Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex og CNS

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
615 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af

Dejligt med fokus på casen, de var dog upgradet allerede til #1 i maj af ZACKS. https://www.zacks.com/stock/news/923407/anavex-life-sciences-avxl-upgraded-to-strong-buy-heres-why?art_rec=quote-stock_overview-zacks_news-ID05-txt-923407 .... Anavex Life Sciences (AVXL - Free Report) appears an attractive pick, as it has been recently upgraded to a Zacks Rank #1 (Strong Buy). An upward trend in earnings estimates -- one of the most powerful forces impacting stock prices -- has triggered this rating change.
    A company's changing earnings picture is at the core of the Zacks rating. The system tracks the Zacks Consensus Estimate -- the consensus measure of EPS estimates from the sell-side analysts covering the stock -- for the current and following years.

1 Reply Last reply
    0
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123

http://shortsqueeze.com/?symbol=Avxl&submit=Short+Quote
      Men short faldet med 11%

84692_Short_Interest_Stock_Short_Selling_Data__Shorts__Stocks_Short_Squeeze.png
      84692_avxl__Volumebot.png

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

AVXL - 50 % flere RETT patienter indrullet i US!

Sådan Anavex!

Anavex har trods Corona formået at få fuldindrullet RETT US + 50 %!!
        ( Se evt. mit tidligere indlæg )
        Man har indrullet 50 % flere end de oprindelige 21 patienter - dvs. + 32 patienter nu!
        Dvs. om 7 uger er sidste patient færdig behandlet omkring 1 august.
        Tilæg så ca. 2 mdr. dataudredning - dvs. resultater omkring 1. oktober 2020.

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

Men spørgsmålet er så, hvorfor de har ventet med at annoncere 100 % indrulning og hvorfor de har indrullet 50 % flere end nødvendigt?
        Der kan ihverfald ikke har været bivirkninger, der har afskrækket de sårbare patienter i denne Coronatid.
        Mit bud: Flere patienter - mere signifikante positive resultater!
        Alternativt har man ikke set en ønsket virkning og har derfor forsøgt at øge antallet af patienter, for at se et eller andet brugbart - alt er muligt!
        Ser dog ud til, at markedet tro mere på det første.
        Mon ikke også snart RETT AUS med 32 patienter også snart er min. 100 % indrullet?

Link Preview Image
        Anavex Life Sciences Announces Exceeding of Enrollment Target for the ANAVEX®2-73 (blarcamesine) U.S. Phase 2 Rett Syndrome Clinical Trial

NEW YORK, June 16, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical...

favicon

GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)

1 Reply Last reply
        1
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Anavex - omtale i fagmagasin.

The journal called this research the first genome-wide effort to find biomarkers in drug responses to AD.

Significant biomarkers found in ANAVEX2-73 were shown to have an important effect on clinical outcomes at one year (57 weeks) and again at more than three years (148 weeks). Researchers believe the study provides a template for the use of big data in precision medicine studies of new therapies for neurological disorders.

http://ddn-news.com/index.php?newsarticle=14285

Omsætning af handel for første gang over 1 mill. aktier i lang tid - marts/april.

1. maj 2020 blev sidste PD patient færdigbehandlet + 2. mdr. min. forventelig behandlingstid af data, giver mulighed for pr. af resultater den 4. juli ( Independent Day )
            12 handelsdage!

Inden da skulle det ikke overraske mig, hvis man fik pr. om fuld indrulning af RETT AUS og første patient i fase 2/3 RETT for unge mellem 5-18 år.

Kunne give god basis for en mulig optur frem til de altafgørende resultater i Parkinson.

En spændende kommende tid!!

1 Reply Last reply
          3
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01

Nu forstår jeg ikke meget af det de skriver om men det lyder meget opmuntrende, ikke mindst for de stakkels mennesker der lider af denne uhyggelige sygdom

1 Reply Last reply
            0
            • K Offline
              K Offline
              Kyed01

Da jeg læste artiklen fik jeg lyst til at købe flere aktier, måske jeg trykker på købs knappen, ha-ha.

1 Reply Last reply
              0
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Anavex - over 1 mill. aktier 2. dag i træk!

Øget antal handlede aktier på stigende kurs.
                Nyt på vej eller måske Park West, der er på vej ind igen, efter at de lidt uforståeligt solgte alle deres 3,5 mill. aktier i foråret, efter at have været den største aktionær i næsten 3 år.
                I samme periode, hvor Anavex for første gang undlod at sælge aktier fra feb. til min. maj 2020 - selvom kursen var over 6 $!
                ( Normalt har Anavex solgt aktier for 1,5-1,8 mill $/mdr. for at holde en stabil kassebeholdning )

Som tdt skriver har shorterne også begyndt at reducerer deres andel.
                Kyed - ja man kan nemt blive fristet over evne, når der igen og igen kommer positive udmeldinger og omtale.

Vi må se, omtale, øget volumen og øget aktie kurs er fint, men alt dette betyder intet, hvis skidtet ikke skulle virke!
                Om 1-3 uger får vi nok svaret!

1 Reply Last reply
                3
                • E Offline
                  E Offline
                  elssan

Helt vildt! Oppe med ca. 20% - Hvad skete der ca kl 13:30. Blev resultaterne offentliggjort?? Uafbrudt stigning lige siden. Håber det fortsætter sådan.

1 Reply Last reply
                  0
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Ingen lovpligtig pr. - så ingen resultater offentliggjort endnu!
                    Skulle der komme en positiv pr. fra PD, er 20 % slet ikke nok.
                    Nogen ved dog som regel noget før os andre småinvestorer. Tror dog mest på lidt short inddækning, sammen med en større investor på vej ind.
                    Biogen tabte forøvrigt en sag vedr. MS i dag - så de er nu for alvor truet på deres største indtjeningsområde.
                    Måske de igen skal til at tænke på 2-73 og MS - testede 2-73 i deres laboratorie for ca. tre år siden.

1 Reply Last reply
                    2
                    • TDT123T Offline
                      TDT123T Offline
                      TDT123

Den har være over 6$ før corona, og der er mig bekendt ikke kommet nogle nyheder/PR som ikke skulle få den der op igen. Alt køre stadigvæk efter planen, og det i sig selv er gode nyheder.. men vi er ikke med for de 6$ nærmere de +60$ så jeg skal ingen steder når den rammer 6$ ..

Kommer nok til at swinge/Trade lidt i den på sidelinjen..

84751_Skaermbillede_2020_06_18_kl._22.21.01.png

1 Reply Last reply
                      0
                      • K Offline
                        K Offline
                        Kikl

Vildt spændende er det.
                        Jeg tænker lidt, om der efterhånden er mest fokus på, at det drejer sig om præcisionsmedicin og en avanceret måde at behandle forsøgets data på. Vil investorerne være tilfredse, hvis det viser sig , at der er positiv virkning på blot nogle få procent af patienterne, men hvor disse patienter, hvor behandlingen vil virke, altså fremadrettet vil kunnne findes ved hjælp af biomarkørerne, Giver det mening?
                        For mig vil det altså først og fremmest være fantastisk, hvis Anavex 2-73 kan hjælpe en stor del af de syge. Og jeg spekulerer på, hvor lang tid, der normalt går, før en virksom medicin kan være i handelen? Du har vist fortalt om det tidligere Tasso?

1 Reply Last reply
                        2
                        • E Offline
                          E Offline
                          elssan

Jeg troede at Anavex havde patent på 2-73?

Måske har Tasso 1 allerede omtalt det følgende, men jeg synes alligevel der er en ny vinkel: Parkinson News skriver, at der kommer resultater fra fase 2 i juni.
                          https://parkinsonsnewstoday.com/2020/04/03/anavex-plans-to-continue-oral-anavex-2-73-trials-with-adjustments-in-pandemic/

Der er jo ikke mange dage tilbage i juni!

1 Reply Last reply
                          1
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kyed01

Ja helt sikkert, jeg besluttede at fordoble min position kort tid efter jeg skrev indlægget, heldigt nok før den røg i vejret i går.
                            Maa hellere sætte stop loss på da den er lidt risikabel.

1 Reply Last reply
                            1
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

5 $ calls udløber kl. 20 i dag - dvs nogle har købt rettigheden til at kunne købe aktien til 5 $ i dag, selvom kursen skulle være højere - se evt. en af mine tidligere indlæg om emnet.
                              Har igen og igen set, at markedet formår at holde kursen under eller på netop denne kurs på den månedlige udløbsdato.
                              Hvis jeg kunne købte jeg meget billige calls på 7,5 $ til udløb om en måned.
                              1 Call svarer til retten til køb af 100 aktier.

Lad os nu bare få de Parkinson resultater, så vi slipper for denne markedsmanipulation!
                              Vi er jo i juni nu, som elssan skriver.

1 Reply Last reply
                              1
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Anavex - først patient i RETT AUS 5-18 år.

Claude Buda fra RETT org. AUS har selv et barn med RETT, så der må være maksimal opbakning fra den front.
                                Man vil dække alle omkostninger for forældre og patienter, der deltager i det 12 uger lange forsøg.

Rett Syndrome Association of Australia (RSAA) will make the necessary bookings and pay for them directly so as not to burden and leave participants and their families out of pocket for major expenses whilst directly participating in the EXCELLENCE trial. Please contact Claude Buda, RSAA President

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

Access to this page has been denied

px-captcha

favicon

(seekingalpha.com)

Endnu en nedtælling er startet!
                                Hvis data ellers er positive for de forskellige forsøg, er det udmærket, at resultaterne kommer med et passende interval de næste 1-2 år. for at holde gryden i kog.

1 Reply Last reply
                                3
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  Kyed01

Ja hvis de forsøg er positive så vil kursen eksplodere, så fingrene krydset.

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Anavex - Opdatering af aftale med Lincoln Park vedr. salg af aktier - hæver bundgrænse for gennemsnitskurs fra 3,42 $ til 4,92 $!
                                    Man skal have i mente, at Anavex undtagelsesvis undlod at sælge aktier i perioden februar til min. maj 2020, selvom kursen var over 6 $ i denne periode.
                                    Den 4. juli er 2 mdr. efter sidste færdig behandlet Parkinson patient fra fase 2 forsøget - resultaterne må være meget tæt på.
                                    Hvorfor hæve bundgrænsen nu for salg af aktier og låse sig selv fast og riskerer at man ikke kan få solgt aktier ved evt. dårlige resultater? - for fejler Parkison her lige om lidt, så får man ikke solgt en eneste aktie over 4,92 $, vi er nærmere under 2 $!
                                    Samtidig ekspanderer man forsøgene i RETT og overtegner antallet af patienter.
                                    Er det fordi 2-73 virker eller er Anavex desperat for at skubbe fokus over på RETT?
                                    Ved CC Q2 udtalte CEOen, at man ville rampe op ved positive resultater i Parkinson - er det det vi ser nu?

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

Just a moment...

favicon

(ih.advfn.com)

Endvidere ekspanderer RETT fase 2 i AUS. med nye sites i England!
                                    Har ikke set nogen pr. på dette!
                                    Hvordan kan de få overbevist endnu et nyt land og nye sites til at give 2-73 en chance?
                                    Uanset får vi meget snart svaret på 2-73 i Parkinson - gerne i dag kl. 13.00!

favicon

(clinicaltrials.gov)

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Makingmoney

AVXL Nu delt på Yahoo med kildehenvisning. Det bliver svære overvejelser, skulle PD fejle.

VH
                                      MM

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Anavex - super MM, men kan ikke se det på Yahoo.

7 hints for at resultaterne fra Parkinson muligvis er positive:

Ekstrem positive prekliniske resultater - signifikante forbedringer på samtlige parameter.

CEOen udtalte ved CC Q2, at man forventede positiv effekt ved både mellem og høj dosis 2-73.

Man ekspanderede forsøget til AUS fra Spanien et godt stykke henne i studiet.

Man ansatte den ledende eksterne forsker fra Parkinson forsøget i Spanien Jan/feb. i en stilling som kun er påkrævet, hvis man vil markedsføre medicin i EMA.

Positive resultater i fælles endpoints med Alzheimer fase 2b efter 3 år.

100 % af patienterne forsætter i ekstension forsøget.

Fastsættelse ny højere bundgrænse for salg af egne aktier fra 3,42 til 4,92 $ umiddelbar før offentliggørelse af resultater fra det Vigtige placebo kontrollerede fase 2 forsøg.

Hints for det modsatte???

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Makingmoney

AVXL Får ikke lov, har prøvet et par gange, også at dele links op.

Hvis det fejler er det den bedste scam jeg har oplevet EVER i denne genre, g det håber jeg selvfølgelig ikke grundet min store eksponering.

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger