Porteføljer, frimærker, boblere og sektorfokus
-
Hej Daniel,
Bioporto har jeg reduceret lidt i. Casen er uforandret er dog uforandret efter min mening.
PREC har jeg en meget lille portion i. Mit hovedsats i biometri-sektoren er stadig FING:
-
Opdatering af mine lange porteføljer.
Biometri:
IDEX og PRECISE sendt ned i "frimærkesamlingen". I stedet har jeg taget NEXT BIOMETRIC ind.
LNG/LPG:
FLEX LNG er sendt ned til "boblerne".
Hexagon Composites er taget ind igen efter et større kursfald i aktien.
Aktuelt indhold pr. d.d.
Novo,
Biogaia,
Genmab,
Bavarian,
Zealand Pharma,
Schouw & Co. A/S
Fingerprint Cards,
Next Biometrics,
Bakkafrost,
Advance Gas Holding
Scartec Solar
Hexagon CompositesI "frimærker og boblere" er der ikke kommet nye selskaber til.
-
Opdatering af mine lange porteføljer:
Solgt og genkøbt Fingerprint Cards siden droppet i sidste uge.
Købt flere Bakkafrost oven på faldet efter Q3.
Købt flere Genmab siden mandag.
Frimærker:
Overvejer pt. at øge i Questerre Energy.
-
Ændringer i mine porteføljer:
Lange porteføljer:
Solgt Biogaia efter mange gode år med aktien.
Købt flere Genmab, Novo, Zealand Pharma, Avance Gas Holding og Scartec Solar.
Aktuelt indhold:
Novo,
Genmab,
Bavarian,
Zealand Pharma,
Schouw & Co. A/S
Fingerprint Cards,
Next Biometrics,
Bakkafrost,
Avance Gas Holding
Scartec Solar
Hexagon CompositesHar øget mit fokus på tanksektoren. Derfor er der kommet nye frimærker og boblere til:
Euronav (US og Bruxelles), DHT (US), Nordic American Tankers og Tsakos (US).
Mine nuværende frimærker i Torm og Frontline er øget.
LPG:
Har købt flere Dorian LPG.
Inspiration til køb af flere Scartec Solar har jeg fra skribenten Hya. Tank og LPG fra Collersten på Proinvestor samt Lau Svendsen fra Aktieinfo. Tak for det.
-
Hej Helge. Hvordan kan det være du har taget Sol med? Er branchen ikke under pres. Spændende med tank
-
Det var en aktie jeg fandt for et par år siden og som jeg fortalte Helge om. Prøv at læse deres hjemmeside.
Jeg kan godt li tanken med at opføre og drive sol- celle parker, og fordelingen af lande de opererer i. Det virker som en snebold der er begyndt at rulle . . fordi det de tjener på at drive parkerne investeres i at opføre nye parker osv. OG så betaler de udbytte. Jeg har altid været glad for alternativ energi. OG mht købstidspunkt så har jeg lige selv doblet mit antal aktier - kursfaldet i denne uge er ændringer blandt storaktionærer, hvor een af dem har mindsket sin position til en ny storaktionær der er kommet til. Kh Hya -
Livermore...Læs indlægget igen. Her skriver jeg om Torm. RTX har jeg stadig i frimærkesamlingen.
-
smedegaard...Se svaret fra Hya.

-
Fordi jeg mener, at pengene lige nu arbejder bedre i de andre aktier, som jeg nævner i tråden. Det har i høj grad holdt stik med Genmab, hvor de fleste af pengene fra salget blev anbragt.
-
Hej Helge,
Tak for mange gode råd. Jeg vil lige hurtigt høre; opdaterer du dit første indlæg løbende, så det er aktuelt, eller skal man korrigere for alle dine senere indlæg? (Jeg kan f.eks. se at Idex stadig ligger under lange positioner, men det kunne være en svipser)
På forhånd tak!

-
Hej Lorddisco,
Jeg opdaterer ikke oppe i det øverste indlæg. Det gør jeg derimod løbende i tråden. Senest 21/11.
MVH
Helge -
Opdatering af porteføljer, frimærker og boblere pr. 30/12-2015:
Aktuelt indhold:
Novo,
Genmab,
Bavarian,
Zealand Pharma,
Schouw & Co. A/S
Fingerprint Cards,
Bakkafrost,
Avance Gas Holding
Scartec Solar
Hexagon CompositesFrimærker og boblere:
Aurora LPG Holding
Avocet Mining
BioPorto A/S
Biotec Pharmacon
Cheniere Energy, Inc.
DHT
DNO
Dorian LPG Ltd.
Euronav
Exiqon A/S
Forward Pharma A/S
Frontline
Golar LNG
Hugo Games
Höegh LNG Holdings
Idex
Imint (ny)
Kongsberg Automotive
Marine Harvest
Medical Prognosis Institute
NEXT Biometrics Group
Nordic American Tankers
Oncology venture
Panoro Energy
Precise Biometric
Prosafe
ProstaLund AB
Protector Forsikring
Questerre Energy Corporation
RTX A/S
Seadrill
Stolt-Nielse
Tomra Systems
TORM A/S
Tsakos
XXLAktuelt sektorfokus:
Medicin/biotek
Biometri
Laks
LPG/LNG
Sol
Tank
Tech generelt -
Det er en god udbytteaktie. Jeg har vist fået over 20% udbetalt i år. Udbetalingen sker efter hvert kvartal. Aktien afløste mine Seadrill, som jeg købte i 2009. Her havde jeg et årligt udbytte på over 30% p.a. i fem år.
-
Opdatering på porteføljer, frimærker og boblere d. 12. Februar 2016.
Med min store beholdninger af Novo og Genmab, så har kursfaldene i januar og februar været en dyr omgang for mig. Jeg er pt. værdimæssigt næsten 20% nede samlet set i forhold til toppen i 2015 i mine lange porteføljer. Da jeg er meget lang i de to aktier med stor fortjeneste gennem årene, så betyder dette dette udsving ikke det store for mig. Ligesom faldet ikke har ændret på mit positive syn på de to selskaber.
Det samme gælder mit syn på Zealand Pharma og Bavarian Nordic, hvor mine beholdninger dog er betydelige mindre end Novo og Genmab.
Jeg i enkelte porteføljer reduceret Genmab på faldet og genkøbt længere nede. Det samme har jeg gjort i Fingerprint Cards, hvor jeg har antalsmæssigt har øget betydeligt samlet set.
Jeg har købt yderligere Bakkafrost samt taget Salmar ind. Laksesektoren har holdt sig flot oppe under det generelle fald i 2016.
Jeg har øget frimærkerne i Bioporto og Torm ganske pænt, således de to aktier beholdningsmæssigt ikke længere er at betragte som frimærker. Øgningen er sket på bekostning af salg af de fleste Scartec Solar og en mindre del af Avance Holding.
Novo,
Genmab,
Bakkafrost,
Salmar,
Schouw & Co. A/S,
Bavarian Nordic
Fingerprint Cards,
Zealand Pharma,
Avance Gas Holding,
Hexagon Composites
Bioporto
TormFrimærker og boblere:
Aurora LPG Holding
Avocet Mining
Biogaia
Biotec Pharmacon
BoConcept
Cheniere Energy, Inc.
DHT
DNO
Dorian LPG Ltd.
Euronav
Exiqon A/S
Forward Pharma A/S
Frontline
Golar LNG
Hugo Games
Höegh LNG Holdings
Idex
Imint
Kongsberg Automotive
Medical Prognosis Institute
NEXT Biometrics Group
Nordic American Tankers
Oncology venture
Panoro Energy
Precise Biometric
Prosafe
ProstaLund AB
Protector Forsikring
Questerre Energy Corporation
RTX A/S
Seadrill
Scartec Solar
Stolt-Nielsen
Tomra Systems
Tsakos
XXLAktuelt sektorfokus:
Medicin/biotek
Biometri
Laks
LPG/LNG
Sol
Tank
Tech generelt -
Den opdateres løbende ned gennem tråden. Seneste er d. 12. februar. Altså lørdag.
-
Hej Helge
Jeg har kigget lidt på lakse-aktier på det seneste og selvfølgelig fulgt dig, og særdeles i forhold til lakse-sektoren. Hvad er dine kommentarer til følgende indlæg (http://e24.no/naeringsliv/marine-harvest/dette-egget-kan-revolusjonere-norsk-lakseoppdrett/23615684) og Marine Harvest i særdeleshed. Den har du jo ikke i din portefølge, selvom det vel egentlig går fint med denne aktie.
Med venlig hilsen
Henrik Jensen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind