Tom Hougaard: Gevinst i 95% af alle handler
-
Han handler stort set ikke enkeltaktier. Indeks og valuta er hans foretrukne.
-
"In a rising market, everyone makes money and a Value philosophy is unnecessary." (Klarman i forordet til Graham & Dodd, Security Analysis).
Og hvis man gearer i et stigende marked, så tjener man rigtig mange penge.
I 2013 steg S&P med 26%, C20 CAP indekset steg med 32%.
Hougaard har i hvert fald haft det held, at markedet har passet til den strategi, han har valgt. Det udelukker ikke, at han også har været dygtig.
Det indledende citat fortsætter: "But because there is no certain way to predict what the market will do, one must follow a Value philosophy at all times."
-
ja - Tom Hougaard er meget dygtig
Jeg er også aktiv på ETX capital, og har fundet min egen strategi vedr handler. har dog tabt penge sofar, men det er fordi jeg ikke er tro mod mine entrance og exit strategier. Det kræver enorm meget diciplin og opmærksomhed at handle på denne måde, nogle gange er man inde i 20 sec andre gange i 20- 30 minutter. Men er man tro mod sin egen strategi kan det sagtens lade sig gøre at få succes -
Meget interessant indlæg Helge, især fordi mange af tankerne er ret tæt på noget af det jeg selv sidder og arbejder med i det små.
Kort fortalt er jeg i gang med at omlægge min kortsigtede investeringsstrategi (spekulantion ville nok være et bedre ord), hvor jeg tidligere gik efter at være inde i et et DT så længe som muligt, har jeg i den seneste tid arbejdet med at gå efter 1% pr handel, selvfølgelig gerne mere - men udgangspunktet er 1%.
Indtil videre handler jeg ikke for det store beløb pr trade, men målsætningen er at opskalere beløbet til at modsvare hele porteføljen via intraday kredit (og ja det betyder at jeg skal stockpicke endnu mere end jeg allerede gør).
Det vanskelige ved 1% strategien er for mit vedkommende at ignorere hvis en Aktie fortsætter op efter jeg har solgt, det er dog noget jeg gradvis bliver bedre til, men umiddelbart strider det imod alle instinkter.
Bonussen ved denne strategi er at det oftest kan lade sig gøre at nå den ene procent i tidsrummet 9-9:30 og så har jeg jo resten af dagen fri til fx at spille golf eller andre behageligheder...
Og kan man lave 1% pr dag, så løber det jo alligevel ret hurtigt op.
-
Tom handler på etx capital
det er en syntestisk børs vil jeg mene, hvor man ved en handel på kr 1 betaler den første kr for handlen. Så er man igang. enten går det op eller ned, og et sker langsomt eller hurtigt og meget eller lidt. Du kan være inde i 20 sek og tjene kr 10 eller tabe kr 10 eller indei 45 min og tabe/tjene det 5 dobbelte. Alt er gearet op, så det kan gå stærkt. du kan handle op ller ned i trenden. alt kan skaleres op, hvad TH gør, og det har han succes med -
ja Pete jeg blev ikke klogere på dit sp. Hvis du mener skjule handlen eller ordren, så handler jeg vel med og mod ETC capital, og jeg tror ikke at de kan fifle med kursen. deres charts laves af ariel charts, så de købes ved 3. part, så jeg tror ikke de fifler med noget her
-
Hej - Hvis det er betting Pete, så er al aktiehandel vel betting. Det kan gå op og det kan gå ned hvad tror du og hvad sætter du dine penge på. Hvis du tror at DAX vil stige kan du sætte dine penge på det. Du kan også handle danske aktier fra omx 20 på ctx capital på samme måde
-
Kald det hvad du har lyst til, men i almindelig handel har du tiden med dig, det har du ikke her..... og jeg ved med 100 pct sikkerhed at der betales alt for meget i spreads paa de ting, som over tid vil goere det endog meget svaert at tjene penge.... hvis det er binary optioner
-
i forlængelse af mine indlæg, kan jeg oplyse at JP har en analyse om at banker, realkrditinstutioner mm over 5 år har skudt hele 230 % forbi. De spår om renten, ligesom vi gør med aktier. De har måske også en anden dagsorden, men det viser hvor svært det er at se rundt om hjørner, og det er vel det vi aktiehandlere forsøger at gøre: at beregne og spå.Vi tror at en bestemt Aktie vil stige, men vi ved det ikke. Nogle vinder og nogle taber og kun dem med de rigtige værktøjer holder igennem flere år. Min pointe er at handle som TH er i mine øjne ligeså valid og fint, som folk der bruger TA og FA. Vi gør det samme men med forskellige værktøjer.
sov godt og go aktiedag imorgen -
Hej Pete
det nemmester er nok at du selv opretter en konto hos etx capital.dk
Hvis du gør det via linket foroven er det vist gratis de første handler. Det er yderst spændende, og du kan starte med at handle for 50 øre af gangen. held og lykke -
Her kan i gratis downloade hans Trading Manual FOREX:
http://tomhougaard.dk/valutamarkedet/Jeg har de sidste 14 dage haft en demo konto hos ETX. De dage hvor det er muligt at identificere trenden, er der gode penge at tjene.
MEN man kan hurtigt blive kørt over, så husk stop-loss når handlen begynder at gå din vej.Jeg bruger momentum sammen med prisgrafen og det virker rimeligt godt især når der er en stor dirvergens.
Når Dow åbner prøver jeg at finde trenden på 10 min chart og handler så på 1 min chart.
Jeg fumlede godt rundt i det, de første 10 dage og havde således kun 1.000 kr tilbage ud af 10.000kr da demokontoen udløb efter 14 dage.
Jeg får en ny demo imorgen og vil prøve at være lidt mere disciplineret denne gang.
Men nogle aftner har jeg da haft profit på
2-300kr. Altså 2-3% af 10.000kr.En enkelt aften haft profit på over 600 kr. men blev stoppet ud på profit 150 kr.
Så det kan godt lade sig gøre.Og tænk nu hvis man turde at spille for mere end 1 eller 5 kr. pr. Pip???
Så kunne det blive vildt.
Tom H. spiller 1.000 pund pr Pip.Tom H. sidder nogle gange med nogle meget store urealiserede tab når den korte trend går imod ham. Det er her han har ekstrem is i maven og tror på den lange trend. Og her det koster milioner hvis han tager fejl.
Tom Hougaard siger:
Når du står op om morgenen, skal du spørge dig selv" hvor meget taber jeg idag" for der vil altid komme dage med tab.Og han lægger ekstrem stor vægt på Money Magnement.
Lav din egen regl, f. eks:
Aldrig satse mere end 1 procent af din portefølje.
Så har du også noget at trade med imorgen.....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind