Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Mindretalsaktionærer i Veloxis ønsker 7 kr. pr. aktie

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
34 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    alkymisten
    wrote on sidst redigeret af

Det har du ret i. Jeg tror du/I kender casen fra start med LCP (kurs 62, børsintroduktionskurs 44) med deres udviklede produkt Fenoglide, som blev solgt for at dække omkostningerne til udvikling af Envarsus. Alle dem som er med fra dengang, har jeg troen på, at foruden godkendelse til salg i USA, ville Veloxis udvide pipelinen med 1 eller 2 produkter over åre, om det så er et produkt i fase 1 - 2 - 3 eller færdig produkt de køber og videre udvikler, det er kun spørgsmål om tid og råd. Det er faktisk den strategi, der er lagt for dagen i Veloxis, at så ledelse og bestyrelse springer fra og opgiver på halvvejen. Det har nok været svært for dem, at finde egnede produkter til pipelinen, ærgerligt. Det er så min personlige mening, at hvis det var den vej casen var gået, ville der om 5 - 10 år kunne retfærdiggøres en på kurs 35-40, som vil være en realistisk pris pr. aktie.

Jeg mener, at mange "gamle" og langsigtede investorer, har set casen på denne måde og gerne ville se det ske sådan. Hvis virksomheden ikke var bortloddet, ville os gamle investorer være lidt ligeglade med kursen på nuværende tidspunkt. Vi er jo først lige
    trådt i omklædningsrummet for klæde om for, at være klar til kamp. Der jo ikke engang meldt "Klart skib".

Alle velo´er ha´ en god dag.

1 Reply Last reply
    5
    • E Offline
      E Offline
      Ebbebrich

Kurs 7 er ikke bare et arbitrært tal - hentet udfra fri fantasi. Det er baseret på at Kempen have en værdiansættelse på 5.20 - og dette tillagt en fair/normal/typisk 35% opskrivning i forbindelse med bud - så svarer det altså til kurs 7.

Det er således mere en FA betragtning der ligger bag og ikke fri fantasi 🙂

1 Reply Last reply
      5
      • MatchM Offline
        MatchM Offline
        Match

Hej msn

Jeg er ikke med i nogen som helst gruppe vedr. Veloxis.

Men jeg har før været med i en gruppe, der formåede at markere -afstandtagen til et overtagelsesbud, og da det blev viderebragt ved et investormøde i det pågældende selskab valgte budgiveren at forhøje buddet. Det kan lade sig gøre, selvom aktionærerne i Veloxis er oppe i mod stærke kapitalkræfter.

1 Reply Last reply
        4
        • MatchM Offline
          MatchM Offline
          Match

Investeringen i LCP i sin tid gav nogle gevaldige tab. Tiden var ganske enkelt ikke inde til investering i noget så usikkert som LifeCyclePharma og deres underlige produkt, der kunne forbedre tilværelsen for mennesker med transplanterede organer.

Men da der så - som jeg har noteret i anden tråd - var en ung CBS-studerende, der i en Phd. afhandling kunne sandsynliggøre, at Veloxis - som selskabet havde taget navneforandring til - minimum var kurs 0,87 kr. værd i modsætning til den aktuelle kurs på 0,37 kr. - ja så købte jeg en million aktier i Veloxis.

Jeg har tjent mange penge på aktien - og er også glad for, at deres produkt blev en succes for de patienter, der modtager det og får forbedret deres overlevelseschancer. Men er der noget jeg har lært af denne case, så er det, at tålmodighed belønnes.

Problemet er så bare, at man aldrig kan vide, om ens udkårne aktieselskab nu også er ventetiden værd. Men det gør det selvfølgelig ikke mindre spændende at investere i aktier.

1 Reply Last reply
          4
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør

Kan og bør privatinvestorer blokere for tvangsindløsning i Veloxis

https://blog.nordnet.dk/veloxis-kan-og-boer-private-investorer-blokere-for-tvangsindlosning/?fbclid=IwAR3OLGiBQIsCp4XRSagJFrKxz3WIYf-2kMstwI_kbS_r8nDolTp9eI9bqok

1 Reply Last reply
            1
            • A Offline
              A Offline
              AndersPI

Hvis køber opnår mindst 90% af aktierne, kan han tvangsindløse de sidste 10% - og så har du ikke noget valg, ud over at sælge.
              Hvis køber opnår mindst 80% (og de har han allerede fra Novo/Lundbech) så kan køber afnotere selskabet fra børsen, og så står du tilbage med unoteret aktier. Unoterede aktier koster mere i depot gebyr. Unoterede aktier kan du ikke bare have i pensionsdepoter. Og du kan ikke sælge når det passer dig. Det er kort sagt en ret skod situation og stå i.

Køber har tilkendegivet at de har til hensigt at afnotere selskabet. Så sælger du ikke frivilligt komme ren af de 2 ovenstående ting til at ske.

1 Reply Last reply
              3
              • TDT123T Offline
                TDT123T Offline
                TDT123

Fordi 7 kr i sidste uge var blevet til 8 eller 9 hvis der ikke var kommet et købstilbud på 6kr

1 Reply Last reply
                1
                • T Offline
                  T Offline
                  titop

Kan Asahi nå at tvangsindløse i år eller kan det tidligst ske i det nye år ? Det er vigtigt rent skattemæssigt.

1 Reply Last reply
                  1
                  • M Offline
                    M Offline
                    msn

Ja, hvis man finder det rimeligt og sandsyneligt. Se ex.vis Mols-line.

1 Reply Last reply
                    0
                    • T Offline
                      T Offline
                      titop

Hvem bestemmer om det er rimeligt og sandsynligt ?

1 Reply Last reply
                      1
                      • E Offline
                        E Offline
                        Ebbebrich

Ja det er worst case - men ofte IKKE det der sker - og det synes jeg, at du burde oplyse manden om 🙂 så din endelige konklusion om blot 2 udfald, er noget misvisende IMO.

Den overtagende virksomhed ønsker oftest ikke alt besværet med efterfølgende at skulle håndtere små-aktionærerne, da det både er dyrt og tidskrævende, og der er præcedens for at fondsbørsen beskytter småaktionærerne.

Derfor vil man oftest se at disse forsøges købt ud - seneste eksempel er Mols-Linjen, hvor sagen endte ved domstolene pga. at mindretalsaktionærerne mente at prisen var urealistisk lav.

Tilbage i 2016 skrev Helge dette indlæg - og man kan være uenig eller enig 🙂

https://www.proinvestor.com/boards/74100/Hvorfor-Mols-Linjen-ikke-bliver-afnoteret-!

1 Reply Last reply
                        2
                        • E Offline
                          E Offline
                          Ebbebrich

Det tvivler jeg stærkt på. Tilbuddet løber i 4 uger, og der skal mig bekendt varsles ved både afnotering og tvangsindløsning - mener 30 dage ?? Så jeg kan svært se at dette kan nås indeværende år - men jeg er ikke ekspert 🙂

1 Reply Last reply
                          1
                          • E Offline
                            E Offline
                            Ebbebrich

Ydermere - så kunne jeg sagtens forestille mig at "nogen" kunne finde på at klage - med krav om opsættende virkning.

1 Reply Last reply
                            1
                            • A Offline
                              A Offline
                              alkymisten

Det er ren tankespin ( det er kun for at vade i såret). Selvom CC sider i skammekrogen og triller tommelfingre (resten af ledelse og bestyrelsen er i periodeklassen og venter kun på at blive dyppet i tjære og fjer), så har han alligevel lektier for. Så er scenariet: Hvordan han har det med at skulle meddele, om den næste opjustering i 2019 med 93 -100 mio. USD ( forsigtigt bud 82 - 90 mio. USD) ?14 dec., 31 dec. eller undlader han helt at informere om dette?
                              Hvor ville kursen så været fløjet hen 8 - 10 kr ( det er jo markedet, der bestemmer prisen)?
                              Hvis der nogen, der synes jeg er sur, gal og pisse irriteret. Så tager i ikke fejl.
                              I det foranstående kan jeg tage fejl og beklager dybt med det samme, hvis det er tilfældet.

1 Reply Last reply
                              2
                                Helge_LarsenPI-redaktør

Veloxis: Kan og bør private investorer blokere for tvangsindløsning?

"Det kom som en overraskelse for de fleste, at Veloxis fik et købstilbud. Det er dog ikke det som har optaget investorerne mest: Det er derimod den negative budpræmie, som fanger investorernes opmærksomhed. Spørgsmålet er om de private investorer kan presse en endnu bedre pris ud af Asahi Kasei"? ....

https://blog.nordnet.dk/veloxis-kan-og-boer-private-investorer-blokere-for-tvangsindlosning/

1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  msn

JA er svaret :
                                  PES og ikke P/E, hvis nogle af de herrer skulle have glemt det.

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    msn

Se Veloxis gamle regnskab outlook, hvad angår behovet på fremtidige transplantationer. Der er rigeligt at hente tage fra "lavt hængende frugter", så som Lever til at starte med osv.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      Hansen

Helt enig. De har taget drømmene ud af aktien. Men vel at mærke var drømmene realistiske eller skal vi kalde det meget sandsynlige drømme.
                                      Det betyder jo ikke at tingene kunne gå galt eller kun halvt så godt - men der er mange u-udløst triggere i VELO.
                                      Alene en udsigt til at Kina kommer med eller andre organer eller C25.
                                      Og hvad blev der af deres opkøbs ideer?
                                      Og så laver de det nummer med at tale aktien ned og byde under dagskurs.
                                      Det er et dårligt flow, uanset hvad Per Hansen og andre der ikke kender aktien godt, de siger.
                                      Om det så kan "betale" sig at protestere, når storkapitalen træder ind på scenen - ja det er en anden sag.
                                      Men ærgerligt at vi ikke får lov at følge Velo's udvikling som aktionærer!

1 Reply Last reply
                                      2
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        msn

Syntes eller Per Hansen var/er en fornuftig mand, men netop at udtales sig så generelt, uden at have Velo, syntes mere en dumt. Men nu om dage skal alle jo have en mening, om de så blot syntes/tror eller føler.

1 Reply Last reply
                                        1
                                          Helge_LarsenPI-redaktør

Per Hansen har om nogen i årevis kæmpet privatinvestorernes sag i årevis.

I tilfældet med Veloxis perspektiverer han sagen og dens forløb. Det er efter min mening fair nok, selv om man som privat Veloxis-investor kan være uenig med ham.

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger