Hvorfor er vækstlaget i Danmark tyndt som vita-wrap?
-
Faurschou....De første par hundrede sider redegør glimrende for hvad kreativitet er og hvordan den udvikles gennem bla. sprog og åben samhandel. Der er egentlig ikke meget ideologi i bogen. Bare masser af eksemplificeret sund fornuft. Den er virkelig en øjenåbner og alle pengene værd.
Med venlig hilsen
Helge
-
Hej Helge.
Vend dog spørgsmålet lidt og spørg hvorfor er der ikke set en Grundfos, Lego, Danfoss opretter m.m. i de seneste mange år - hvorfor forsvinder alle Dansk ejede firmaer fra Danmark ( offentlige såvel som private ) og især de små vækstfirmaer der kunne bidrage med fremtidens arbejdspladser.
Dit debatindlægs spørgsmål opfatter jeg som retoriske idet du jo selv ved svaret. Vi ved jo alle at Danmark ikke besidder et politiske lederskab, der evner at reformere og længere er den jo ikke. Det er som ludomanen, der trods ufattelige tab, fortsætter med samme strategi og! med at spille. Vore politikere er ligedan fastlåst i Den Danske Model ( i moderne tale Tabermodellen ) med højt skattetryk m.v.
De 2 sidste regeringer har jo indset, at der er for få danskere/udlændinge der starter business i Danmark; business som vel at mærke skaber arbejdspladser. Og hvad gør man så - Vækstfond m.m.; altså nedsætter et professorråd efter professorråd af nok så boglærde, men folk som aldrig har evnet en times nyttigt arbejde.
Kan godt være at mit indlæg virker en kende negativ, men de sidste 40 år har danskerne mistet både på gyngerne og karrusellerne. -
Vi er helt enige mccathy. Har faktisk skrevet om det samme i trådstarten og rundt omkring i tråden. Rikki Tholstrup Jørgensens kronik fokuserer dog på en konkret faktor, som jeg ikke selv havde megen opmærksomhed på, før jeg læste den.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind