Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Hvorfor ikke sige det højt? "Jeg elsker Putin"

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af

"Jeg elsker CO2-udslip og partikelforurening fra kulfyring. Jeg ved absolut ingenting om skifergasproduktion, udover det jeg læser på internettet". Jeg er bange for alt nyt".

Link Preview Image
    Teis Volstrup: Skifergas skal forbydes i hele EU

På torsdag er der borgermøde i Sæby om skifergas. Her vil Teis Volstrup, SF-kandidat til Europa-Parlamentet, dukke op og fortælle, hvorfor han mener, at skifergas skal forbydes. 

favicon

(www.kanalfrederikshavn.dk)

1 Reply Last reply
    0
    • AH2005A Offline
      AH2005A Offline
      AH2005

Og hvor vil du hen med dét?

1 Reply Last reply
      0
        Helge_LarsenPI-redaktør

Det var et ironisk indlæg baseret på den løbende debat i Frederikshavn. Modstanderne af skifergas fra SF og Enhedslisten er ligefrem ude og fortælle, at naturgasudvinding er kræftfremkaldende og hele Norjyllands vandforsyning er truet.

1 Reply Last reply
        0
        • OccamO Offline
          OccamO Offline
          Occam

Hvis man ser forretningsmæssigt på det, så er det en betingelse for skifergasproduktion, at den har et dårligt image.

Det løser ikke problemet, at man gør grin med modstanderne. De er faktisk i deres gode ret til at spørge, "What's in it for us?" Og lige nu er svaret: Risiko, og kun risiko! Og så kan du argumentere for, at risikoen ikke er ret stor. Men jeg godt forstå, at de alligevel siger nej tak.

En anden forretningsmodel er at tilbyde de lokale nogle fordele. Det har man gjort med vindmøllerne på stranden lige foran Hvide Sande. http://www.hvidesande.dk/hvide-sande/de-tre-vindmoeller-i-hvide-sande

1 Reply Last reply
          4
            Helge_LarsenPI-redaktør

Problemet er når "modstanderne" ruller frem med med alverdens usande påstande og billeder omkring sundhedsfare for individ og miljø. Det gør Enhedslisten, SF, Naturgas Nej Tak, Greenpeace og Dansk Naturfredningsforening i massivt omfang

Jeg har været i denne debat i flere år. Jeg har familie i Dybvad og omegn. Skræmmekampagnerne og dæmoniseringen er langt under niveau deroppe.

At man er modstander af skifergas på reelt oplyst grundlag, har jeg absolut intet imod.

1 Reply Last reply
            0
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Problemet er at der er SÅ mange penge på spild at begge sider overdriver/underdriver og bruger masser af tid og penge på lobby arbejde.

1 Reply Last reply
              2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger