Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gaming

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
68 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mads007
    wrote on sidst redigeret af

Jeg tror Netease er et virkelig godt køb nu i ca 270. Har 20% op til toppen fra foråret nu. Teknisk god støtte og er billig fundamentalt.

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      mads007

Hej Kaspar
      Så stiger Next 14% idag og jeg kan ikke finde årsagen. Ved du noget?
      Mvh Mads

1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        mads007

Jeg er blevet ubisoft aktionær over de sidste dage. Taget toppen af Take Two og solgt mine Ali Babba. Dette da Player Unknown Battleground og Tom Clancy begge ligger stabilt og højt på listerne.

Desuden er jeg begyndt at bygge en position i Gluu Mobile som har momentum og er et mobilspilsplay. Det er jo her væksten er størst.

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          mads007

Udvikling af mine gamingaktier på 4 mdr:

Min portefølge:
          G5entertainment (overvægtet): 95%
          Take Two (overvægtet): 63%
          Activision Blizzard: 31%
          EA: 34%
          Tencent (overvægtet): 44%
          Netease (overvægtet): 0%
          THQ nordic: 100%
          Paradox: 25%

Mine observationspositioner:
          Square Enix: 10%
          Gluu Mobile: 55%
          Zynga: 31%
          Starbreeze: -20%
          Digital Bros:
          Focus Home Interactive: 0
          Changyou: 50%
          Remedy: 0
          Next Games: 22%
          Stillfront: 19%
          Ubisoft: 38%

1 Reply Last reply
          1
          • C Offline
            C Offline
            Chrisves

Hej Mads,
            Jeg har kigget på Gluu Mobile. Hvad er det du ser i den, der gør, at du tror på den? Jeg har kigget på deres regnskab, men er ikke helt ferm til det endnu.

Jeg kan se, at de i seneste kvartal har brugt større summer på marketing. Det må jo så (forhåbentligt) betale sig i en senere periode. Indtægter fra payments inde i spillene er også stigende, men hvad betyder det? Hvorfor er det netop sådan?

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              mads007

Hej Chris

Først og fremmest så har du og jeg ikke en chance for at vurdere selskabet som sådant. I hvert fald ikke så vi har en edge ift. alle mulige amerikanske analytikere. Jeg er ikke økonom eller har særlig indsigt. Så du må ikke tage mine skriverier her for mere end som så...

Jeg vil gerne have Gamingvirksomheder, som har stor andel mobilomsætning, fordi det er her væksten er... 30% øgning i Q2 fra 2016 til 2017 og det fortsætter.

Det er G5ent, Zynga, Glu, Square Enix, men også Tencent, Netease, Activision Blizzard, EA osv. (det største ben af Activision - Blizzard - King omsætningsmæssigt er nu King (candycrush))

Glu Gaming kan jeg godt lide lige nu fordi de har momentum indtjeningsmæssigt:
              De har en del stabile titler, Kim Kardashian og Mlb Tap Baseball. Lige nu går Design Home appen rigtig godt og har momentum. Spillevirksomhederne er meget scalerbare og derfor betyder det vildt meget for bundlinjen når et spil får stor succes.

De har haft nogle apps ude som er blevet fiaskoer, men jeg tænker at det også har givet dem erfaringer, som de kan bruge fremover. De fleste spil og apps bliver ikke til succeser og dem der bliver er ofte måneder til år undervejs før de bliver "rigtige"

Af samme grunde øger jeg i dag i Square Enix, som har momentum i deres Final Fantasy Brave spil.

Next games fra Finland er hot lige nu pga. den nye Walking Dead Our World. Bliver VR som pokemon, bare med zombier. Den er steget 60% de sidste dage. Er virkelig umuligt at sige hvor den skal hen... også fordi regnskaberne kun kommer på finsk :-))))

Mvh Mads

1 Reply Last reply
              0
              • C Offline
                C Offline
                Chrisves

Tak for svar!

Grunden til jeg spørger, er, at jeg selv har stor interesse i gaming, bare ikke mobilmarkedet, og jeg påtænker at engagere mig meget mere i den del.

Hvis du skal tro hjemmesiden 9gag.com og deres reaktion på Walking Dead Our World, så bliver det stort! Cirka samme reaktion som da Pokemon Go udkom. Jeg vil hvert fald kigge nærmere på spillet, fordele/ulemper.
                Har der været en teaser for spillet?

Jeg bed også mærke i Glus spil, men havde svært ved at se, hvor godt det var gået med dem? Hvordan fandt du fx frem til det? På en Top 50 mobilspil i verden? 🙂

1 Reply Last reply
                0
                • M Offline
                  M Offline
                  mads007

Jeg henter nogle ikke særlig præcise månedlige statistikker over omsætningen på de forskellige apps vha. sensor tower, hvor det kan gøres gratis.

MEN jeg vil gerne finde 4 andre til at dele et fuldt abonnement til fx. AppAnnie. Det vil give mulighed for at følge App omsætningen på daglig basis og dermed fx. kunne overvåge om The Walking Dead Our World bliver en succes.

Man vil så kunne investere i det der trender og så bruge AppAnnie til at trække sig ud når der kommer svaghed i omsætningstallene.

G5-entertainment har på daglig basis lagt deres placering på "grossing"-listerne ud og det har gjort det muligt for mig at være tungt investeret hele vejen op, fordi jeg har kunnet føle mig tryg sålænge salgstallene trendede rigtigt.

Et abonnement koster 400 dollars om måneden. Kunne du, eller nogle af i andre, der læser med her være interesseret? Man kan være 5 brugere på et abonnement?
                  Mvh Mads

1 Reply Last reply
                  0
                  • C Offline
                    C Offline
                    Chrisves

Indtil videre holder jeg mig til det gratis ting, der kan fås. 🙂

1 Reply Last reply
                    0
                    • S Offline
                      S Offline
                      Sigurd_B

FYI. Rovio børsintroduceres og tegningsperioden starter d. 18 sep.

1 Reply Last reply
                      0
                      • M Offline
                        M Offline
                        mads007

Jeps, jeg tegner lidt. Den er virkelig dyr... PE 30. Men de har et stærkt brand. Dog ikke nogle af deres spil, som ligger særlig højt på topcharts.

Jeg synes det er svært at sige om Rovio har momentum eller ej.

Swedbank Robur fonden bliver storaktionær og de har rimelig godt styr på gamingbranchen, så det taler for at tegne.
                        Desuden er mobilspilsmarkedet jo voksende med ca 30% årligt, så kan man bare holde sin markedsandel bør det være en god investering.

Skulle jeg kun vælge et par investeringer i gaming ville jeg i prioriteret rækkefølge vælge Tencent, Activision Blizzard, EA games, Netease, Take Two og Ubisoft fordi de giver en større spredning.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mads007

Hot lige nu er:

Next Games... de kommer med en mobilApp som ligner pokemonGO, blot med zombier... der har været daglige insiderkøb.

Nitro Games: de udgiver Medals of War i dag på telefonen. Deres direktør holder nogle gode aktiepræsentationer. Det er ikke til at sige om det bliver en succes eller et flop.

Remedy er også finsk og jeg har tanket lidt op i den, fordi der tit ikke skal ret meget til før lignende selskaber rykker, når der er sket noget godt i et tilsvarende (next).

Netease: steg 8% i aftes... jeg kan ikke finde ud af hvorfor... men den var blevet meget billig.

G5: Har korrigeret en del fra toppen. Bekymringen er om Hidden City kan holde sit nivaeu. HC udgør ca halvdelen af G5's indtjening, så man er meget sårbar ift. om HC kan holde niveauet. HC virker ok stærk i Asien, men har været lidt svag i USA.
                          Væksten skal komme fra Majong Journey evt. Pirates and Pearls eller Twin Moon Society og det har ikke rigtig taget fart.
                          Dog er aktien nu igen på PE ca 26 og det er nok for billigt.

Jeg har solgt mine Catena Media og vil suplere op i EA og Activision Blizzard hvis der kommer lidt svaghed i løbet af den næste tid.

1 Reply Last reply
                          1
                          • M Offline
                            M Offline
                            mads007

Hej Kaspar
                            Dejligt ridt i CD Project, tillykke 😛

1 Reply Last reply
                            0
                            • M Offline
                              M Offline
                              mads007

Så kom rykket i Glu, på en præsentation af deres nye spil, med Taylor Swift... jeg fatter intet :-))) men nyder turen.

1 Reply Last reply
                              0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger