Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Norge er meget teknisk svag

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hans-Henrik_Nielsen
    wrote on sidst redigeret af

I min gennemgang af markederne her til aften faldt jeg over det norske indeks.
    Her ser vi, at indekset er brudt under sit 200 dages EMA, bouncet præcist op til det 200 dages EMA, hvor den så laver et flot vendingscandle med høj væge på.
    Derudover er dette niveau præcist det samme som den tidligere bund i august, og til Fibonacci-folkene herinde, så er dette bounce også nået præcist op til 50%-linjen.

Derudover viser indikatorerne, at odds er for en vending nedad.
    Så ærlig talt, så er jeg glad for, at jeg ikke ejer norske aktier.
    Ikke fordi markedet (eller enkelte aktier) ikke kan stige, men sandsynlighederne taler for en nedtur. Sammenhold dette med ugevideoen, hvor jeg analyserede mig frem til mindst 1-2 uger med sideværts til nedadgående markeder, så får vi et marked, hvor jeg ikke har lyst til at være long.

Det svenske og danske indeks er begge steget op over deres 200 dages EMA, så de er ikke helt så hårdt sat op til et fald. Men de startede dog begge højt oppe i dag (bl.a. på grund af resultatet fra bankernes stresstest) og faldt så det meste af dagen igennem.

USA har dog klaret sig nogenlunde her til aften, så måske kan det holde hånden lidt under Norge (og os andre).

Hans-Henrik Nielsen
    https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772

70042_Norge.png

1 Reply Last reply
    2
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør

OBX er i høj grad domineret af olierelaterede aktier. Disse er ærligt talt ikke særligt spændende med en faldende oliepris. Mit bud har længe været, at man skal forlade oliesektoren. I Norge kan man så med fordel gå ind i laksesektoren. Den har haft stigninger trods korrektionerne. Det skyldes i et vist omfang, at der sker en større sektorrotation fra olie til laks blandt de norske investorer.

For den lidt avanceret investor, så kan man shorte OBX med Xact Derivat bear samtidigt med, at man køber sig ind i laks. Det kan f.eks. være i mine toppicks.Marine Harvest og Bakkafrost (husk regnskab i morgen).

1 Reply Last reply
      2
      • H Offline
        H Offline
        Hans-Henrik_Nielsen

Glimrende pointe Helge

1 Reply Last reply
        0
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør

OBX og olien. Et bud på retningen fra Trendtech:

http://www.proinvestor.com/investornyt/176674/kommentar-bare-ett-fall-de-siste-elleve-desembermanedene

1 Reply Last reply
          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger