Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gaming

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
68 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mads007
    wrote on sidst redigeret af

Tencent er aktionær i Paradox. De samarbejder om at publicere Paradox spil i Kina.

Ja, lad os endelig dele, hvad vi finder her.

på www.g5info.se
    finder jeg hver dag G5entertainments placering på IPAD grossin hitlisterne. Det fører jeg i regneark og kan på den måde få en prognose på salget, ikke noget præcist, men jeg får en fornemmelse af om det går planmæssigt. Det gør det!

Jeg bruger sensortower.com til at tjekke om apps er populære, men disse lister er dyre at få ordentlig adgang til.

1 Reply Last reply
    0
    • K Offline
      K Offline
      Kasparhansen

Jeg har undersøgt lidt nu, og det viser sig at der kun er 3 børnsnoterede spilproducenter i Finland:
      Next Games, Remedy og Nitro Gaming.

Next Games
      Deres helt store kæmphest er mobilspillet til tv serien The Walking Dead, det lader til at være en success. Jeg kan læse mig frem til 16mil downloads. De er helt nye på børsen (IPO i Marts) aktien er faldet fra 9 til 7,5 siden da.
      Som jeg tolker deres strategi, så er det: kvalitet over kvantitet, 1-2 om året fra start 2018.

Q1 rapport
      http://www.nextgames.com/wp-site/wp-content/uploads/2017/05/Business_Review2017_Q1_EN.pdf
      -> Det lader til at de laver penge.

Q2 rapporten kommer 14july

The verdict: Jeg kan li deres tilgang. De har allerede købt en ny IP, og de har et spil i produktionsfasen. Det er interesant, men jeg venter til ½årsrapporten kommer

Remedy
      Alan Wake, Max Payne, Quantum Break er på listen over spil Remedy har lavet, det er super - men ikke det mest interesante. De skal nemlig lave "the story mode" til Crossfire 2 (crossfire i tal (sakset fra wiki: In 2013, the game was one of the three most popular video games in China, with a revenue of almost $1 billion.It was the world's top grossing game of 2014 at 1.5 trillion won ($1.3 billion).
      CrossFire is the most played online FPS game worldwide, with over 8 million concurrent users and 650 million registered players according to developer Smilegate)

Som jeg læser det er der potentiale for en kæmpe success.

Remedy er også for nyeligt (maj) blevet børsnoteret i 6,6 og ligger nu på 6,3.

Her er lidt om financerne og strategi: http://www.remedygames.com/avainluvut/

The verdict: Jeg er blevet lidt semi forelsket i Remedy. Jeg hopper sq nok på en investering her (de ryger i min 'rising star' kategori) 🙂

Nitro Gaming
      Umiddelbart virker det som om de kører en lidt mere 'små og mange spil's strategy'. Jeg kender ikke noget de har lavet. Et kort (meget kort) kig på deres regnskab viser et underskud på 11mil i 2016. De er faldet 6% på de 14 dage de har været på børsen.

Verdict: De virker ikke interesante for mig

1 Reply Last reply
      1
      • M Offline
        M Offline
        mads007

Omsætning i Q2 er 277 mio SEK. Vækst på 160%.
        Akutel kurs er 255.
        Baseret på de sidste kvartaler skyder jeg på at EPS for Q2 lander på 3 SEK. Så hvis der ikke er vækst mere handler aktien til en aktuel P/E på 22.
        G5 entertainments marked vokser 30%. Hvis G5 vokser med markedet det næste år dvs. 30% er en rimelig prissætning af aktien nok PE = 30. Det svarer til kurs 360.
        Jeg har supleret på åbningen i 270.

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          mads007

Stillfront er kommet med salgstal og brugertal for Q2. Brugerantallet er steget med 153%. Sidst jeg tjekkede en sådan meddelelse efter fra dem var der ikke reel vækst, og det virkede som om de prøvede at tale aktien op. Denne gang er det svært at tjekke efter om der er organisk vækst pga. deres to opkøb i foråret som jo har givet en øgning i brugerantallet. Jeg har ikke aktier i Stillfront og agter ikke at købe nu, fordi jeg ikke kan gennemskue om der er organisk vækst og fordi jeg ikke kan lide at ledelsen forsøger at tale aktien op.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mads007

den her er spændende:
            https://www.efn.se/bors-finans/borslunch-special-29-jun-2017/

Har kigget ovenstående igennem, skal også have en observationspost i remedy, ikke noget i de andre.

1 Reply Last reply
            0
            • K Offline
              K Offline
              Kasparhansen

Den vil jeg se senere, tak.

Det er lidt 'sjovt' at EA, TTWO og ATVI alle sammen hænger lidt i det siden juni - hvad tænker du ku være årsagen ?

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mads007

De er alle steget meget og handler på dyre multipler. Så når markedet er svagt falder de sammen med Tech aktierne generelt. MEN indtjeningen er jo fulgt med op, så de er ikke meget, specielt ikke når man tager i betragtning at de er ikke cykliske forbrugsaktier. Folk er bange for en boble. Her er ikke en boble, blot den nyeste del af underholdningsindustrien. En del som har et vildt indtjeningspotentiale. Det er bare at springe på og nyde turen. Huske at købe Tencent og Netease også. Zynga evt.

Stjernen over dem alle vil stadig være G5entertainment. Majong Journey som er deres egen IP begynder at ligge godt til på toplisterne og Hidden City bulder derudad. I prisen nu er ikke indregnet nogen særlig vækst. Psykologisk er det svært ikke at se udviklingen som et lucky punch. Det er slet ikke priset ind at der er en mulighed for at de fortsætter eller accellerer deres udvikling fx. ved at flere IPer bliver succesfulde for alvor.

Væksten i branchen er over 30%
                Væksten i G5 er over 100%
                Det er stabilt forbrug, ikke særlig cyklisk.
                Markedet har prissat til PE på 23.
                Min pointe er at man har prissat som om det langt mest sandsynlige scenario er at udviklingen stopper og at G5 bliver en ikke voksende cashcow. Den er bare alt for billig. MEN jeg tror den kommer til at være svag op til regnskabet fordi mange husker den negative overraskelse (kursmæssigt) ovenpå Q1.

1 Reply Last reply
                1
                • K Offline
                  K Offline
                  Kasparhansen

Super god video, som kun øger min tro på CD Project 🙂

Tencent bliver helt sikkert en del af mit porfolio, sammen med G5 og Remedy.
                  Måske skulle man også kigge på Frontier ? Experten i studiet i den video var i hvert fald fan.

Det irritere mig bare at Remedy (First North) ikke bliver handlet på Saxotrader.

1 Reply Last reply
                  0
                  • M Offline
                    M Offline
                    mads007

Jeg har haft købsordre liggende på Frontier igennem en uge uden at få handlet, den er listet på en obscur lille del af børsen i London. Ordrobogen eksekverer manuelt!!

Jeg kan heller ikke finde remedy på degiro, men det handler nok bare om tage kontakt til dem.

Hvis du er på twitter er @89Olle ‏ interessant, han skriver en del om CD Projecct.

1 Reply Last reply
                    0
                    • M Offline
                      M Offline
                      mads007

BOOM BOOM tal fra G5:
                      Q2: EPS 3,3
                      På vej med nye egenudviklede spil. Ser bare godt ud over hele linjen.
                      PE lige nu er 22, PE 30 er 380, der er bestemt ikke nogen grund til at sælge før.

Jeg fastholder at G5 er kæmpekøb.

1 Reply Last reply
                      1
                      • R Offline
                        R Offline
                        rasmus12

Hej. Tak for fine indlæg omkring gaming og gambling. Jeg har fulgt enkelte af dine anbefalinger og de ser fine ud så langt.

Spørgsmål fra en rookie: Er PE på 25 eller 30 ikke et ret langsigtet mål for en virksomhed (som fx G5) der producerer spil til mobiltelefoner og tablets? Risikoen for at de bliver overhalet af ny teknologi eller forretningsmodeller er vel ret stor?

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mads007

Hej Rasmus
                          PE-tallet siger ikke noget i sig selv om aktien er dyr. Du skal forestille dig PE-tallene i fremtiden.
                          Hvis G5 vokser overskuddet med 100% det næste år er PE 30 nu ikke dyrt, fordi PE om et år så er 15. Din opgave som investor er at vurdere den fremtidige indtjeningsudvikling.
                          Jeg mener at markedet undervurderer G5s indtjeningsudvikling. Jeg tænker at PE på 40-50 ville være rimelig.

Din pointe med ny teknologi og konkurrence er korrekt. Disse ting influerer på investorens vurdering af den fremtidige indtjeningsudvikling. Her prøver man at vurdere risiko for disruption, konkurrence osv.

Jeg prøver at estimere et range som jeg forventer udviklingen vil ligge indenfor. Samt at estimere sandsynlighederne for udfaldene. Kan se sådan her ud:

Jeg tror der er stor sandsynlighed for at G5 om et år har vokset indtjeningen 50% eller mere så er PE 15-20 ish ved uændret kurs, det er billigt.

Jeg tror der er en stor sandsynlighed for at G5 vokser 25-50%. Så er PE om et år 20-24. Det er også billigt.

Der er også en stor sandsynlighed for at væksten 0-25%. Så er PE 24-30. Det er egentlig meget rimeligt.

Jeg tror der er en lille sandsynlighed for at de ikke formår at fortsætte succesen og at indtjeningen falder igen. Så er PE om et år over 30+ og aktien er dyr.

Upside er efter min vurdering således klart størst, derfor er jeg stadig fuldt investeret også selvom aktien skulle stige 20% herfra. Jeg har ikke nogen god grund til at antage at de ikke kan fortsætte den positive udvikling.

Mht. G5 er jeg ret rolig

1 Reply Last reply
                          0
                          • R Offline
                            R Offline
                            rasmus12

Tak for grundigt svar. G5 har så også vist sig flot frem her de seneste uger

1 Reply Last reply
                            0
                            • M Offline
                              M Offline
                              mads007

Q2 for Netease ude. Resultat på 3,3 dollars pr. ADR.

Omsætningen og indtjeningen steget med 40%, men er faldet ift. Q1.

Det var ikke hvad jeg og mange andre var på udkig efter, så ADR er 10% nede idag til 288.

Regner man med en årlig indtjening på 3,3 dollar x 4 pr år er PE ca 22. Det er egentlig ikke dyrt fordi:

• Netease er en ledende aktør i det Asiasiske mobilgaming marked, som vokser rigtig rigtig meget.
                              • De har en størrelse og en masse IPer, som giver dem økonomiske muskler og den nødvendige trafik til at kunne fortsætte med at vokse sammen med det kinesiske marked for spil og mobile ydelser.

Konkurrenten Tencent, (som jeg klart helst vil eje) handler til en PE på 40-50.

Jeg holder mine positioner i både Tencent og Netease uændret.

Jeg har svært ved at forstå at Netease handles så billigt, selv efter det her regnskab. Man må forvente fluktuerende resultater fra kvartal til kvartal for gamingvirksomhederne alt efter hvor godt de enkelte IP og opdateringer af disse modtages af brugerne.

1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                mads007

Ny opdateret liste over gaming selskaber:

Min portefølge:
                                G5entertainment (overvægtet)
                                Take Two (overvægtet)
                                Activision Blizzard
                                EA
                                Tencent (overvægtet)
                                Netease (overvægtet)
                                THQ nordic
                                Paradox

Mine observationspositioner:
                                Square Enix
                                Gluu Mobile
                                Zynga
                                Starbreeze
                                Digital Bros
                                Focus Home Interactive
                                Changyou
                                Remedy
                                Next Games

Ikke i min PF:
                                Stillfront
                                Ubisoft
                                Nitro Games
                                Nintendo
                                Artifex Mundi
                                Nexon GT
                                Konami Holdings
                                Gree
                                NC Soft
                                CD Project Red
                                Frontier Developments
                                Bandai Namco Holdings

1 Reply Last reply
                                0
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  Lwieland

Tak for fine opdateringer. En imponerende indsigt du/I har i denne spændende verden.

For noget tid siden, skrev du mads meget om leovegas. Aktien har haft en fin optur siden, men har ligget stille den sidste tid.

Jeg kan se du nu er ude af aktien. Hvad skyldes dette ?

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    mads007

Tak for roserne.

Nej, jeg er overvægtet i LeoVegas.
                                    Det her er Gaming-tråden. LeoVegas er Gambling.

Jeg laver en opdatering ovre i Gamblingtråden i dag.

Gaming og online-gambling er helt forskellige branscher, det er vigtigt at skelne selvom de begge vokser ca, 8% årligt.

Gambling er en relativt moden industri under konsolidering. Stockpicking her er MEGET vigtig.

Gaming er en industri i rivende udvikling, her kan man med sindsro købe en buket af de store og regne med at have et bedre afkast end de brede indekser mange år frem i tiden.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      mads007

Q2 ude. Igen stor vækst. Omsætningen op 62%. EPS op 78%.
                                      MEN EPS er 32 øre for kvartalet og jeg synes vurderingen er anstrengt nu med en kurs på 68. Derfor har jeg solgt helt ud og håber at kunne genkøbe i ca 57.
                                      Jeg villle også gerne have penge fri til at tanke op i SP Group.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        mads007

Paradox regnskab ude. Var stabilt og stærkt. De formåede at løfte omsætning og overskud ift. Q2 2016, som var meget stærkt. Det tyder på en mere stabil indtjening og da EPS er 1,2 SEK i Q2 synes jeg at kursen omkring 71 virker meget attraktiv. Jeg har dog valgt at tanke op i SP Group, i stedet for paradox. SP Group er faldet tilbage efter deres opjustering i juni og virker som en no brainer på det her niveau.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          mads007

Tencent, verdens største gamingvirksomhed afleverer Q2. Man vokser 50-70% på de forskellige nøgletal. Jeg kan ikke sige om den er rimeligt prissat eller ej. Men det her kommer den til at stige på. Og jeg er bare glad og fro medejer nu og i rigtig mange år fremover.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger