Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Mindretalsaktionærer i Veloxis ønsker 7 kr. pr. aktie

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
34 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Ebbebrich
    wrote on sidst redigeret af

Ja det er worst case - men ofte IKKE det der sker - og det synes jeg, at du burde oplyse manden om 🙂 så din endelige konklusion om blot 2 udfald, er noget misvisende IMO.

Den overtagende virksomhed ønsker oftest ikke alt besværet med efterfølgende at skulle håndtere små-aktionærerne, da det både er dyrt og tidskrævende, og der er præcedens for at fondsbørsen beskytter småaktionærerne.

Derfor vil man oftest se at disse forsøges købt ud - seneste eksempel er Mols-Linjen, hvor sagen endte ved domstolene pga. at mindretalsaktionærerne mente at prisen var urealistisk lav.

Tilbage i 2016 skrev Helge dette indlæg - og man kan være uenig eller enig 🙂

https://www.proinvestor.com/boards/74100/Hvorfor-Mols-Linjen-ikke-bliver-afnoteret-!

1 Reply Last reply
    2
    • E Offline
      E Offline
      Ebbebrich

Det tvivler jeg stærkt på. Tilbuddet løber i 4 uger, og der skal mig bekendt varsles ved både afnotering og tvangsindløsning - mener 30 dage ?? Så jeg kan svært se at dette kan nås indeværende år - men jeg er ikke ekspert 🙂

1 Reply Last reply
      1
      • E Offline
        E Offline
        Ebbebrich

Ydermere - så kunne jeg sagtens forestille mig at "nogen" kunne finde på at klage - med krav om opsættende virkning.

1 Reply Last reply
        1
        • A Offline
          A Offline
          alkymisten

Det er ren tankespin ( det er kun for at vade i såret). Selvom CC sider i skammekrogen og triller tommelfingre (resten af ledelse og bestyrelsen er i periodeklassen og venter kun på at blive dyppet i tjære og fjer), så har han alligevel lektier for. Så er scenariet: Hvordan han har det med at skulle meddele, om den næste opjustering i 2019 med 93 -100 mio. USD ( forsigtigt bud 82 - 90 mio. USD) ?14 dec., 31 dec. eller undlader han helt at informere om dette?
          Hvor ville kursen så været fløjet hen 8 - 10 kr ( det er jo markedet, der bestemmer prisen)?
          Hvis der nogen, der synes jeg er sur, gal og pisse irriteret. Så tager i ikke fejl.
          I det foranstående kan jeg tage fejl og beklager dybt med det samme, hvis det er tilfældet.

1 Reply Last reply
          2
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør

Veloxis: Kan og bør private investorer blokere for tvangsindløsning?

"Det kom som en overraskelse for de fleste, at Veloxis fik et købstilbud. Det er dog ikke det som har optaget investorerne mest: Det er derimod den negative budpræmie, som fanger investorernes opmærksomhed. Spørgsmålet er om de private investorer kan presse en endnu bedre pris ud af Asahi Kasei"? ....

https://blog.nordnet.dk/veloxis-kan-og-boer-private-investorer-blokere-for-tvangsindlosning/

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              msn

JA er svaret :
              PES og ikke P/E, hvis nogle af de herrer skulle have glemt det.

1 Reply Last reply
              1
              • M Offline
                M Offline
                msn

Se Veloxis gamle regnskab outlook, hvad angår behovet på fremtidige transplantationer. Der er rigeligt at hente tage fra "lavt hængende frugter", så som Lever til at starte med osv.

1 Reply Last reply
                1
                • H Offline
                  H Offline
                  Hansen

Helt enig. De har taget drømmene ud af aktien. Men vel at mærke var drømmene realistiske eller skal vi kalde det meget sandsynlige drømme.
                  Det betyder jo ikke at tingene kunne gå galt eller kun halvt så godt - men der er mange u-udløst triggere i VELO.
                  Alene en udsigt til at Kina kommer med eller andre organer eller C25.
                  Og hvad blev der af deres opkøbs ideer?
                  Og så laver de det nummer med at tale aktien ned og byde under dagskurs.
                  Det er et dårligt flow, uanset hvad Per Hansen og andre der ikke kender aktien godt, de siger.
                  Om det så kan "betale" sig at protestere, når storkapitalen træder ind på scenen - ja det er en anden sag.
                  Men ærgerligt at vi ikke får lov at følge Velo's udvikling som aktionærer!

1 Reply Last reply
                  2
                  • M Offline
                    M Offline
                    msn

Syntes eller Per Hansen var/er en fornuftig mand, men netop at udtales sig så generelt, uden at have Velo, syntes mere en dumt. Men nu om dage skal alle jo have en mening, om de så blot syntes/tror eller føler.

1 Reply Last reply
                    1
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør

Per Hansen har om nogen i årevis kæmpet privatinvestorernes sag i årevis.

I tilfældet med Veloxis perspektiverer han sagen og dens forløb. Det er efter min mening fair nok, selv om man som privat Veloxis-investor kan være uenig med ham.

1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        Thorkild01

Det er vel ikke 100% sikkert at Asahi Kasei vil benytte sig af muligheden for tvangsindløsning selv om de skulle opnå at skaffe de 90% og eksisterende aktionærer ikke vil benytte sig af det tilbud på kr. 6 som AK forpligtet til at tilbyde. Så dine muligheder for at fortsætte som aktionær er måske ikke helt udelukket. Har selv oplevet det samme 2 gange. Senest da et kinesisk selskab overtog robotvirksomheden KUKA. Dengang valgte jeg at afvise tilbuddet om € 90 da jeg mente at KUKA var mere værd. Det viste sig ikke at være nogen god ide :D, da kursen idag er ca. 35. Klog af skade har jeg derfor valgt at sælge mine VELO aktier til en snitpris på 6,14 med en gevinst på +150%, hvilket jeg er yderst tilfreds med 🙂 Håber imidlertid at AK ikke vil søge at benytte muligheden for at tvangsindløse, så du og andre, der mener at det er mere attraktivt at beholde aktien vil have mulighed for dette.

1 Reply Last reply
                        3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger