Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Jyske Bank kommer med lorte-regnskab og sløjfer udbytte

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Enkommentar1
    wrote on sidst redigeret af

Det som reelt er mest relevante er værdi pr aktie hen over årene.. samt udbytte

1 Reply Last reply
    0
    • StockrosenS Offline
      StockrosenS Offline
      Stockrosen

Når jeg poster lidt research eks. om Jyske Bank, er det fordi jeg selv kan bruge den info jeg henter ind til min indre vidensbank, og håber andre også kan anvende informationerne til noget positivt - tænke med info´en

Du skal naturligvis selv vurdere, om du kan bruge informationerne til noget fornuftigt ...

1 Reply Last reply
      0
      • A Offline
        A Offline
        Arne_A

Hvis man skal sammenligne banker er egenkapitalforrentningen det mest enkle nøgletal. Og som ved alt andet analysearbejde skal der helst bruges nøgletal for flere år. Hvis man vil relatere til aktiekursen, vil det være relevant at bruge PE og K/I.
        Egenkapitalen er mest interessant, når den sammenholdes med soliditeten, da man dermed kan vurdere bl.a. udbyttemulighederne i forhold til indtjeningen.
        Af Stockrosens egenkapitalopstillinger kan vi se, at Sydbank har udbetalt stort set hele indtjeningen til aktionærerne som udbytte eller aktietilbagekøb. Det har Jysk derimod ikke kunne eller ville gøre tilsvarende.

1 Reply Last reply
        0
        • StockrosenS Offline
          StockrosenS Offline
          Stockrosen

Det er lige nøjagtig der den hænger vs. Jyske Bank ...

Anders Dam har ofte nok snakket om de ting, han mener, er globale usikkerheder, der skal have opmærksomhed ...

Det er vel de usikkerheder, der får ham til at fare frem med forsigtighed, og sige, han vil sørge for at have noget egenkapital, så banken kan tage nogle temmelig store udsving!

Det lyder som rettidig omhu

Anders Dam siger desuden klart nej til Sydbank opkøb ... (så er det sikkert fornuftigt) !!!

stock´

1 Reply Last reply
          0
          • StockrosenS Offline
            StockrosenS Offline
            Stockrosen

Jeg skal lige finde ud af, hvordan det ser ud, med en vedhæftet fil TEST

79142_Jyske_Bank_SMA_chart.png

1 Reply Last reply
            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger