Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

TCS (Tinkoff Credit Systems)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
13 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • OccamO Offline
    OccamO Offline
    Occam
    wrote on sidst redigeret af

Du mangler et enkelt minus, majoritetsaktionæren Oleg Tinkov. Jeg har set for meget cykelløb til at ville betro ham min investering.

1 Reply Last reply
    0
    • cfrimodtC Offline
      cfrimodtC Offline
      cfrimodt

Hej Occam, nu følger jeg ikke med i cykling og skal derfor ikke kunne udtale mig om hvordan Oleg opfører sig der mht det team han vidst sponserer. Men jeg synes at hans opførsel mht aktionærvenlighed i TCS er forbløffende god. Han har flere gange købt stort op i aktien (i vidst nok kurs 7+USD og sidst her i ca 12USD). Begge gange har han lige inden opkøbets start udsendt børsmeddelelse om hvor meget han tænkte at købe (i juli 2017 var det for 30mio USD, Og 5. oktober var han ude at sige at han ville købe op for 10mio USD, hvoraf han så allerede havde købt for 1.4mio USD).

Jeg tænker at de fleste her i den vestlige verden ville gøre det modsat, nemlig købe uset først og så komme med meddelelse om at man havde købt bagefter, så man ikke kom til at puste kursen opad med sin begejstring inden man selv fik købt.

Derudover tænker jeg, at de temmelig store beløb han køber for viser, at han ikke påtænker at snøre "minoritets" aktionærerne, for hvorfor så bruge penge på at købe flere aktier for egne penge.

1 Reply Last reply
      0
      • OccamO Offline
        OccamO Offline
        Occam

På et tidspunkt ejede han faktisk holdet - inden det lukkede. Problemet, som jeg ser det, var hans ledelsesstil. Han overrulede fagkundskaben - dvs. Bjarne Riis.

1 Reply Last reply
        0
        • cfrimodtC Offline
          cfrimodtC Offline
          cfrimodt

Okay, ja hvis han også gør det hos TCS må man sige, at han har bedre forstand på bankvirksomhed end på cykelhold, for TCS er i hvert fald vokset helt enormt bade på kundeantal, omsætning og indtjening 😄

1 Reply Last reply
          0
          • cfrimodtC Offline
            cfrimodtC Offline
            cfrimodt

Hvis nogen nu sidder og tænker "aaaaaaar Casper, den er jo allerede steget meget, mon ikke man er liiiiige sen nok til festen nu", kan jeg røbe, at i løbet af den sidste uge har deres Business Development Director købt for 142 tusinde Pund (mens deres COO har sjat-købt for 15 tusinde GBP).

1 Reply Last reply
            1
            • NedOpN Offline
              NedOpN Offline
              NedOp

Nu er den steget 10% siden du anbefalede den. Tror du overhovedet at den kan stige mere?

Når man kikker på graferne så ligner det at den er ved at lave en "dobbelt top" her omkring kurs 18. Måske skal den helt ned og teste bunden omkring de $3! Der godt nok langt ned 😞

Det er ca. 4 år siden den kom på børsen, men samlet set er den slet ikke steget! Hvem gider at købe sådan nogle aktier!?

1 Reply Last reply
              0
              • cfrimodtC Offline
                cfrimodtC Offline
                cfrimodt

Hej NedOp.

Med tanke på at PE for 2018 formentlig er 7-8 stykker, og at indtjeningen vokser i størrelsesordenen 50% om året, ja så mener jeg at der er rigeligt med potentiale i den stadig. En fair PE med sådan en vækst er vel 20-30 stykker da det jo er i Rusland, hvilket ville svare til en 3-4 doblings af kursen målt på næste års indtjening.

Jeg ser ikke nogen dobbelt-top, og en kurs på 3 ville svare til en PE på lidt over 1. Det ser jeg ikke ske med mindre Rusland falder helt fra hinanden.

Og ja, kursen i USD er den samme som ved børsintroduktionen for 4 år siden i oktober 2013. Den gang (FY2013) var indtjeningen 5.8mia Rubler. I år forventes indtjeningen (af selskabets egen ledelse) at lande på over 17mia Rubler.

Dog er Rubelkursen så faldet 44% ift Dollers, hvilket gør at indtjeningen pr aktie i USD ikke er steget helt tilsvarende, men det er jo vand under broen, og selskabet har således vokset rigtigt flot på de sidste 4 år, der endda indeholdt den værste krise i Rusland i lang tid.

1 Reply Last reply
                1
                • cfrimodtC Offline
                  cfrimodtC Offline
                  cfrimodt

Så er TCS ude med Q3 regnskab idag, der endnu engang brillierer:

• Net income up 75% y-o-y to RUB 5.0 bn (3Q16: RUB 2.9 bn)
                  • ROE increased to 53.7% (3Q16: 43.4%)

Oliver Hughes, CEO of Tinkoff Bank, commented:
                  "In 3Q 2017, the Group delivered another strong set of results, driven by significant loan growth, good credit quality, and the new business lines hitting break-even. We have posted net income of RUB 5.0 bn, bringing our total net income for nine months to RUB 12.6 bn. With continued robust net income performance, the Group reports an ROE of 48.8% for the year to date.

"Our diversification process has continued to show impressive results, with non-credit businesses contributing increasingly to both the top and bottom lines. As of today over 22% of our top line result comes from non-credit business lines. Tinkoff Business broke even in June this year and doubled its customer base since the beginning of the year, and we plan to reach around 250,000 opened accounts by year-end. Tinkoff Mortgage is well on track to exceed our target of RUB 7 bn of mortgage loans disbursed by the end of the year. We now have 10 partner banks and expect this business line to break even by year-end. We continue to expand Tinkoff Investments, which now has almost 65,000 brokerage accounts opened.

"At the same time, our core credit card business is having another excellent year. We added over 550,000 new credit cards activated in the third quarter, underpinning net loan growth of 30% year-to-date. Credit quality is good, the risk profile of incoming customers is stable and cost of risk is low at 6.0% for the second quarter in a row. Tinkoff's cost of borrowing stands at 7.7% after the placement of the USD 300 mn perpetual Tier 1 Eurobond in June.

"We also continue to innovate our processes to continuously increase operational efficiency. For example, our use of voice recognition technology allows us to save around 720 hours of employee time per month, while using chat bots to field 20% of all of the incoming queries without connecting to an employee also helps keep costs down.

"Thanks to the robust performance in 3Q, we can reiterate our guidance for net profit of over RUB 17 bn for the full year and give new guidance of at least RUB 24 bn for 2018.

We are also delighted to announce that, in line with the Group's dividend policy, the Board of Directors has approved two dividends: the first is RUB 2.4 bn in line with the dividend policy; the second is a special interim dividend of RUB 2.0 bn which we are able to pay as a result of the stronger than expected bottom-line results."

1 Reply Last reply
                  1
                  • cfrimodtC Offline
                    cfrimodtC Offline
                    cfrimodt

Hej TeamGarlic, fandt du så noget spændende da du kiggede nærmere på den lille fyr? 🐵

1 Reply Last reply
                    0
                    • E Offline
                      E Offline
                      EJ7788

Tak for spændende læsning 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      • NedOpN Offline
                        NedOpN Offline
                        NedOp

Nu anbefalede du TCS i kurs $16.5, og kursen er nu knap $110. Er der stadigt upside i denne? Jeg mener det er jo Rusland, og verden holder snart op med at bruge olie og Putin er ustabil.

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger