Bitcoin
-
Læste du det jeg skrev?
Som jeg skrev, transaktionsdelen er fremragende, og har en værdi.
Hvordan kunne Cypern være forhindret af Bitcoin? Hvis dine midler er fastfrosset af banken, så kan du jo stadig ikke købe bitcoins.
Lad os sige jeg har 50% af mine rede midler stående i bitcoin. Bitcoin falder i løbet af natten 50%. Indtil den usikkerhed er væk, vil jeg postulere at det er et fåtal mennesker der tænker det er fornuftigt at have en større mængde penge stående i det.
Det er jo ikke specielt praktisk hvis du køber en bil af mig for 10 bitcoins i dag, og jeg ikke kan købe en liter mælk for en bitcoin i morgen. Det er den faktiske situation lige nu.
Dertil kommer at der ikke er noget sikkerhedsnet for wallets, hvis du mister din wallet, ryger hele din samling af bitcoins og det er bare ærgeligt, du får ikke dine penge igen.
Kriminalitetsdebatten er måske gammel for dig, men det er den åbenlyse indgangsvinkel for en myndighed der gerne vil regulere tilgangen til bitcoins.
Du misforstår mig, hvis du tror jeg er negativt indstillet over for ideen, for det er jeg ikke. Jeg er negativt indstillet over for den bobleøkonomi som bitcoin er. Der er intet sikkerhedsnet, ingen garanti for dine penge. Det er vores tids tulipanløg.
At bitcoins samlet er 5 milliarder værd betyder ingenting. 5 milliarder er ingen penge. Der er en eftertanke, et komma i verdensøkonomien. Til sammenligning bruger FED 85 milliarder dollars om måneden på at holde den amerikanske økonomi kørende.
-
Det sidste du skrev her kan jeg kun være enig i. Du har speciel ret mht wallets. Det er besværligt og teknologisk tungt at sørge for at ens wallet er sikret, backed op man ikke bliver hacket fordi man ikke er firewall ekspert, hvilken desværre skræmmer rigtigt mange folk væk.
Jeg tror bare man skal behandle Bitcoin som man nu personligt selv syntes pt. Lad være med at bruge den til dagligdag valuta, men behold det som en investering, hvis man er klar på at miste og tjene tusinder dagligt.
Vi ser hvad fremtiden bringer på Bitcoin banen

-
Jeg synes personligt at konceptet er super spændende, og fundamentalt set, hvis man ser bort fr at der som du siger ikke er en centralbank til at sætte kursen, så kan konceptet sagtens være fremtidsholdbart.
Lige nu forholder det sig dog desværre sådan, at Bitcoin er én kæmpe massiv bobbel. Inden for de seneste par måneder er 56 nye "coins" blevet søsat, alle med samme sindssyge kursstigninger. Folk rundt omkring i verden siger deres job op for at trade Bitcoins, fordi de tjente penge på dem i starten. Dette er utroligt sammenligneligt med skopudseren på Wall Street i 1929. Jeg kan lide konceptet, men heroppe i de tyndere luftlag hører de ingen steder hjemme. Når endelig prisboblen er sprunget tror jeg som sagt det er et fint koncept til internethandel.Mine 5 cent.
JannikN
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind