælge afhænger af, hvor megen plads man har. Og af hvad man har råd til. Og hvilke levetider man vil acceptere.
Hvad er merprisen pr. m2 for et taget sammenlignet med traditionnelle løsninger f.x. på et standard 160 m2 parcelhus?
Hvem producerer de tyndfilmspaneler der anvendes, og hvad er levetiden på dem?
Hvordan ser businesscasen ud?
Hvor mange m2 skal der installeres pr. år for at virksomheden giver overskud?
(PS har arbejdet med solcelleløsninger siden 2007) -
Hej Konkurs
Ja der er heldigvis et stort udbud af batterier. Men man skal også kigge sig for. Mange glemmer bla at det kan være ret dyrt at få det sat op. Så de kigger kun på indkøbs pris. F.eks siger Tesla selv at det koster op mod 10.000kr at installere Poweerwall. Ennogiens kommende løsning er plug and play hvor kunden selv kan montere den og så skal elektrikeren bare komme og tilslutte.
Tilbagebetalingstiden for en løsning er typisk ca 10 år for den ekstra udgift man har betalt upfront, og ca 20 år for hele taget er betalt hjem. Derefter er det rent ned i lommen. Ved nybyg hvor man optager realkredit lån vil det allerede fra dag 1 give et positivt cashflow selvom man låner lidt mere.
Det er tyske solceller med 25 års produktions garanti, og levetiden forventes signifikant længere end det
Nulpunkt er lidt afhængig af hvilke typer projekter der sælges da der naturligvis er forskel på margin ved et privat salg eller en stor boligforening som den de landede for 2 uger siden. Så det ligger mellem 40-50.000m2. Og budgettet for 2020 er 45.000 hvoraf ca 25% allerede er solgt
-
Hej Butterboy
ja det har jeg da...
Er sendt til dig i PM -
Uden i øvrigt at lave alt for mweget sammenligning, så finder jeg det interessnt med den sidste danske børsnotering af et selskab inde for det grønne område. Waturu.
Aktien er steget over 500% siden den blev noteret tidligere i år og har nu en mcap på knap 500 mio. Selskabet har pt en omsætning på 0 kr. (da de blev noteret og ved halvårs regnskab)
Waturus forventning til 2020 er oms på lige godt 20 mio (man skal aflæse en graf, så linger 22-23 mio) og et overskud før skat på 3-4 mio (stadig aflæst fra graf i deres IPO materiale)
Til sammenligning forventer Ennogie en oms på 42 mio og et resultat omkring 0.
Waturu har en lidt højre margin hvor Ennogie har flere "opstarts" udgifter til org. Men Ennogie kan så vækste meget med den base de får io løbet af næste år så meget derefter går på bundlinjen.
Waturu knap 500 mio værd......Det er hvis en boble der venter..... Stor fokus på det grønne eller ej.
Og nej Ennogie er bestemt ikke 500 mio værd hverken nu eller i 2020. Og det tør jeg også godt sige selv hvis aktien efter en notering presses hurtigt derop som vi har set med Waturu. Men mindre kan også gøre det....i hvert fald i 2020

-
Hej Bodexx
Nej det gjorde den ikke, men har lige sendt dig en PM med lidt info

-
Hej Bodexx
Det er hermed sendt til dig.
Hvis der er nogen der mangler svar og/eller tilsendt materialet af dem der har skrevet til mig, så giv lige lyd igen. Er lidt overvældende med alle dem der har vist interesse

Jeg nævnte tidligere at Ennogie har fået et 2-cifret beløb over årene i div offentlig R&D funding. Og det slutter formentligt ikke endnu. Men her kan man se lidt fra et af de projekter.
Tror vidoer vises bedst på mobil
-
Vil gerne ligeså have tilsendt
-
Hej Troldmanden
Jeg venter svar fra Ennogies CEO for køb af anparter !
Her er links til nogle spændende artikeler:
Solcelletaget er på vej ud til masserne | Ingeniøren
Bygningsintegreret solenergi er ikke længere kun til prestigebyggeri. Et nyt marked spirer foran den unge danske producent Ennogie, mens Tesla står på spring.
Ingeniøren (ing.dk)
Integrerede solceller i tag, tagsten og facade | Få viden her
Solceller kan integreres som tagsten eller solcelletag samt facade. Læs, hvilke overvejelser du bør gøre, hvis du vil have bygningsintegrerede solceller.
(www.bolius.dk)
Er der nogen her i plenum der har erfaring med anparter lagt i sin Kapital/alderspension ??
-
Velkommen om bord til B35, Mestas og de andre der allerede har tegnet gennem dette indlæg.
Må sige jeg er blevet meget positiv overrasket over hvor mange der har vist interesse for at høre nærmere og dem der allerede har tegnet. Det er SÅ fedt at opleve

Vil lige igen understrege at jeg ikke som sådan anbefaler at fortage en invertering i Ennogie, omend jeg personligt synes det på jysk ser meget spændende ud
Men det er naturligvis en anden risiko end at investere i et allerede noteret selskab hvor man sælge i morgen.Men fedt med de nye PI investorer. Det ender jo bare med vi kan begynde at konkurrere mod genmab chatten

-
Yderligere update. Der er tæt på fuldtegnet. Med det tempo der er på, så lukkes der muligvis allerede i dag eller i løbet af weekenden
-
Hej troldmanden.
har ikke noget pm. men er meget intereseret,
når du får tid, kan du så ikke sende noget materiale til email adrs. [email protected]
mvh. olden -
Er hermed sendt til dig Olden
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind