Anavex og CNS
-
Anavex - signifikant effekt i både høj og lav dosis.
Der var signifikant effekt i både 50 og 30 mg 2-73 i det primære CDR endpoint!
Ingen bivirkninger!Analysen af de sekundære endpoints pågår og vil blive præsenteret Peer - review afhandling og udgivet i anderkendt tidsskrift/medie.
De samlede resultater vi blive fremlagt og gennemgået på en senere konference.Kun 2 sølle spørgere på CCen - fortæller jo alt om, hvor ukendt Anavex og deres case er for største delen af markedet. - men det skal nok komme.
Vigtigst er at skidtet virker og på den måde, som Anavex havde bygget hele deres teori på!Er spændt på at se en reaktion fra de australske sundhedsmyndigheder TGA - mon ikke Parkinson patienterne her ligesom de australske Alzheimer patienterne også vil kæve adgang til 2-73 i form af en SAS?
En Provisional Approval er også rykke et stort skridt nærmere i Australien! -
Det er super positivt! Signifikant effekt og ingen bivirkninger! Håber Anavex har styrke nok og har de rigtige kontakter til at udnytte dette guldæg.
Så sejt Tasso1, at du igen og igen har forklaret det specielle ved dette molekyle. Håber sundhedsmyndighederne får øje på det, så Anavex ikke bliver klemt af fx Biogen og andre med stærke interesser i dette felt. -
Ja, meget skuffende. Tænker at anavex nu sender nye aktier i handel, og (håber) det er grunden.
-
Det burde alt andet lige. fremadrettet være et stort plus for vores lille Anavex/ om der skal hentes flere penge i market er ikke til at vide.....
der er ikke den store gevinst at henter, hvis man lave en emission med nuværende kurs, hvis det altså skulle være et kort anavex ville smide efter denne pr. kursen kunne godt ende omkring neutral....
-
Anavex - Lidt reaktioner på Parkinson nyhederne.
Optioner udløber i dag - markedetudbyderene ønsker ikke at tabe penge på de relativ mange 5 $ optioner.
Mandag burde kursen ikke være underlagt den del - så er der kun shorterne tilbage, der vil kæmpe med næb og klør for at begrænse deres tab.
-
Anavex - Ja - The Insider Financial har fulgt Anavex i min. 5 år.
De har altid haft et positivt syn på casen og har haft gode analyser, dog uden at gå dybere ned i videnskaben, som enkelte andre - vi tage dog al positiv omtale med.
-
God morgen fra Thailand.
Her er en anden skribent som også er meget positiv.
Paa InvestersHub er AVXL tråden rødglødende, det er svært at ikke blevet revet med. Tror nok at jeg bliver nødt til at sælge 20-25% af mine Hansa Bio aktier på mandag og købe flere AVXL, hmm det skal der lige fintænkes lidt over. -
Spredning.... jeg har selv Hansa bio, og dem bliver der ikke solgt fra af.... jeg tror stadigvæk der er tid at løbe på hvis man vil supplere op i Avxl, forventer nemlig ikke vilde stigning endnu, jeg tror der skal mere data til.....
men jo det ville være dejlig med flere æg i kurven, men er det investor smart.... -
Man skal i høj grad passe på med at lade sig rive med. Der er mange meninger om de nye resultater. Når man læser dem med positive briller på,er det bedste argument til nu som jeg har set: Missling ville ikke vente med at offentliggøre tallene til conference/peer rewiev hvis de var ringe, ydmyge sig selv. Indtil da kan man jo bruge 2 min på denne https://m.youtube.com/watch?v=vB-9QVbKNTY eller en af de mange andre om emnet.
God søndag
-
Tror det er en god ide at vente og se tiden an. Jeg har selv en mindre spekulativ position. Det jeg har hæftet mig mest ved ang. AVXL er den ret lave daglige handelsvolumen og den noget ekstreme ejerstruktur. Individuelle "insiders" har således knap 2%, og institutionelle "insiders' knap. 20%, medens resten ca. 75% af de cirkulerende aktier ligger hos "general public" hvilket vil sige personer som du og jeg. Sammenlignet med andre biotech selskaber, jeg selv har aktier, fx. BCLI er ejersammensætningen hos AVXL ret ekstrem. NB. I denne uge var der en dag, med en meget høj handelsvolumen, så måske er ovenstående data hentet fra Simply Wall Street ikke mere korrekte. Men jeg tror som sagt den p.t. ret ekstreme ejersammensætning er et forhold, det er vigtigt at holde øje med.
-
Thorkild, jeg er helt enig. Vi vil gerne se en hånd på kogepladen fra ledelsen, ikke kun fingre, endda billige fingre. Der ER bare noget mærkeligt i at vi ikke stiger mere. Dette helt konkret målt op på andre bioteks, og deres stigninger ved den slags positive udmeldinger. Vi kan ikke længere tale om at vi flyver under radaren. Vi skal ikke meget højere op i kurs, så halvere jeg min position, uanset at jeg nu har ventet så længe.
Pøj pøj til os
-
Anavex - Vi mangler hard data til at underbygge de sidste positive udmeldinger fra Anavex - og derfor ser vi også den svage reaktion fra markedet.
Men som MM skriver, så må de være særdeles positive, når CEOen vil præsenterer dem på en konference, sammen med de superlativer der blev hæftet på resultaterne.
Det vi fik fra Anavex, var en besked til os investorer, der er inde i casen og har presset på og holdt Anavex op på udgivelsen af data fra Parkinson. ( Jeg har selv sendt flere mails til IR )
Dette er nok for mig lige foreløbig og nok til at jeg på mandag øger min position med + 100.000 kr.
Meget af usikkerheden er nu blevet fjernet! -
Tasso1 jeg ved du har fulgt denne i mange år, og jeg under dig virkelig den helt store gevinst.... at smide 100k ind mandag, kan lyde voldsomt. Men hvis det kun er en brøkdel af ens portefølje så det ikke voldsomt, men er det 50% eller derover så det vildt.. men som skrevet det er så mega meget fortjent at du gå hele vejen med denne case.
Jeg har jo selv swinget en del, og har min ryg fri, hvis nu ballonen springer, og det hele fisser ud i ingenting....
Sidst men ikke mindst...........
Fortsæt det gode arbejde, der er mange mdr i casen tilbage... -
Anavex - TDT - dejligt at du og andre værdsætter mine input. Proinvestor er et super fora at udveksle meninger og gemme sine div. links - har jo min lille gruppe af investorer, som lige er blevet udvidet med et medlem mere, der her på PI kun fokuserer på Anavex.
Har dog derudover også aktier som Vestas, Gemab, Royal Unibrew, PEIX, CCXI m.m., som jeg dog bruger noget mindre tid på at følge helt tæt.
PT siger f.eks. afkastet i Vestas 4400 % - men mener at det Anavex har gang i er så ekstraordinært og så stort, at hvis det går hele vejen, vil ændre behandlingen for en stor del af mange CNS indikationer i de kommende år - og at afkastet fra denne vil overstige den fra mine Vestas.
Det eneste der kan sætte en kæp i hjulet er evt. seriøse bivirkninger - og den risiko vil altid hænge som en skygge i biotek.
Så ja min position er forholdsvis meget stor i Anavex, men ikke noget, der ville påvirke min livsstil, hvis casen skulle falde til jorden.
Omvendt føler jeg, at man også er nødt til at handle og satse, hvis man ser noget unikt, der efterhånden bliver bekræftet yderligere for hver ny brik, der føjes til pusselspillet.
På et eller andet tidspunkt får vi en eller anden form for behandling i Alzheimer, Parkinson m.m. - så hvorfor skulle dette ikke være netop nu, vi er vidne til dette gennembrud - intet har hidtil talt imod det tværtimod! -
"Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful."Warren Buffett.
Tasso, jeg forstår dig udemaerket og er enig i at den største risiko er ovre siden Missling meldte positivt ud.
Jeg er selv ikke sikker på hvad jeg gør rent investerings maessigt, jeg beholder i hvert fald min nuværende position som er et godt stykke over 100k kr værd pt.
Jeg vil komme over det hvis det hele falder til jorden og vi ender i kurs 2.
Hvis vi ender over kurs 300 vil jeg have nok til a trække mig tilbage fra arbejdes markedet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind