Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tom Hougaard: Gevinst i 95% af alle handler

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
101 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    runski
    wrote on sidst redigeret af

Men igen, hvis alle nye læste den, så ville TH måske ikke være så dygtig mere. Hvem skulle han så tjene pengene på? 🙂

sent from iPhone

1 Reply Last reply
    2
    • pete44.5P Offline
      pete44.5P Offline
      pete44.5

det er som meget fornuftigt at han handler med den stoerre trend ret konsekvent, det giver ham et egde untill then. Umiddelbart vil jeg tro at en stoerre korrektion vil udslette al profit og evt. mere til da man naturligt vil forsoege at fange den igen.... der staar intet om at gaa kontant...... Personligt handler jeg begge veje men naermest med negativ leverage da det ikke er mine penge.... for de som handler med en god maegler med et ordentligt system vil 95 pct. af alle vaerktoejer vaere tilstede, det sidste som kraeves som maaske er det vigtigste er timing og undskyld udtrykket nosser

1 Reply Last reply
      2
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør

Det er mit indtryk, at TH i perioder går kontant og står på sidelinjen. Han definerer klart hvilke markedssituationer, han har det bedst i. Handler mest valuta og holder sjældent positioner længere end intraday.

1 Reply Last reply
        0
        • pete44.5P Offline
          pete44.5P Offline
          pete44.5

hans side handler da mest omkring aktier ?

1 Reply Last reply
          0
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør

Han handler stort set ikke enkeltaktier. Indeks og valuta er hans foretrukne.

1 Reply Last reply
            0
            • OccamO Offline
              OccamO Offline
              Occam

"In a rising market, everyone makes money and a Value philosophy is unnecessary." (Klarman i forordet til Graham & Dodd, Security Analysis).

Og hvis man gearer i et stigende marked, så tjener man rigtig mange penge.

I 2013 steg S&P med 26%, C20 CAP indekset steg med 32%.

Hougaard har i hvert fald haft det held, at markedet har passet til den strategi, han har valgt. Det udelukker ikke, at han også har været dygtig.

Det indledende citat fortsætter: "But because there is no certain way to predict what the market will do, one must follow a Value philosophy at all times."

1 Reply Last reply
              3
              • M Offline
                M Offline
                madcat365

ja - Tom Hougaard er meget dygtig
                Jeg er også aktiv på ETX capital, og har fundet min egen strategi vedr handler. har dog tabt penge sofar, men det er fordi jeg ikke er tro mod mine entrance og exit strategier. Det kræver enorm meget diciplin og opmærksomhed at handle på denne måde, nogle gange er man inde i 20 sec andre gange i 20- 30 minutter. Men er man tro mod sin egen strategi kan det sagtens lade sig gøre at få succes

1 Reply Last reply
                1
                • BiopOrBustB Offline
                  BiopOrBustB Offline
                  BiopOrBust

Meget interessant indlæg Helge, især fordi mange af tankerne er ret tæt på noget af det jeg selv sidder og arbejder med i det små.

Kort fortalt er jeg i gang med at omlægge min kortsigtede investeringsstrategi (spekulantion ville nok være et bedre ord), hvor jeg tidligere gik efter at være inde i et et DT så længe som muligt, har jeg i den seneste tid arbejdet med at gå efter 1% pr handel, selvfølgelig gerne mere - men udgangspunktet er 1%.

Indtil videre handler jeg ikke for det store beløb pr trade, men målsætningen er at opskalere beløbet til at modsvare hele porteføljen via intraday kredit (og ja det betyder at jeg skal stockpicke endnu mere end jeg allerede gør).

Det vanskelige ved 1% strategien er for mit vedkommende at ignorere hvis en Aktie fortsætter op efter jeg har solgt, det er dog noget jeg gradvis bliver bedre til, men umiddelbart strider det imod alle instinkter.

Bonussen ved denne strategi er at det oftest kan lade sig gøre at nå den ene procent i tidsrummet 9-9:30 og så har jeg jo resten af dagen fri til fx at spille golf eller andre behageligheder...

Og kan man lave 1% pr dag, så løber det jo alligevel ret hurtigt op.

1 Reply Last reply
                  4
                  • pete44.5P Offline
                    pete44.5P Offline
                    pete44.5

Kan du ikke kode dine handler

1 Reply Last reply
                    0
                    • M Offline
                      M Offline
                      madcat365

Var det et spørgsmål til mig pete, for jeg forstår det ikke rigtigt
                      /Lars

1 Reply Last reply
                      0
                      • M Offline
                        M Offline
                        madcat365

Tom handler på etx capital
                        det er en syntestisk børs vil jeg mene, hvor man ved en handel på kr 1 betaler den første kr for handlen. Så er man igang. enten går det op eller ned, og et sker langsomt eller hurtigt og meget eller lidt. Du kan være inde i 20 sek og tjene kr 10 eller tabe kr 10 eller indei 45 min og tabe/tjene det 5 dobbelte. Alt er gearet op, så det kan gå stærkt. du kan handle op ller ned i trenden. alt kan skaleres op, hvad TH gør, og det har han succes med

1 Reply Last reply
                        1
                        • pete44.5P Offline
                          pete44.5P Offline
                          pete44.5

ja det var det, det meste kan kodes

1 Reply Last reply
                          0
                          • M Offline
                            M Offline
                            madcat365

ja Pete jeg blev ikke klogere på dit sp. Hvis du mener skjule handlen eller ordren, så handler jeg vel med og mod ETC capital, og jeg tror ikke at de kan fifle med kursen. deres charts laves af ariel charts, så de købes ved 3. part, så jeg tror ikke de fifler med noget her

1 Reply Last reply
                            0
                            • pete44.5P Offline
                              pete44.5P Offline
                              pete44.5

Nej da, sorry det tog saa lang tid at svare men hvis du sidder med deres system burde det vaere muligt at kode handlerne til automatic saafrem de er systematiske...... og saa sig til dem at deres spreads paa valuta er for dyre

1 Reply Last reply
                              0
                              • pete44.5P Offline
                                pete44.5P Offline
                                pete44.5

det lyder som binary options det du fortaeller der, det har intet med handel at goere men er betting...men derfor kan man jo godt tjene penge paa det

1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  madcat365

Hej - Hvis det er betting Pete, så er al aktiehandel vel betting. Det kan gå op og det kan gå ned hvad tror du og hvad sætter du dine penge på. Hvis du tror at DAX vil stige kan du sætte dine penge på det. Du kan også handle danske aktier fra omx 20 på ctx capital på samme måde

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • pete44.5P Offline
                                    pete44.5P Offline
                                    pete44.5

Kald det hvad du har lyst til, men i almindelig handel har du tiden med dig, det har du ikke her..... og jeg ved med 100 pct sikkerhed at der betales alt for meget i spreads paa de ting, som over tid vil goere det endog meget svaert at tjene penge.... hvis det er binary optioner

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      madcat365

har lige læst om binære optioner, at de har udløb på et bestemt tidspunkt. Det er ikke tilfældet her Pete. Dit instrument løber så længe du vil. Det hedder rolling daily

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        madcat365

i forlængelse af mine indlæg, kan jeg oplyse at JP har en analyse om at banker, realkrditinstutioner mm over 5 år har skudt hele 230 % forbi. De spår om renten, ligesom vi gør med aktier. De har måske også en anden dagsorden, men det viser hvor svært det er at se rundt om hjørner, og det er vel det vi aktiehandlere forsøger at gøre: at beregne og spå.Vi tror at en bestemt Aktie vil stige, men vi ved det ikke. Nogle vinder og nogle taber og kun dem med de rigtige værktøjer holder igennem flere år. Min pointe er at handle som TH er i mine øjne ligeså valid og fint, som folk der bruger TA og FA. Vi gør det samme men med forskellige værktøjer.
                                        sov godt og go aktiedag imorgen

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • pete44.5P Offline
                                          pete44.5P Offline
                                          pete44.5

gider du ikke lige laegge op noejagtigt hvd du handler eller han handler...... en copy paste will do

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger