Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tvivl om Whistleblower

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
23 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af

Jeg er ikke enig i, at ingen har tabt penge paa hvidvask-skandalen. Derudover synes jeg ikke, at Danske Bank skal fortsaette med at assistere med hvidvask af penge, selv om den danske stat tjener paa det. Men det er bare min mening.

1 Reply Last reply
    0
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk

Så må du meget gerne svare på hvem som har tabt penge på sagen fra Estland?
      Udover aktionærerne altså....

1 Reply Last reply
      0
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk

Sandsynligvis er der slet ikke noget hvidvask i "hvidvask skandalen". Den russiske Stat, som er den eneste som potentielt har mistet skatteindtægter, har i hvert fald ikke ønske at bidrage med nogen information og har heller ikke stillet krav.
        Hvis de ønskede at føre kontrol, så skulle de under alle omstændigheder have gjort det med de russiske banker som overførte pengene til Danske Banks afdeling i Estland.
        De har fuld adgang og kontrol over deres halvdel af penge sporet.

Så spørgsmålet er egentligt: Er det forkert at hjælpe borgere i autoritære regimer, med at flytte deres penge på sikker afstand af diktatoren i deres hjemland?

Det synes jeg egentlig ikke. Faktisk er jeg overbevist om at Vesten har begået et kæmpe brøler ved at gøre det sværere for russerne at sætte deres penge i udlandet og dermed væk fra Putins lange kolde fingre.
        Vi har simpelthen givet Putin meget mere magt, og styrket det russiske økonomi, så de har råd til flere atombomber som peger på os....

Dumt..... mega dumt.

1 Reply Last reply
        2
        • tommycarstensenT Offline
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

Aktionaererne. Muligvis er der ikke betalt skat af pengene i oprindelseslandet.

1 Reply Last reply
          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger