Debat forum
-
Tak for svar, Helge. Du bør dog være opmærksom på, at jeg og mange andre ikke bryder os om Facebook, og derfor ikke deltager i aktiedebatter der. For os er debatten på proinvestor.dk derfor nu det eneste brugbare danske sted for debat af aktier.
-
Hej Pirates, Jeg er meget opmærksom på, at der er mange som ikke på Facebook og debatterer aktier. En del af disse deltager så dagligt i f.eks. Genmabchatten.
Jeg gør alt for at promovere alle muligheder. Nogen foretrækker det ene - andre det andet. Det er ok.
Jeg er med alle steder fra tidlig morgen til sen aften. -
Det er med glæde at jeg her til aften konstaterede, at Euroinvestors ejere omsider fik smadret deres eget debatprojekt fuldkommen, efter at det i årevis er kørt mere og mere i grøften.
Og kendetegnet for ledelsen er at de kujonagtigt har foretaget omlægningen helt uden varsel. En aktiedebat som kun er åben for kommentarer fra 9.00-17.00 er nok det mest amatøragtige, jeg nogensinde har set i den sammenhæng.Tillykke til Proinvestor, som nu har en enestående mulighed for at blive Danmarks førende aktiedebat. Forvalt den mulighed med størst mulig omtanke.
Venlig hilsen Donlupo
-
Tak Donlupo, Vi forvalter muligheden, som vi har gjort i mange år med med venlighed, respekt og en god debattone.
BH
Helge -
Det som kan komme til at ske nu, er at betydeligt flere nok vil deltage i Proinvestors debat, hvilket skaber lidt andre dynamikker. Det er i det lys jeg ser nye muligheder, der skal tackle med omtanke, så den nye situation bliver en gevinst for sitet. For de vil også opstå nye udfordringer.
-
Vi har nogle helt klare debatregler og moderation stort set hele døgnet rundt alle ugens dage på websiden. I vore store facebookgrupper/sider har vi seks admins tilknyttet. Tingene har kørt problemløst siden 2014.
Vort arbejde sker stort set con amore og vore faciliteter stilles gratis til rådighed. De få som ikke forstår, at debattere venligt og respektfuldt kan sagtens finde andre steder at debattere aktier.
BH
Helge -
PS: På det tekniske område har vi løbende udfordringer. Vi har kun en programmør en time om ugen til opsætning og vedligehold. Længere rækker pengene desværre ikke til.
-
Så er jeg også oprettet en profil her på Proinvestor!
Det virker godt nok til, at EI gør ALT for at få stoppet debatten. Som det er bygget op i det nye format, er det håbløst, uoverskueligt og spild af tid. Hvordan skal vi dog kunne hjælpe hinanden med nye aktietip osv., når der ikke engang er et sted at skrive uden aktiemarkering, og iøvrigt være klar på handelsknappen, hvis en spændende PR. pludselig dukker op - HELT VILDT HÅBLØST OG PINLIGT fra EI´s side og den pludselige overgang til det nye er nok den mest arrogante måde at opføre sig på, som jeg nogensinde har set fra en udbyder!Jeg brugte faktisk mine skriverier og links i US-aktier som en måde for mig, at samle de oplysninger om den enkelte aktie, som jeg fandt relevant, så jeg blot kunne finde disse tråde og finde de links, jeg skulle bruge over tid før evt. køb/salg. Nu er alt bare slettet og det er HELT uden varsel! Og en åbningstid fra 9-17, viser vel blot at de synes vi skal finde et andet sted at debattere, så nu prøver jeg også her....
Først smadrer DMI al overskuelighed. Så fulgte Nasdaq.com, Nordnet og nu også EI. Alt skal være med stor skrift, der skal scrolles ustandseligt og ledes efter de underpunkter, der før nemt fandtes på een side og mange af disse er pist væk. Gad vide, hvorfor? F.eks. har DMI fået ufatteligt mange klager - også på Trustpilot og selvom vi betaler til DMI over skatten, sker der intet.
Glæder mig til at udforske Proinvestor snarest og kun tjekke EI, når jeg har brug for at ryste på hovedet - æv....Få nu det gl. tilbage - og nej, jeg opretter mig ikke med eget navn på EI, da det bliver for sårbart at diskutere aktier/økonomi med en for/efternavns-kombination, som vi kun er 2 i DK, der har.
-
Det endelig ansvar må ligge hos direktionen og chefredaktøren for Euroinvestor. Sidstnævnte er en tør økonom og flere gange udtalt sig negativt omkring privatinvestorer i sit tidligere virke. Begge to er iskolde i relation til reel brugerindragelse og medvirken - udover den kontrollerede del mellem 9-17 på hverdage, som eventuelt kan kaste nogle click af sig.
-
Ja jeg nåede så ca. 20 år på EI og det eneste jeg brugte var Forum, så hvis det er væk, er jeg også. Og selvom jeg de sidste mange år mest læste og sjældent skrev, var det et meget godt sted at holde sig orienteret.
Mon ikke der følger mange med over fra EI? Jeg håber så at debatten her kan holdes i en nogenlunde, høvisk tone.
Mvh HighHi
-
ALL2much..Velkommen til Proinvestor. Her har vi fokus på gratis debat, chat og diverse nyheder - ikke så meget andet udover Q&A med f.eks. Genmab og Zealand Pharma ved hvert kvartalsregnskab.
Trådstrukturen er enkel og velfungerende. Faktisk lavet af den samme programmør, som også lavede den oprindelige trådstruktur hos Euroinvestor.
Vi har 40-50.000 unikke besøgende pr. måned. De fleste læser blot med bla. i Genmabchatten. Her sidder der folk fra pharmaindustrien, læger, forskere, analytikere m.fl og skriver under alias. Denne chat oversættes og læses mange steder i udlandet. Ligesom mange journalister henter nyheder og stof fra denne chatten.
Klø endelig på med amerikanske aktier. Det er et meget forsømt område på mange sociale aktiemedier.
Forsat god weekend.
BH
Helge
-
Velkommen Highi,
Proinvestors adelsmærke er den venlige og respektfulde debattone mellem brugere. Vi har haft meget få problemer med brugere, som har trådt over stregen i de fem år, jeg har været redaktør og aktiv moderator. Det gør sig også gældende i vores facebookgruppe med næsten 30.000 medlemmer.
Forsat god weekend
BH
Helge -
Jeg tror bare man skal være glad for jeres "gamle" format.
Som andre også er inde på, så er trenden i øjeblikket, at det skal se smart og innovativt ud, om det så også er brugervenligt og leverer den information som man søger på en let og overskuelig måde er der tilsyneladende ingen der interesserer sig for.Så du behøver absolut ikke "undskylde" for et gammelt format......Du burde nok nærmere roses..(:)
-
B.Andersen, Tonny og Hanne, Det er mig som takker. Nu er jeg ikke så nervøs for det med mobiludgaven.
Forsat god weekend
BH Helge
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind