Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Mindretalsaktionærer i Veloxis ønsker 7 kr. pr. aktie

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
34 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MatchM Offline
    MatchM Offline
    Match
    wrote on sidst redigeret af

Jeg tillader mig at starte en ny Veloxis-tråd, idet Børsen her til aften fortæller, at den gruppe Veloxis-aktionærer, der findes i Facebook-gruppen for selskabet, meddeler at de samlet ønsker at sælge deres aktier til kurs 7 kr. Måske er tiden inde til, at alle mindretalsaktionærer både her på Proinvestor og i divers andre fora går sammen og markerer fælles fodslaw.

1 Reply Last reply
    12
    • T Offline
      T Offline
      Top83

Jeg sælger heller ikke mine for 6 kr. Iøvrigt tak Match for at have introduceret til Veloxis for år tilbage. Har efterhånden scoret mange procenter på den.

1 Reply Last reply
      2
      • S Offline
        S Offline
        SosPenge

Jeg ville også meget gerne have 7kr pr stk for mine de sidste veloer. Jeg friste dog lidt til at spørge, hvorfor solgte folk ikke i sidste uge, hvis de var tilfredse med 7kr?;)

1 Reply Last reply
        3
        • M Offline
          M Offline
          msn

Ups, klikke ved siden af /-:
          Nok fordi de er langsigtet -til efter 2023->

1 Reply Last reply
          2
          • M Offline
            M Offline
            msn

Hej Match, Hvis du sent i byen af Jeres Gruppe ejer: CT?, så vil jeg da anbefale at han åbner lidt op i jeres gruppe, hvis vi alle skal stå sammen.

1 Reply Last reply
            1
            • S Offline
              S Offline
              SosPenge

Jeg havde solgt 60% af mine, resten skulle også holdes. Jeg var ikke overrasket over et købstilbud, men choket over accepten fra Novo og Lundbæk.

1 Reply Last reply
              1
              • A Offline
                A Offline
                alkymisten

Rolig nu, cc skal lige have en 1/2 mia. Som Lene SKole selvfølgelig er ude at forsvare.
                Finans.dk

1 Reply Last reply
                1
                • A Offline
                  A Offline
                  Arne_A

Respekt for at man vil have 7 kr. Men hvorfor ikke 8 kr.? Når man nu er i gang og vil presse en køber, for det kan da ikke have noget med værdien af selskabet at gøre?

Danske Bank - DCF værdi 1,15
                  Danske Bank kursmål 2,75
                  Storaktionærer og selskabets ledelse sælger over 80% til 4,45 og jubler.
                  Småaktionærerne med under 20% vil ikke sælge til kurs 6,00, og brokker sig.

endnu en interessant case.

1 Reply Last reply
                  6
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hansen

Ja og man kunne supplere med at ATH i nyere tid (forrige uge)var 7.49

1 Reply Last reply
                    3
                    • KongkursK Offline
                      KongkursK Offline
                      Kongkurs

Træerne vokser altså ikke altid ind i himmelen, selv om vi har tendens til at tro det 🙂

1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        titop

Er det overhovedet sandsynligt at der kan komme et modbud og hvor skulle det så kunne komme fra ?

1 Reply Last reply
                        3
                        • A Offline
                          A Offline
                          alkymisten

Det kunne være Astella eller Accord Pharma, men til den pris kan det være hvem som helst.

Er der nogen der kender omsætningstallet for Q4? Og med en overskudsgrad på 81 % kan det ikke tage ret mange år før de 9 mia. kr. er i kassen.

1 Reply Last reply
                          5
                          • S Offline
                            S Offline
                            Stockwatch1

Hvor har du de 7,49 fra? Den var da i 7,50.

1 Reply Last reply
                            2
                            • S Offline
                              S Offline
                              SørenMo

For nybegyndere i de her spørgsmål:
                              Hvad hvis man ikke ønsker at sælge?

1 Reply Last reply
                              1
                              • A Offline
                                A Offline
                                alkymisten

Det har du ret i. Jeg tror du/I kender casen fra start med LCP (kurs 62, børsintroduktionskurs 44) med deres udviklede produkt Fenoglide, som blev solgt for at dække omkostningerne til udvikling af Envarsus. Alle dem som er med fra dengang, har jeg troen på, at foruden godkendelse til salg i USA, ville Veloxis udvide pipelinen med 1 eller 2 produkter over åre, om det så er et produkt i fase 1 - 2 - 3 eller færdig produkt de køber og videre udvikler, det er kun spørgsmål om tid og råd. Det er faktisk den strategi, der er lagt for dagen i Veloxis, at så ledelse og bestyrelse springer fra og opgiver på halvvejen. Det har nok været svært for dem, at finde egnede produkter til pipelinen, ærgerligt. Det er så min personlige mening, at hvis det var den vej casen var gået, ville der om 5 - 10 år kunne retfærdiggøres en på kurs 35-40, som vil være en realistisk pris pr. aktie.

Jeg mener, at mange "gamle" og langsigtede investorer, har set casen på denne måde og gerne ville se det ske sådan. Hvis virksomheden ikke var bortloddet, ville os gamle investorer være lidt ligeglade med kursen på nuværende tidspunkt. Vi er jo først lige
                                trådt i omklædningsrummet for klæde om for, at være klar til kamp. Der jo ikke engang meldt "Klart skib".

Alle velo´er ha´ en god dag.

1 Reply Last reply
                                5
                                • E Offline
                                  E Offline
                                  Ebbebrich

Kurs 7 er ikke bare et arbitrært tal - hentet udfra fri fantasi. Det er baseret på at Kempen have en værdiansættelse på 5.20 - og dette tillagt en fair/normal/typisk 35% opskrivning i forbindelse med bud - så svarer det altså til kurs 7.

Det er således mere en FA betragtning der ligger bag og ikke fri fantasi 🙂

1 Reply Last reply
                                  5
                                  • MatchM Offline
                                    MatchM Offline
                                    Match

Hej msn

Jeg er ikke med i nogen som helst gruppe vedr. Veloxis.

Men jeg har før været med i en gruppe, der formåede at markere -afstandtagen til et overtagelsesbud, og da det blev viderebragt ved et investormøde i det pågældende selskab valgte budgiveren at forhøje buddet. Det kan lade sig gøre, selvom aktionærerne i Veloxis er oppe i mod stærke kapitalkræfter.

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • MatchM Offline
                                      MatchM Offline
                                      Match

Investeringen i LCP i sin tid gav nogle gevaldige tab. Tiden var ganske enkelt ikke inde til investering i noget så usikkert som LifeCyclePharma og deres underlige produkt, der kunne forbedre tilværelsen for mennesker med transplanterede organer.

Men da der så - som jeg har noteret i anden tråd - var en ung CBS-studerende, der i en Phd. afhandling kunne sandsynliggøre, at Veloxis - som selskabet havde taget navneforandring til - minimum var kurs 0,87 kr. værd i modsætning til den aktuelle kurs på 0,37 kr. - ja så købte jeg en million aktier i Veloxis.

Jeg har tjent mange penge på aktien - og er også glad for, at deres produkt blev en succes for de patienter, der modtager det og får forbedret deres overlevelseschancer. Men er der noget jeg har lært af denne case, så er det, at tålmodighed belønnes.

Problemet er så bare, at man aldrig kan vide, om ens udkårne aktieselskab nu også er ventetiden værd. Men det gør det selvfølgelig ikke mindre spændende at investere i aktier.

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                        Helge_LarsenPI-redaktør

Kan og bør privatinvestorer blokere for tvangsindløsning i Veloxis

https://blog.nordnet.dk/veloxis-kan-og-boer-private-investorer-blokere-for-tvangsindlosning/?fbclid=IwAR3OLGiBQIsCp4XRSagJFrKxz3WIYf-2kMstwI_kbS_r8nDolTp9eI9bqok

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • A Offline
                                          A Offline
                                          AndersPI

Hvis køber opnår mindst 90% af aktierne, kan han tvangsindløse de sidste 10% - og så har du ikke noget valg, ud over at sælge.
                                          Hvis køber opnår mindst 80% (og de har han allerede fra Novo/Lundbech) så kan køber afnotere selskabet fra børsen, og så står du tilbage med unoteret aktier. Unoterede aktier koster mere i depot gebyr. Unoterede aktier kan du ikke bare have i pensionsdepoter. Og du kan ikke sælge når det passer dig. Det er kort sagt en ret skod situation og stå i.

Køber har tilkendegivet at de har til hensigt at afnotere selskabet. Så sælger du ikke frivilligt komme ren af de 2 ovenstående ting til at ske.

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger