Den mest interessante risk/reward mulighed på aktiemarkedet
-
Denne artikel er hovedsagelig enig:
Til Daniel:
På SaxoPrivatbank (E-trade) kommer de frem uden problemer, og man kan tilsyneladende sagtens handle dem - ikke at jeg har prøvet endnu, men det ser sådan ud. -
Her er mere - som forklarer hvorfor de er så billige. Altså hvori risiciene består.
Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er hold i det. Men jeg ved da så meget, at amerikansk politik ofte er et cirkus, hvor ting som burde være lige ud ad landevejen, alligevel viser sig at være overordentligt besværlige...
Men han skriver dog i den anden artikel: "An investment in Fannie Mae might make sense from a pure risk-reward standpoint. After all, the current share price is about one-tenth of the low estimate of what shares could potentially be worth. And although the odds of a favorable outcome for shareholders aren't very high, I certainly believe there's greater than a one-in-ten chance."
-
Meget tekst. Købte den i 80 cent. Har den ikke mere. Godnat.
-
Jeg tror faktisk der er langt mere interessante. Der er en ret stor modvilje imod årsagen til finanskrisen og de har set sig ekstremt sure på Fannie og Freddie.
- Selvom det i sidste ende nok skyldes noget helt andet.
-
Tak for det :). Jeg har skrevet med andre Nordnet kunder, som også ønsker at købe aktier i Fannie & Freddie. Dette kan sagtens lade sig gøre, dog kun pr. tlf.
-
Fannie & Freddies ulykke er ikke selvforskyldt, det er bankerne og kreditvurderingsbureauerne der er sønderbukkene. BAC, GS, JPM etc... fik alle bailout, nøjagtig som F&F, forskellen er dog mere lempelige lånebetingelserne lave renter, ingen nationalisering osv.
Du har sikkert allerede set Inside Job, den giver en rigtig god forståelse for situationen under finanskrisen. Ellers læs The Big Short.
-
Meget tekst? Det er en ekstrem kompleks case, der reelt omfatter tusindvis af sider (afhængig af detaljeringsgraden). To A4 sider er da til at overskue

-
Nogle artikler er skeptiske, pessimistiske andre optimistiske. Jeg mener at Ackmans værdiansættelser af F&F på afgørelsen er realistiske. Der er et andet element i sagen, da staten overtag F&F sikrede de sig tegningsretten til ca. 80% af aktierne, dette har Ackman fratrukket.
Beklager lidt et kort svar, men det er ved at være sengetid :-).
-
Ja. Jeg har regnet det ud du skriver for snart 3 år siden og jeg synes det bliver for langt. Det er ikke komplekst. Det er ret simpelt.
I virkeligheden er der bare en del der har set sig ekstremt sure på Fannie og Freddie.
-
Selvom det egentlig strider imod den amerikanske grundlov, så tror jeg faktisk lovgiverne er ligeglade for de opfatter firmaerne som en trussel imod det amerikanske samfund, og en trussel imod ens samfund kan man ikke tillade og så overtræder man gerne et par love. - selvom den ene er grundloven.
-
selvom det også er forkert, altså det med at Fannie og Freddi er en trussel
Dengang jeg investerede i dem, mente jeg de var mindst 50 dollars værd.
- Der er bare andre aktier der flytter sig, som er nemme, og som ikke er udsat for lovgivernes had.
Der var en enkelt dag i maj for 3 år siden hvor jeg var oppe med 1 million i den på 1 dag. Jeg hang i et træ på et lederuddannelseskursus i Værløse. - Da jeg kom hjem var den 1 million væk igen.
Det gider jeg altså ikke. Det er ikke en kontinuert fornuftig investeringsstrategi, hvor man med sit hoved kan agere smartere end andre.
Det er ping pong.
-
-
Det var i maj 2013. Den var i 75-80 cents i april hvor jeg købte den og så i maj var den intraday oppe i 5.
Jeg er vant til ekstemt volatile aktier, men kan ikke sidde foran skærmen konstant.
Det er rent tyveri det den amerikanske stat har gang i.
Men hvem skal stoppe dem.
-
Mange tak for dit skriv. Jeg kiggede på den for nyligt igen. Har købt flere olieaktier i stedet. Man kan i øvrigt sagtens købe fannie, freddie igennem danske bank, nordnet eller saxo etrade. Det er en lottokupon. Jeg har f.eks købt lidt whiting trust i stedet. Det er også for sygt. Den er faldet med 90% i år og udbetaler ca. 60 cent/aktie i udbytte - det er en trust så der betales ikke skat af dividenderne i US. - jeg regner med at olieprisen skal stige igen, så dividenderne stiger igen, og det bør aktien også gøre. - det er et mindre frimærke, da jeg ikke har haft tid til at undersøge evt. levetid af deres ejendomme.
- De typer firmaer har haft det hårdt imod shalefirmaerne.
-
Ind imellem kan man finde nyt via dette link:
http://money.cnn.com/quote/quote.html?symb=FNMA
Men der er ikke noget nu - det er lidt tid siden, der var noget sidst. Men ind imellem kommer der noget.
Denne kan muligvis også bruges:
http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Summary?s=FNMA:OBB
-
Nu et års tid efter må det være passende med et skulderklap til Rasmuslykke. Jeg købte begge og er oppe ca. 125 % på begge. Smukt!

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind