Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Pandora stiger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
40 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • F Offline
    F Offline
    flaks
    wrote on sidst redigeret af

"Vi ser en mulig gentest af 270-280 mod dagens lukkekurs på 318". Dette skriver Helge Larsen ovenfor. Jeg er tilbøjelig til at tro at Pandora rent faktisk kommer til at genteste kurs 270 - 280. Jeg forstår ikke logikken, men har for længst erkendt at aktiekurser ikke følger logiske regler. Det gælder især for en aktie som Pandora.
    Det er da en lækkerbisken at kunne lægge en Short omkring kurs 340. (Jeg synes at short er en naturlig og nyttig del af aktiespekulation)

1 Reply Last reply
    0
    • E Offline
      E Offline
      Esset

Når man nu ikke har evnerne til at ramme top og bund, men tror på en aktie mener jeg man gør klogest i at begrænse sine handler. Jeg ejer Pandora til både 452 og 226 og derved bliver det indtil det enten går godt eller ad h... til
      Det er vel også en form for strategi.
      Mvh.

1 Reply Last reply
      3
      • F Offline
        F Offline
        flaks

10 dage senere (24/10 2019 21:19 flaks), gentester Pandora kurs 280. Resultatet er at Pandora i dagens handel falder 61 kr og handler i 278. Lukker i 280 i - 17,5 %.
        Et temmelig dramatisk kursfald på en enkelt dag.
        Pandora- optimisterne har i dag betalt dyrt for deres stærke tro på at Pandora skulle fortsætte sin hidtil flotte stigning. Men denne stigninger var udelukkende baseret på følelser og håb og havde ikke nogle tal som kunne underbygge Pandoras styrke.

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          Mikael85

Ja. Så er du jo bare langsigtet.
          Jeg kom ud i 331 i sidste uge. Turde ikke holde over regnskabet, hvilket viste sig, at være klogt.

1 Reply Last reply
          0
          • F Offline
            F Offline
            flaks

Den 3+4/11 blev der fra hhv. Sydbank og Carnegie advaret om at Pandora ville aflevere et dårligt regnskab. Når Carnegie publicerer en advarsel, som er baseret på interview af 1.000 Pandora forretninger. Så gør man klogt i at reagere på advarslen. Det var der forbløffende få som gjorde. Tværtimod var lukkekursen d 4-11 rekordhøj kurs 339. At undgå et kursfald på -17% er så meget enklere end at sidde og vente på en kursstigning på +17%

1 Reply Last reply
            2
            • Runev1R Offline
              Runev1R Offline
              Runev1

Jeg ejer desværre 150 pandora aktier i kurs 669 )-: men jeg havde også købt vestas i 330 da den var nede i kurs 25 og der beholdt jeg dem, så det gør jeg også med pandora nu. Måske dumt, men spiller jo kun med penge jeg har råd til at tabe!

1 Reply Last reply
              0
              • F Offline
                F Offline
                flaks

Principielt interessant indlæg fra Runev. Er et depot i minus lukket land. Nej siger jeg. Men mange private investorer mener det modsatte.
                At handle et depot som er i minus tilbage i plus er en god øvelse i Swing Trading. Du kunne f.eks. have solgt 223 Pandora aktier d 4-11 og så genkøbe dem i morgen. Så var du allerede godt i gang

1 Reply Last reply
                3
                • S Offline
                  S Offline
                  Svend_Dellepude

Begynd at udligne. Tag gevinst i aktier du mener har "toppet" og tag tabet i de aktier du ikke tror på mere. Du kan modregne tabet i gevinst+udbytte, som du ikke betaler skat af.
                  Personligt tror jeg at pandora ryger under kurs 225. det basere jeg på at pandora nu står værre end da de lå i den kurs, men hey jeg kan tage fejl 🙂
                  Jeg har været i pandore, gik ind i kurs 250, og ud igen i kurs 305, hvor jeg tog udbyttet med på 9kr.
                  Det ser skidt ud for pandora, og du skal nok indstille dig på at de ikke i fremtiden vil betale så højt udbytte, deres gæld er alarmerende stor pt.

1 Reply Last reply
                  2
                  • tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensen

@flaks2 Nu er det trods alt ikke mere end to uger siden, at Carnegie opjusterede Pandora. Der er naesten lidt skizofreni og Schrödingers kat over det...

Aktier/åbning: Opjustering fra Carnegie sender Pandora til tops
                    https://finans.dk/investor/Beretninger/Aktier/ECE11704744/aktieraabning-opjustering-fra-carnegie-sender-pandora-til-tops/

1 Reply Last reply
                    0
                    • tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensen

Og Soeren Loentoft Hansen fra Sydbank, som ellers har et godt overblik og virker sympatisk og dygtig, har ad flere omgange sagt, at Pandora ikke kunne falde yderligere. Her f.eks. fra 2017:

Pandora/Sydbank: Bunden er nået - markant aktiepotentiale i 2018
                      https://penge.borsen.dk/artikel/19/110928/pandora-sydbank_bunden_er_naaet_-_markant_aktiepotentiale_i_2018.html

Jeg tager i hvert fald selv den slags advarsler med et gran salt, hvis jeg falder over dem. Det gjorde jeg ikke i dette tilfaelde.

1 Reply Last reply
                      0
                      • F Offline
                        F Offline
                        flaks

tommycarstensen . Undrede også mig. Valgte dog at lytte til den seneste undersøgelse, som var baseret på samtale med 1.000 forhandlere af Pandora smykker. Pandoras kurs var desuden steget meget udelukkende baseret på varm luft. Så et kursfald var derfor mest sandsynligt.

1 Reply Last reply
                        0
                        • F Offline
                          F Offline
                          flaks

Den sørgelige kendsgerning er at aktieanalytikere ikke har forstand. som rækker til at forudsige aktiekursen. Blot min dyrekøbte erfaring. For mange år siden gav alle aktieanalytikere Vestas en købsanbefaling hele vejen ned fra kurs 700. Først omkring kurs 35 kom så endelig salgsanbefalingerne. Men så var det Alt-Alt for sent.

1 Reply Last reply
                          1
                          • S Offline
                            S Offline
                            Sibelius

Tror man skal tage det hele med et gran salt. Jeg var helt forberedt på at det var den status der ville komme frem, og er egentlig overrasket over den voldsomme kursreaktion (men jeg har ikke hørt kaldet med analytikere/investorer).
                            Pandora er på en ordentlig hestekur som selskabet har godt af, men det kan være der er meget mere fedt der kan skæres væk.
                            Indtil videre glæder jeg mig over at Programme NOW kører som planlagt og fra 2020 forventes at få bedre effekt end oprindeligt antaget (på kostbasen), og at det ser ud til at de nye kollektioner og butiksdesign virker positivt.
                            Jeg er langsigtet i Pandora, og bilder mig ikke ind at jeg kan forudse kortsigtede bevægelser, men på den lange bane tror jeg det nok skal blive godt og kursen før eller siden går mod de gode gamle dage (i kurs 900-1000).
                            Forhåbentlig bliver Julehandlen og Q4 et kommercielt vendepunkt - det er hvertfald mit håb.

1 Reply Last reply
                            1
                            • F Offline
                              F Offline
                              flaks

Sibelius . Q4 bør blive et positivt kvartal og måske et vendepunkt. Glem dog alt om kurs 900. Kurs 900 var en urealistisk høj prissætning allerede den gang. Pandora bliver ikke et vækstfirma igen. Men formentlig en stabil forretning som tjener gode penge. Kurs 500 bliver nok max. kursen. Blot et gæt.

1 Reply Last reply
                              0
                              • F Offline
                                F Offline
                                flaks

Cykler . Dit indlæg er fra den 23/10 men det er først nu i dag at vi ser en betydelig stigning, som har relation til shortpositionerne. Aktionærerne har fordøjet chocket og Shorterne er i gang med at genkøbe de lånte aktier, så Short kan lukkes. Køberne er altså i overtal i dag. Måske nærmer Pandora sig kurs 300 de kommende dage ?

1 Reply Last reply
                                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Debatforum
                                • Seneste
                                • Populære
                                • Bruger