Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Afgivelse af stop-limit ordre med uheldig udgang til folge

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    aktiegeek
    wrote on sidst redigeret af

Jeg afgiver en stop limit ordre til den efterfolgende dag via min bank. Aktien indgaar I min portefolje og har en lukkekurs paa 49.84. Jeg vil sikre mig mod et betydeligt kursfald den efterfoelgende dag og laegger derfor en stop loss kurs paa 47.00 og en limitkurs paa 47.50. Naeste dag da borsen aabner eksekveres min ordre straks (til kurs 47.63), hvorefter kursen stiger til gaarsdagens lukkekurs paa 49.84. Kursen ender med et fald paa 1.5% ved lukketid. Forstaar ikke at min ordre eksekveres I det hele taget, er det mig som afgiver en forkert ordre?

1 Reply Last reply
    0
    • nohopeN Offline
      nohopeN Offline
      nohope

Automatisk stoploss er noget banekerne har opfundet for at plukke de små bange investorer.

Kursen har formodentlig kort været nede under og udløst din salgsordre.

1 Reply Last reply
      0
      • A Offline
        A Offline
        aktiegeek

Ja da borsen aabner falder aktiekursen ca. 5%, problemet er bare at det kun gaelder min ordre, kursen retter sig nemlig straks derefter. Tallene er I USD for god ordens skyld.

1 Reply Last reply
        0
        • A Offline
          A Offline
          aktiegeek

Omtalte aktie er Micron Technology....

1 Reply Last reply
          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger