Anavex og CNS
-
Tasso1
Tak for din indsats,imponerende stykke arbejde du har præsteret.Er enig i din konklusion.
Mvh -
Ja ja og øv øv, det sgu en tynd kop te..... desværre fulgte jeg ikke min mavefornemmelse i går, og solgte min ellers fantastiske swing position, det havde ellers være et super salg i 7,3 $- og derefter genkøb i 5,5 $.... op på hesten igen, disse data skulle være en ekstra sidegevinst, i stedet for, blev det en mavepuster....
og lidt tyndt at den kan dykke så meget på den volume,
og en skribent med 8 likes, og lige så mange følgere... -
Anavex Udmærket gennemgang fra IHUB.
Kan tilslutte mig analysen og mener, at kursen nok skal rette sig igen den næste tid.
Slides fra link længere oppe i tråden.
Resultaterne fra RETT US kan heller ikke være langt væk.This write-up serves as an overview for Anavex's PDD results from 6 Nov 2020. Included I mention aspects of the slide presentation that I believe may be currently overlooked by investors and hope to provide some context while you read along.
Slide 11: Even in the subtitle Anavex couldn't help but mention use of their 'oral capsules'. As we know, this is the least invasive method of providing a drug and does not require any specialized equipment or hospital visits. Notice under 'key primary and secondary endpoints' the motor endpoints to include the most titillating actigraphy monitoring. I will briefly mention significance on this later.
Slide 15: Some have already gone online to tout the presentation as absurd due to 'cherry-picking', at first glance it would be easy to confuse retail investors with this statement. On slide 15 we see an overarching view of ALL patients (SIGMA 1 carriers, non-carriers, placebo, 30-mg, 50-mg) and the results of the Episodic Memory count. You will notice that as a whole, the placebo group declined from baseline over the time period. Its now important to carefully distinguish between the 30-mg and 50-mg effects.
- the 30-mg DECREASES NEGATIVE score in episodic events. Basically, 30-mg in the entire patient population virtually halted decline.
- the 50-mg INCREASES POSITIVE score in episodic events. The entire 50-mg patient population IMPROVED as a whole over baseline. From placebo to 50-mg means, the improvement is a whopping 202%.
Slide 16 suggests that the PDD trial and MCI-AD diagnostic facets are all directly comparable. That is to say, you can expect the phase 2/3 AD trial to have similar results to the PDD cognitive data. I will talk about this a bit more in a moment.
Slide 17 is really interesting. In slide 17, they begin cherry picking the patient subgroups (total population [132] on the left and SIGMAR1 WT carriers on the right [87]). Notice blue bars specifically on this slide. Most significantly, notice how the week 14 blue bar on the left (66%) is increased in the WT populations week 14 blue bar on the right (74%). This implies that by week 14, the SIGMAR1 WT carriers had an 8% greater benefit over non-carriers. Notice the same blue bars for week 8, there is only a 2% difference there. This is proving two things: the benefit of being a carrier INCREASES AS TIME GOES ON and that there is a noticeable difference between SIGMAR1 carriers and non-carriers to begin with. This validates previous trial data and I am VERY interested to see if this effect (2 to 8%) increases even more in the continuation study.
Slide 18 shows as a whole, SIGMAR1 WT carriers on the drug had a statistically significant (0.05%)improvement over placebo for episodic memory counts. In fact, the improvement noted virtually ceased decline as is evidenced by a 600% reduction... notice that this increase is for mean population, and that some SIGMAR1 carriers actually improved... as was similar in the 32-patient AD study.
Slide 19 and 20 should be looked at as a combination. On slide 19 you can see how minimally complex tasks and complex tasks are accomplished (by time in seconds) for four subgroups. These groups are the young, the old, Parkinson's patients, and Alzheimer patients. Once again, Anavex couldn't help themselves to a big circle and a gigantic box noting an unmet need in Parkinson and Alzheimer's. See how much longer it takes for these diseased minds to accomplish tasks. Slide 20 is where things really heat up (note that slide 20 is in milliseconds and I convert them to seconds to compare to slide 19). This shows two charts comparing SIGMAR1 WT carrier reaction time to placebo groups in two separate reaction time tests. On the left you have the 'choice reaction time' and on the right you have the 'digital vigilance reaction time'. It is important to recognize that slide 19's data is based on 'choice reaction time', so the left chart is 100% comparable.
- Left chart: decline of 5 seconds from baseline for SIGMAR-1 dosed groups, and a nearly 29 second decline from baseline for placebo group. This constitutes a huge 474% reduction in decline. You also see that some patients with SIGMAR1 WT reversed effects and improved, not just reduced decline.
- Right chart: decline of 0.00551 seconds from baseline for SIGMAR-1 dosed groups, and a 0.05054 decline from baseline for placebo group. This constitutes an ASTOUNDING 818% reduction in decline. Likewise, you see that some SIGMAR1 WT reversed effects and improved, not just reduced decline. And they accomplished this with an EXTREMELY significant effect of 0.008%
Slide 21 is significant of course because it details effects on sleep. Despite a marginally significant improvement of 0.054%, it is important to look at other Anavex 2-73 studies (AD study, Rett studies, preclinical), and you see that sleep is very clearly aided by Anavex 2-73. What strikes me as interesting is the mention of REM sleep. This is the portion of sleep where you dream, and is also known to be the sleep needed in healing.
Slide 22 alludes to penetration of the blood brain barrier (BBB) with bullet 3. It is interesting that bullet 2's dropout stats are virtually the same for both the active cohort and the placebo cohort. This, combined with bullet 1, indicates that patients from both cohorts likely dropped out for reasons completely separate to the actual dosing. Parkinson disease dementia is rough on these individuals and COVID-19 likely exacerbated a lot of issues endured by these patients. One that comes to mind is depression. I am very interested to see quality of life data on these patients.
Slide 24's 3rd bullet is of interest. Again, Anavex mentions that PDD outcomes will likely be similar or at least comparable from PDD - AD studies. We actually see this throughout the presentation, I will make a closing remark encompassing that thought.
Slide 25 in the first bullet mentions 'PDD/PD'. Isn't it interesting that they included PD. PD of course focuses more on the motor functionality of the disease. It seems to me that the endpoints located in bullet 3 (MDS-UPDRS and actigraphy) have ALREADY shown to researchers a clear improvement to motor impairment, which prompted funders (MJFF and SIUF) as well as regulators/trial initiators to branch out to a PDD/PD trial. "DATA WILL BE SUBMITTED TO THE U.S. FOOD AND DRUG ADMINISTRATION TO SEEK REGULATORY GUIDANCE'. Isn't it interesting that the PDD PR in October made use of buzzwords and sensory language found in the TGA PA guidance and the FDA AA guidance? I will let you make your own assumption here, but it is my opinion that Anavex is at least SEEKING accelerated approval. The SIUF PR not mentioned an actual PD trial phase number (3 vs. 4) seems to lead credence to that. Note that accelerated approval does not need to be granted and the next trial could very well be a phase 3. Make your own assumption, do your own DD.
As a final note, take a look at slide 30 (old 32-patient AD data). Look at how the green lined super responders barely decline and in fact, some improve. Now go back up and look at slides 15, 18, and 20. Do you notice a striking similarity? Anavex is absolutely paving a remarkable case in this proof-of-concept which merges multiple trials, and ground breaking precision medicine/genomic sequencing data (some ongoing). Someone with an agenda could say that the trial data, and while this is partially true, it doesn't share the whole story. Slide 15 shows the entire patient population. The other slides show SIGMAR-1 WT to placebo. SIGMAR-1 carriers are 80-90% of the population. These 'cherry picked' charts do in fact show more of the holistic story than some of these posters would try to have you believe.. they have an agenda and are trying to confuse retail investors.
The data in this presentation is overwhelmingly positive and warrants an investment in Anavex Life Sciences Corporation (AVXL). As always, please do your own research and make your own conclusions.
-
@TDT123: Desværre er jeg nødt til at værre enig.
Meget skuffet over dagens kursfald.
jeg kan ikke rigtigt finde ud af om resultaterne er gode elle ej, nogle siger at de er rigtig gode, andre siger at de er: hmm.
Jeg har stadig profit, men det skrumper meget, rigtig meget.
Jeg skal lige tænke over hvad jeg skal goerre her i weekenden.
-
Vi har intet på market der afhjælper parkinson, så derfor burde selv svage data være et plus, med svage mener jeg noget bedre end placebo ( siger ikke de svage )
Dette var jo et ekstra forsøg/skud i bøssen, udover de andre anavex køre, så regnede slet ikke med at market ville reagere så voldsomt på disse fine data ( som jeg fatter det ) .. så med bare en lille forbedring, er det jo et stort plus, da der ikke findes andre alternativer/ jeg fatter det ikke... -
Vi er formentlig en konkurent mindre nu, Biogens Aducanumab blev nedstemt med 1-8 af FDA rådgiverne!. Dagens tab er "nederen" men som jeg tror du TDT123 har skrevet på et tidspunkt, så går vi ikke efter 6 eller 8$ her, men gerne 40+ på den lange bane med Anavex.
-
Jeg forestiller mig, at inhabile eksperter kommer med deres vurdering af resultaterne de næste dage. Hvis der virkelig ses forbedring af REM søvn forstyrrelser, som kan være et af de mest karakteristiske og endvidere første symptomer ved parkinson, er det helt fantastisk. Jeg går ud fra at forbedringen måles fuldstændig objektivt uden patientens egen vurdering.
Epidemic memory: kan ikke helt forestille mig, hvordan det måles. Men hvis seriøse analytikere siger god for, at der ses forbedringer, så er det da vist kun mafiaagtige tilstande, der kan hindre godkendelse af produktet. Men hele forløbet, hvor man føler selskabet er uden for rækkevidde og ikke kommer på banen med resultater, giver i hvert fald mig en kæmpe stor skepsis med hensyn til fremtidsudsigterne. Lidt af en øjenåbner. Hilsen fra en meget lille investor. -
Det helt rigtigt....
Men det ødelagde et ellers fantastisk swing/ men jep jeg er lang i denne/ og har været lang i laaaaaaaang tid/ derfor ynder jeg at score lidt håndøre på mine swing, og netop anavex, den har været rimelig forudsigelig de sidste par år.... pis også, kan ikke vinde hver gang, god weekend
alle sammen... -
Lidt om Biogens Aducanumab og FDA afstemningen:
https://finance.yahoo.com/news/biogen-alzheimer-drug-fails-gain-204254571.htmlHeri kan også læses om potentialet - de 40 er slet ikke nok

Nå men vi skal lige først forstå, hvorfor vi kører baglæns.
-
Anavex Komitén fra CTAD tildelte Anavex en Late Breaking efter de havde set data fra Parkinson.
Anavex havde ikke behøvet at præsenterer på en Alzheimer konference, men kunne have ventet til de havde alle resultater klar til en senere Parkinson konference eller til en CC.
Både CTAD og Anavex må have været af den overbevisning at resultaterne er og ville blive opfattet positivt - ellers giver det efter min mening ingen fornuftig grund til at lave dette stunt!
Tvivler på at markedet har kunnet analyserer data og handlet derefter.
Som kikl skriver skal vi have en vurdering af fagfolk/erfarende analytiker, hvordan disse resultater reelt skal værdsættes.
God weekend -
Anavex. TDT - Episodisk hukommelse.
Episodisk hukommelse kan defineres som specifikke, personlige erindringer, der er knyttet til tid og sted. Episodisk hukommelse er f.eks. at kunne huske en samtale, man har haft for nylig, en besked, man har modtaget eller aktuelle nyheder, man har hørt i radio eller TV.
Side ikke fundet | Nationalt Videnscenter for Demens
Nationalt Videnscenter for Demens arbejder med forskning, uddannelse og formidling af viden om demens til fagfolk på alle niveauer og på tværs af sektorer i hele Danmark.
Nationalt Videnscenter for Demens (www.videnscenterfordemens.dk)
Iflg. data fra CTAD ser vi en ekstrem tydelig forskel på det vægtede gennemsnit ( de blå stiplede linjer i hver af de røde kasser )
Placebo gruppen falder signifikant fra udgangspunktet.
30 mg gruppen evner at bibeholde udgangspunktet.
50 mg gruppen forbedrer sig signifikant fra udgangspunktet.
Har selv en nær pårørende med en Alzheimer diagnose og oplever netop, hvordan evnen til at huske f.eks. ord og ting fortalt i en samtale glemmes hurtigere og i et voksende omfang ( bare over få uger ), hvilket derfor også giver sig udtryk i øget gentagelser i samtalen.
Kan man ved med en dosis på kun 30 mg holde sig status qua er da vildt!
At man ved en dosis på 50 mg endda bliver bedre til at huske er helt uhørt!!
Om det så var det eneste punkt man kunne se en forbedring i, ville dette alene retfærdiggøre en godkendelse af 2-73 - når der ikke opleves bivirkninger.
Som det fremgår af linket er dette endpoint især relevant i forhold til Alzheimer og er derfor også fremhævet på CTAD - som jo er en Alzheimer konference.
Anavex har kun præsenteret et udsnit af resultaterne og siger også, at resten følger og bliver udgivet i en Peer Review efterfølgende.
Positivt at det uafhængige råd nedstemte Biogen med 8-1 og ikke lod sig presse af FDAs utidige indblanding.
Skidt - måske, hvis investorerne igen flygter fra Alzheimer sektoren.
Under alle omstændigheder er der ikke mange konkurrenter tilbage i Alzheimer, selvom Biogen stadig lever til den endelige FDA afgørelsen marts 2021. -
AVXL mine 5 cent. Først vil jeg sige at jeg, selvfølgelig, også er skuffet over markedets (som altid har ret) reaktion på gårsdagens præsentation. Vi er alle, stille og roligt, blevet snydt af vores grådighed. Man kan ikke handle aktier på mavefornemmelse, men man kan i høj grad godt bruge til noget at lytte til den, sammen med sin due dilligence. Jeg kan læse her at flere har (for?) mange, som jeg selv, der endda købte flere igår. Desværre i 7,10. Andre har ikke fulgt sin vanlige strategi med at svinge, selvom her var et rigtigt godt et. Det korte af det lange, vi blev lidt fartblinde so to speak. Det må vi lære af. Når det er sagt, ja så var tallene ikke dårlige. Jeg har læst alt det i har skrevet, og mere til. Selvfølgelig også de mange slides. Hvad ved vi?. Hvad ved vi, altså hvis vi ikke læser tallene med en for(forståelse) af at alt er godt (tekst fra flere PR
s), sluger CEOs ord råt. Her er vi alle udfordret af at vi er lægmænd. Uanset hvor meget man forsøger HELT at forstå casen, deres tilgang, så kommer vi til kort i de lange præsentationer med P-værdier og hvad ved jeg. Vi kan ikke stole på troldenes negative spin, ej heller jubeloptimisterne. Dog har vi fundet dem som vi ved i hvert fald ikke har en skjult dagsorden med deres indlæg her og der. Stadigvæk skal man følge sin strategi. Min er at når vi når 12 dollar kan jeg sælge ½ delen og købe et hus. Den skal i 12, for der kommer jo en skatteregning. Nu kender i min motivation.Dem som fulgte Q&A sessionen skriver at når Mislling blev spurgt ind til tingene, ja så sagde han at de havde en masse tal de ikke havde analyseret endnu. DET er bare ikke godt nok. Den ventetid vi har haft skulle vel netop gå til det. Det er altså ikke mange mennesker der har været med 40-40-30.
Normalt når man læser resultater fra den slags så for man opgivet N værdien. N, som er lig med hvor mange der er med i forsøget. Her er det jeg mister lidt overblik. Dette fordi P-værdien, som siger noget om den statistiske significans i dette forsøg er god. HER er humlen til markedets skuffelse tror jeg. En skrev et sted at vi ikke fik "rigtige tal" på bordet. Med det mener vedkommende at vi gerne ville have haft at vide at i forsøget med X mg reagerede så og så mange ud af totalen (N-værdien) positivt. Den slags 27 ud af 40 f.eks er til at forstå, sætte i perspektiv med resten af tingene. Vi ved at CNS sygdomme er svære at måle på. Hvis han havde fået med i sin præsentation at ved 30 mg reagerede 45% positivt, og ved 50 mg var der positiv respons i 57% af personerne, ja så have det være til at gå til. Så kan han uddybe med de mange grafer og tal til de kloge. Min forståelse af det hele nu er derfor at tallene umiddelbart ikke er så gode ved nærmere eftersyn. Det skal de kloge, som fundene sikkert har ansat til den slags, så nu til at bore i. Derfor tænker jeg som Kiki at vi i næste uge vil se den reelle værdi af forsøget afspejle sig i kursen.Kursen steg jo pænt op til fredagen, dette sikkert nok også grundet spekulanter som gik kort ind, og så ud fredag. Jeg kan se at Yahoo har opgjort shorts den 14 de sidste 2 måneder, derfor vil vi snart kunne se om det også er en grund til den skuffende kurs.
I mine øjne har Missling igen vist at han nok er mere akademiker end leder. Han er en klodshans billedlig talt. Vi må håbe at han kan trække noget "good stuff" op af lommen næste gang prinsessen (os) mangler noget. Denne gang var det noget ægte mudder.
Biogen, som i mine øjne har indflydelse på Anavex, især i disse tider, fik jo nej til deres videre behandling. Det er godt, især på grund af afslagets begrundelser (se indlæg 88269).
Er far sur, nej far er skuffet. Igen må vi vente med tålmod. Nu håber jeg satme at RETT bonner positivt ud, at Missling ikke forkludrer eventuelle præsentationer.
Hvad gør jeg? Jeg holder mine, men han skal ikke klumre ret meget mere. Gør han det så ryger hele dynen direkte i Hansa.
Håber mine ord giver mening.
MM
-
Hej.
Jeg ved ikke om det har interesse, men nu har jeg altså sendt en skrivelse til Parkinsonforeningen i Danmark. Mon de kan finde på at melde tilbage? de udgiver et e- blad med forskningsnyt. F.eks var der fornyligt noget med stamcellebehandling.Jeg beklager hvis jeg har misforstået noget. Mit brev lyder sådan:
"Kære Parkinsonforening.
Jeg tillader mig at kontakte jer angående et selskab, der hedder Anavex Life Sciences Corporation .
Dette selskab , der er på Børsen, (Nasdaq) har jeg efterhånden fulgt et par år, fordi de for mig at se har nogle interessante forsøg i gang inden for CNS lidelser.
Et af deres forsøg , et fase 2 forsøg med 120 patienter med PDD , bosiddende i Australien og Spanien, er afsluttet for kort tid siden. I Forsøget indgik en placebo gruppe . 14 uger varede forsøget.
Man brugte midlet Anavex 2-73 , også kaldet blarcamesine. Man ville måle på effekten på søvn og forskellige cognitive parametre.
Selskabet har udmeldt, at de har påvist positive resultater. Tidligere har de også på parkinsonramte mus kunnet påvise tydelig forbedringer . Det er noget med at stoffet påvirker Sigma 1 receptor, hvorved der skabes en balance i hjernecellernes omgivelser, hvilket på een eller anden måde er med til at beskytte hjernecellerne. Selskabet forklarer også noget om en sammenhæng mellem visse tarmbakterier og effekten. Jeg forstår desværre slet ikke videnskaben bag. Ud over forskning inden for parkinson er deres forskning rettet mod Rett Syndrom og Alzheimer. Nogle vanskelige områder , hvor alt vel indtil nu må siges at have fejlet , når man tænker på virkelige forbedringer af sygdommene.
Ved en meget stor Alzheimer konference den 6. november 2020 fremlagde de nogle få af deres fase 2 PDD resultater, relevante for Alzheimer lidelsen. Blandt andet forbedring i Episodic Memory og en forbedring / formindskelse af forstyrrelser i REM søvnen. Deres fremlæggelse på denne konference mødes med mistro og skuffelse . Og vi almindelige mennesker , der både så inderligt håber på et gennembrud indenfor den slags lidelser , men helt ærligt også kunne ønske os, at vores investering var velvalgt, kan i hvert fald ikke finde hoved eller hale i det hele.
Det kan nævnes at Australiens parkinsonforening , Shake It up, støtter et kommende stort forsøg med dette produkt med 50 procent af udgifterne. Det signalerer vel , at man har set gode resultater af fase 2 forsøget. Ellers ville man vel ikke starte et rigtig stort forsøg op.
Man har gennem lang tid fortalt, at man ikke oplever bivirkninger ved stoffet.
Alt er naturligvis forholdsvis utilgængeligt stof for lægmand. Dels på grund af at alt foregår på engelsk, men så sandelig også på grund af den faglige verden med alle dens ord og begreber.
Endvidere er det gået op for mig almindelige ældre kvinde at biotekverden ikke er sort og hvid. Den er fyldt med strategier, penge , konkurrence mm.
Det jeg skriver er således også med forbehold for, om jeg har forstået tingene rigtigt.
Jeg undrer mig over , at I ikke i jeres forskningsblad omtaler dette selskab. Og at man i det hele taget ikke hører om disse resultater . Det kunne være så spændende at få jer, måske neurolog Tove Henriksen, til at vurdere på dette foretagende.
Håber på en tilbagemelding????
Venligst "Sendt fra min iPad
-
Anavex kikl - Parkinson forening.
Super fint initiativ kikl.
Havde selv forsøgt at tage fat i både Alzheimer og Parkinson foreningen for et par år siden.
Sendte mails og snakkede med dem i tlf.Svaret var kort og godt, at man da synes alt lød rigtig spændende, men at man ikke havde resurser til at sætte sig ind i videnskaben fra de forskellige selskaber!
Har kontakt til lægen til min nær pårørende med en Alzheimer diagnose.
Han er både Alzheimer og Parkinson specialist - og vi har talt med ham om Anavex.
Tidligere på ugen kontaktede han os for at få mere viden omkring Anavex og deres tilgang.
Lovede at sætte materiale sammen til ham, men ville gerne have resultaterne fra CTAD med i min sammenfatning.
Forventer at få sendt materialet og min beskedende analyse af casen til ham i løbet af søndag.
Han var oprigtig interesseret både som specialist og som pårørende til en der også havde en Alzheimer diagnose.
Håber her at kunne få en saglig vurdering af resultaterne fra CTAD og casen iøvrigt.
Vil vende tilbage med hans indstilling når jeg får hans tilbagemelding.Har iøvrigt brugt en del tid på at granske resultaterne fra CTAD og andre forhold - og kan simpelthen ikke hvad der skulle have trigget det stor fald i aktiekursen.
Der er absolut intet negativt i de fremlagt data - tværtimod!
Som Anavex siger er det kun et udsnit af den samlede data - der mangler stadig data som skal analyseres, men man fremlagde det, som også var relevant for både Parkinson og Anavex.
Resten af resultaterne bliver sandsynligvis fremlagt som en samlet præsentation og i en Peer Review, når dette er endelig sammenfattet.Faldet lignede mere et forprogrammeret shotangreb, gevinsthjemtagning og udløsning af stoploss.
Ingen WallStreet trader eller andre analytiker har så hurtig kunne bedømme resultaterne fra CTAD som dårlige - især når resultaterne uden undtagelse var positive.Er sikker på at vi i løbet af næste uge får en saglig vurdering af resultaterne, samt udmelding fra de analytiker, som har udstukket kursmål til deres klienter/investorer, som har investeret på tidligere udmeldte kursmål - de vil kræve udmelding omkring deres investering i Anavex.
-
Jeg blev noget overrasket over det store fald i går. Især når Anavex primært har fokus rettet mod at bremse udviklingen af RETT og AD hos patienter (i hvert fald lige nu). Parkinson har overordnet en anden årsag (ætiologi) end AD. Hvor AD primært opstår på grund af protein-ophobning, udvikles Parkinson pga. degeneration af nerver i hjernen, hvor dopamin spiller en afgørende rolle for "signalformidlingen". Der ophobes ganske vist proteiner i begge sygdomme, men vejen dertil og de angrebne områder i hjernen er forskellige. Så hvorfor markedet reagerede så voldsomt, er mig lidt en gåde (selvom det finansielle marked ofte kan kategoriseres som hysterisk). Plan A (AD) går jo indtil videre OK.... mens plan B (Parkinson) også ser ud til at gå fint? Jo jo, man kunne ønske sig flere detaljer, men det kræver en peer reviewed artikel og ikke et oralt oplæg til en konference.
Jeg må indrømme, at jeg først her til aften gravede lidt i Anavex' arbejde. Jeg fandt kun 2 peer-reviewed artikler, hvor blarcamesine optræder. Det ene på mus - ganske fint arbejde, men der er alverden til forskel ml mus og mand. Tusindvis af nyudviklede/nyfundne lægemidler har vist super effekt på mus, hvor man i større dyr og mennesker har fundet 0 effekt. Så jeg er nede på 1 stor artikel, som indeholder data fra 2 trials. Jeg har ikke tygget mig gennem alle resultater (må jeg gøre ved lejlighed), men det ser da lovende ud. Man kunne godt tænke sig et stort blindet studie, hvor man sammenligner blarcamesine vs placebo, men det kommer jo nok, hvis de nuværende studier viser god effekt. Skal skynde mig at sige, at min indsigt i store kliniske trials er forholdsvis lille. Det samme gælder neurogenerative lidelser, som absolut heller ikke er min spidskompetence. Jeg kender heller ikke Anavex' lægemiddel, men har stiftet lidt bekendtskab med SIGMAR1 qua mit arbejde. Der er et håb om (og tidlige indikationer på), at proteinet, SIGMAR1, ved aktivering kan bremse udviklingen af neurologisk skade og endvidere være med til at bedre regeneration af skadet hjernevæv. Det er dog på et tidligt stadie rent klinisk... og kliniske studier tager tid... lang tid.
Jeg fortryder ikke min investering i Anavex, men jeg tror, at vi tidligt i forløbet. Der er i hvert fald potentiale til, at denne Anavex tråd vokser sig lang. Jeg bliver i Anavex i første omgang. Jeg ser dog mulighed for, at turen har flere bump endnu. Så måske er det ikke dårligt at svinge på denne aktie... andre har jo haft succes med det indtil videre. Jeg er spændt på hvad de næste uger bringer og følger til stadighed nyhedsstrømmen herinde.
/F
-
Jeg tror stadigvæk på at Anavex kommer stærkt tilbage og vil følge kursen meget nøje på mandag.
Ja følelserne kan man ikke rigtig bruge til noget når man handler aktier. Jeg har selv en swing trade position (ca 12% af total position i AVXL)men var dum nok at beholde i fredags hvor jeg skulle have solgt den og købt igen lige før luk, ak ja.
Biogen (BIIB)blev skudt i sænk med dommer stemmerne 8-1, godt nok, de turde ikke at godkende den med de bi-virkninger, det burde gi AVXL mere opmærksomhed, da 2-73 ikke giver bi-virkninger i de rette doser.
RETT data kommer snart, der ser jeg meget frem til og vil forhåbentlig gi Anavex indtægter i slutningen af 2021 hvis alt går godt.Dejligt at se så mange kompetente skribenter her på tråden, mange tak for de rigtigt gode indlæg.
-
Her er lige et link til Australien news om RETT & Anavex, der har vidst været her før men jeg synes at det er værd at se igen.
Det er en meget uhyggelig sygdom som næsten kun rammer unge piger, det er meget hjerteskærende at se, isaer for os med børn.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind