Anavex og CNS
-
AVXL - udlægning af pr. fra Seekingalpha!
Hvis dette er korrekt, så 2-73 i princippet på markedet i Australien.
Tvivler dog på, at SA har fanget det helt rigtigt - men tror det højst sandsynlig bliver en realitet i nær fremtid.
Opfatter markedet det dog sådan, bliver det helt vildt i morgen!!! -
Avxl - Q3 - ingen Parkinson data - endnu!
Alt er positivt, men Anavex har endnu ikke fået resultaterne fra de eksterne forsker i PD fase 2 forsøget.
Faktum er dog, at TGA i Australien har givet tilladelse til, at 2-73 som det første nye medicin i mere end 20 år nu kan gives til Alzheimer patienter, som ikke er i et forsøg.
TGA har adgang til oplysninger fra mere end 300 patienter i forskellige indikationer, som er forsat i åbne ekstension forsøg.
Dvs. hvis man her havde set væsentlige bivirkninger og/ eller en manglende effekt af 2-73, så havde man næppe tildelt Anavex SAS!
At TGA endnu ikke kan/vil give Anavex en PA, hænger med stor sandsynlighed sammen med, at vi stadig mangler resultaterne fra det første placebo relaterede forsøg i Parkinson.
TGA skal selvfølgelig have et solid grundlag for at kunne tildele næste skridt.Anavex og TGA har tydeligvis et meget tæt samarbejde og en hurtig markedsgodkendelse af 2-73 vil være en win win for begge parter.
Den 4. august var 3. mdrs. dagen for sidste færdigbehandlet patient i Parkinson.
Resultaterne kan komme hver dag den kommende tid og det ville også være passende, hvis Anavex afholdt en eksklusiv CC med disse ekstrem vigtige resultater.Casen er dog uanset blevet styrket betydelig og blevet mindre risiko betonet efter den seneste udmelding fra TGA.
-
Avxl - Absurd markedsreaktion!
Anavex har bekræftet, at alle Alzheimer patienter i Australien i princippet er omfattet af den af TGA tildelte SAS.
Dvs. hver af de 340.000 patienter der i dag lever i Australien med demens/Alzheimer via. deres læge kan ansøge om behandling med 2-73 gennem denne særlige ordning!Igen! - dette er den første nye Alzheimer behandling i mere end 20 år til patienter uden for et klinisk forsøg - og intet af det der er på markedet nu, virker!
Må sige jeg efterhånden har set mange vanvittig ting i forbindelse med handel af Anavex aktier, men dette tager dog prisen.
Hvis dette ikke kan give anledning til et øget opkøb og stigende kurs på aktien, så forstår jeg intet!Ja - resultaterne fra Parkinson er endnu ikke klar, men dette er Anavex ikke selv herre over - de kommer når de kommer.
Alt peger dog på, at de sandynligvis også er positive af flere årsager, som jeg tidligere har gennemgået.Jeg har øget min beholdning!
-
Mine blev solgt på stop loss da det kæmpe fald kom. Jeg købte dem alle tilbage igen 4 min senere.
Jeg har ikke regent på hvor meget det kommer til at koste, men jeg har et plus på ca 8% på de "nye".
Det er faren ved stop-loss, isaer med bio skal man passe meget på med det og jeg har lært en lektion i dag.
Jeg er også meget positiv på aktien ellers ville jeg aldrig gen-købe -
Folk kigger på EPS/regnskab, og glemmer total at det er et udviklingsselskab, og der derfor ikke kan forventes positivt cashflow, vi er ligeglade med ER, men er her fordi at Pandoras æske muligvis åbnes, og Wupti så er 4$ blevet til 70-80$ så glem regnskaberne....... det er resultaterne af igangværende forsøg som burde være altoverskyggende....
-
Jeg har i løbet af dagen "skimmet" en del indlæg og svar på investorshub.com og thelion.com. Ud fra det jeg har set er det IKKE regnskabet (EPS etc.) der omtales. De 2 ting jeg har hæftet mig ved i de mange indlæg og svar er (1) en skuffelse over at der ikke blev præsenteret mere info ang. de forsøg der løber og (2) en frygt for at AVXL ikke har nogen partner/-aftaler, og derfor vil være nødsaget til at rejse ny kapital via en såkaldt "secondary". Om dette billede er dækkende ved jeg ikke, men det er det indtryk jeg har fået ang. retail investores reaktion.
-
Det også korrekt, det diskuteres også... og nogle har nok sat høje forventninger, og håbet på resultater/updates... men kursfølsomme informationer skal afleveres til market med det samme, og kan ikke trækkes til ER....
Lad os se hvad der sker efter market er lukket, og de næste dage.. jeg vil da godt have nogle flere, men Så skal det helst være i kurs 3-3,5/
-
Jeg er (selvfølgelig) også skuffet. Markedet og jeg selv havde (uden grundlag faktisk) forventet nyt om Parkinson. Det var en klodset måde at annoncerer Q2 på. Grundet den store "hype" om netop Q2 fremlæggelsestidspunkt blev jeg mega nervøs da den gode nyhed fra Australien tikkede ind EFTER børsluk dagen før. Jeg troede det var guf de havde gemt i skuffen, fordi de ville annoncerer noget dårligt i.f.m Q2. Alt dette kan summes op i at vi skal huske at der er regler som skal følges, og at vi ikke skal lægge FOR meget i dette eller hint.
Nu er seancen forbi for denne gang, vi må igen væbne os med den noget så testede tålmodighed, som forhåbentligt belønnes. Stoploss i biotek er farligt grundet de kæmpe udsving der kommer ved nyheder. Udsving fordi markedet ofte kun lige skimmer overskriften inden de handler. Jeg forestiller mig at det var en shitload af dem som blev udløst igår i niveauet under 4 $. Det var du medvirkende til Kyed :-), godt du er blevet klogere, blev tvungent til at tænke over hvorfor du var gået ind i første omgang.
Grundlæggende, trods de mange gode delmålsnyheder som du Tasso informere så flot om, ja så er det biotek. Der er ikke i mine øjne endnu kommet det endelige afgørende bevis (endegyldige resultater med mange patienter) for at "skidtet" virker, kun meget gode indikationer på det. Derfor er markedet hurtige til at sælge ved den mindste usikkerhed, især fordi det er ALZ/PDD. det gælder også de tosser som tror det er et almindeligt driftsregnskab de kommer med (ser det i snart alle biotekcases, er med i mange) At de godkender til compassionate use i Australien ser jeg som en "det kan vi lige så godt når der ikke er andet" tegn. Det har jo vist sikkerhed gennem flere år, samtidigt med at der ER tegn på sygdomsfremgang. I og med at det er en langsomt fremadskridende sygdom er det en stor fordel at have så mange med i så mange år som muligt, for bedre at kunne tyde virkning. Jeg ville da også springe på hvis jeg var patient. Som en indskudt sætning vil jeg sige at jeg håber de betaler for pillerne, men det er nok ønsketænkning.
Jeg sad og fulgte kursen igår, med større og større undren. havde jeg haft penge fri havde jeg købt flere under 4, men desværre. Jeg ville gerne se nogen insiderkøb de næste dage. Jeg tænker at vinduet er åbent nu her efter et regnskab.
Kom NU Anavex, for fanden hvor svært kan det være !! $$$$$Pøj pøj til os
God varm weekend
MM -
Avxl - 2-73 og SAS godkendelse.
Fint indlæg MM og er enig på mange områder.
Efter at have hørt CCen undrede det mig, at godkendelsen af 2-73 i SAS ikke blev omtalt eller spurgt ind til.
Iflg. vedhæftede links fremgår det, at Anavex ikke må reklamere for muligheden med behandling af 2-73 m.m., fordi 2-73 ikke er endelig godkendt.
Men fakta er, at alle potentielle Alzheimer patienter i Australien kan få adgang til 2-73 via. deres læge.Hørte iøvrigt intet på CCen, som jeg opfattede negativt i forhold til casen og kan ikke genkende at CEO skulle være vag i sine fremtoning og udtalelser.
Han svarede klar og fyldestgørende på de spørgsmål, der blev stillet, unden at komme med udsagn, som der ikke er belæg for.
Resultaterne fra Parkinson blev nu lovet inden udgangen af september 2020!
Anavex er ikke selv herre over, hvornår de eksterne forsker har afsluttet deres undersøgelser.
Sad Anavex dog med en viden om at resultaterne betød et fejlslagen forsøg, skal de meddele det inden 5 dage.
Interesant at Anavex planlægger forsøg i RETT i Japan via. en samarbejdspartner - som er kutyme i Japan.
Anavex står ikke stille, men ekspandere geografisk hele tiden.
Det ville da virke fuldstændig hovedløs, hvis Anavex gennem de efterhånden mange år med viden om data fra de forskellige forsøg, kørte på uden af have et solid viden om, at skidtet virker.Vi må se det er biotek og indtil der ligger en endelig godkendelse eller nogle overbevisende data fra et placebo kontrolleret forsøg, ved vi reelt ikke om vi er købt eller solgt.
-
Avxl - IR Anavex om SAS.
Dette er fra en, som har talt med Clint fra Anavex IR.
Har selv tidligere udvekslet mail med denne Clint, så med al mulig forbehold, mener jeg at nedenstående er sandfærdig.Der har været og er stor diskussion om 2-73 under den nu tildelte SAS, kan udskrives til andre end de 21 patienter, der har afsluttet det 5. år i AD fase 2a forsøget.
Konklusionen er entydig, at ALLE læger i AUS kan på ALLE deres AD patienters vegne ansøge TGA om at udskrive 2-73 - der skal ske en månedlig opfølgning.
Disse patienter skal dog selv betale og Anavex må ikke reklamere, da 2-73 endnu ikke er endelig godkendt.
Altså i praksis en PA Light!
Af nedenstående fremgår det også, at såfremt Parkinson forsøget falder positivt ud, vil Anavex umiddelbar efter ansøge om PA i Australien.
Ser også ud til, at Anavex har rigtig gode forventninger til RETT forsøgene.
( Tiltroen til positive resultater i RETT skal også ses i lyset af, at Anavex allerede nu er igang med at planlægge RETT forsøg i Japan )
Igen alt med forbehold!I spoke to Clint for over 1/2 hour. He has changed my mind. He is amazed that so many people speculate on the nature of the special SAS approval. It's rather simple. Anavex cannot market it as it is not an officially approved drug. Clint said ANY DOCTOR who is treating patients that qualify for 2-73 can fill out the proper forms and ask for it to give to their patients. Just keep in touch with the TGA every month. The patients will have to pay for it out of their pocket, end of story.
I also spoke to him for a bit longer, and heard some good things regarding the PDD trial. He said if the response is what they hoped and expect, they would apply for a PA asap.
I also listened and learned that the Rett trial is going great, and because the girls were older, they were extremely pleased with the readouts from the 6 girls, and he fully expects the younger girls to respond much better. -
Købte mod min vilje ( kan man sige det ????) flere i fredags. Jeg har respekt for dem der hedder Clint..... Håber denne er ok, mon ikke.
God søndag
MM -
Mærkeligt, blinkesmiley bliver til 4 spørgsmålstegn
-
Vort maskinrum er på sagen. Prøv denne indtil videre:

-
Det var ikke brok ;-). I dette tilfælde passede det vel egentlig ok i sammenhængen, men pudsigt ikke desto mindre.
Tak
-
Kender ikke denne Clint og hvem der har talt med ham?
Ja der er en del positive indikatorer men ikke noget som markedet har regeret på hvad der er lidt bekymrende.
Hvis de kommer igennem med nogle af forsøgene må kursen stige helt vildt når man tænker på hvor stort markedet er for de sygdomme som AVXL arbejder med. -
Enig Kyed. Jeg har selv haft, og har stadig, bekymring over at markedet ikke ser vores guldæg. Det ER mærkeligt. I forbindelse med Clint associerede jeg en del på denne: Make My Day

-
AVXL - Clint Tomlinson, Anavex Life Sciences Corp. - Executive
Clint Tomlinson plejer at være en del af CC, når Q regnskaber fremlægges.
Her fra Q2 -har endnu ikke kunne finde udskrift fra Q3.
Det er ham jeg har mailet med tidligere.
Ja - markedet har ikke opdaget Anavex endnu, men 2-73 er åbenbart godt nok til, at de austalske myndigheder giver grønt lys for salg under SAS.
Dette betyder pt mere end hvad markedet tillægger af værdi til casen.I Parkinson er der 2 primære endpoints:
1: Bivirkningsprofilen - ( Hvilket alt andet lige må have fået en blåstempling af TGA med SAS godkendelsen )
2: CDR målingen - ( I resultaterne fra AD fase 2a efter 148 uger, så vi tilsvarende resultater, som hvis de bare nogenlunde kan gentages i PD, vil sparke r-v )
Dvs. de primære endpoints burde være så godt som sikret.
Derudover tror jeg på, at mindst 2 eller 3 af de sekundære endpoints også går hjem.
Men det er korrekt vi ved intet før vi ser data!
Der er talrige eksempler på, at markedet kunstig har presset en kurs op på en aktie, for så at falde til jorden med et brag.
Kan godt lide den måde Anavex systematiske på baggrund af løbende tilegnet viden, forsøger at optimere chancen for succes i sidste ende.
Mener dog, at de mangler en stor del på deres kommunikering ud til os trofaste investorer - det havde de mildest talt ofte have gjort mere elegant.I den anden ende ser vi nu Biogen mere eller mindre med magt at forsøg at presse et, efter min og mange andre fagpersoners opfattelse, ubrugeligt og måske direkte sundhedsskadelig komponent igennem.
Ja og Biogen belønnes så af dette finansielle marked, som i bund og grund er ligeglad om stoffet virker, bare der er penge at tjene.
TÆNK BARE HVIS BIOGEN VAR KOMMET MED TILSVARENDE UDMELDING OM EN SAS GODKENDELSE?Håber og tror på, at videnskaben vinder i sidste ende og at skidtet virker.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind